Lekce 18 - Unity (C#) Android - Nové UI
V minulé lekci, Unity (C#) Android - Pauza, jsme přidali možnost pauzy a naučili se, jak funguje čas v Unity.
V dnešním Unity3D tutoriálu se hlouběji podíváme na UI systém a také uděláme naše GUI hezčí.
V předchozích lekcích jsme se již setkali s vytvářením GUI. Víme, že existují dva různé přístupy: programový a naklikávací. Oba tyto přístupy jsme si ukázali, ale ani jeden jsme si neukázali podrobněji. Přesně tomuto tématu bude věnována dnešní a příští lekce.
My se nebudeme zabývat tím programovacím způsobem, přeci jen je už zastaralejší, ale i tak ho určitě někdo preferuje více. Více si popíšeme jednotlivé věci v klikacím přístupu, ukážeme si, k čemu jsou dobré panely, a přidáme tlačítko na vrácení do menu ze hry:
Nová scéna
Pro začátek si založíme novou scénu, ve které budeme nové menu
vytvářet. Scénu si pojmenujeme Menu
.
Canvas
Začneme přidáním Canvas
. Ten přidáme jako GameObject
–> UI –> Canvas. Zároveň se nám přidá i EventSystem
,
což je v podstatě již hotový skript, který pracuje s GUI.
Canvas
, jak je již zvykem, nastavíme na kameru:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu o programování her v Unity3D se hlouběji podíváme na vytváření menu, jeho vlastnosti a také si hlouběji probereme možnosti UI.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.