Lekce 17 - Unity (C#) Android - Pauza
V minulé lekci, Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví, jsme upravili hráče tak, aby se drak obarvoval podle aktuálního zdraví.
V dnešní lekci se podíváme na pozastavení hry, čímž naprogramujeme komplexní funkci pauzy.
Pauza
Otevřeme si PlayerMovement
.
Odchycení klávesy
Přidáme si zde pár řádek, které se budou starat o to, že když hráč
stiskne klávesu Esc, tak se hra stopne. Toto řešení funguje i na
telefonech s Androidem, jen s tím rozdílem, že samozřejmě nestiskneme
Esc, ale tlačítko "Zpět". Reakci na stisk vložíme do
Update()
metody pod if (!started)
:
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
{
}
Nové atributy
Založíme si nové atributy:
bool paused = false; Quaterion pausedRotation;
Proměnná paused
určuje, zda je hra zrovna zapauzovaná.
Quateriony slouží v Unity k uložení rotace daného objektu a použijeme je
za chvíli.
Pokud tedy stiskneme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu na hru pro Android v Unity3D přidáme možnost pauzy. Také se naučíme, jak funguje čas v Unity.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.