Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C# .NET
Nauč se s námi víc. Využij 50% zdarma na e-learningové kurzy.
discount week 50

Lekce 16 - Unity (C#) Android - Pauza

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví, jsme upravili hráče tak, aby se drak obarvoval podle aktuálního zdraví.

V dnešní lekci se podíváme na pozastavení hry, čímž naprogramujeme komplexní funkci pauzy.

Pauza

Otevřeme si PlayerMovement.

Odchycení klávesy

Přidáme si zde pár řádek, které se budou starat o to, že když hráč stiskne klávesu Esc, tak se hra stopne. Toto řešení funguje i na telefonech s Androidem, jen s tím rozdílem, že samozřejmě nestiskneme Esc, ale tlačítko "Zpět". Reakci na stisk vložíme do Update() metody pod if (!started):

if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
{

}

Nové atributy

Založíme si nové atributy:

bool paused = false;
Quaterion pausedRotation;

Proměnná paused určuje, zda je hra zrovna zapauzovaná. Quateriony slouží v Unity k uložení rotace daného objektu a použijeme je za chvíli.

Pokud tedy stiskneme


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 110 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 94 bodů (235 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 25 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 40 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
94 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 275 Kč 235 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu na hru pro Android v Unity3D přidáme možnost pauzy. Také se naučíme, jak funguje čas v Unity.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity