Hledáme fulltime PHP programátora do ITnetwork týmu - 100% homeoffice, 100% časově flexibilní #bezdeadlinu Mám zájem!

Lekce 15 - Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Animace draka, jsme upravili hráče a vytvořili pro draka animace.

V dnešní lekci se podíváme na obarvování draka. Půjde nám o to, aby se drak zabarvoval podle toho, kolik má zdraví. Drak začne klasicky na červené barvě a budeme chtít, aby postupně modral, dokud nezemře.

SpriteRenderer

Pro tyto účely využijeme SpriteRenderer, který nám umožní upravit, jak se sprite draka vykresluje, přesněji ho vykreslíme kolorizovaný (obarvený).

Do skriptu PlayerCollisionDetection přidáme proměnnou SpriteRenderer sr a metodu Start(). Do metody Start() přidáme řádku, která nám SpriteRenderer najde v gameobjektu a přiřadí do proměnné:

public SpriteRenderer sr;

void Start()
{
    sr = GetComponent<SpriteRenderer>();
}

Tímto jsme udělali to samé, jako bychom objekt hráče, na kterém se nachází SpriteRenderer, přetáhli do volného políčka v Inspectoru. Přiřazený objekt nevidíme hned v Inspectoru, ale objeví se zde až po zapnutí hry a tedy provedení metody Start(). Takto jednoduše to funguje, pouze pokud se skript nachází na tom samém objektu. Pokud bychom chtěli SpriteRenderer z jiného objektu, než je skript, museli bychom dotyčný objekt nejdříve vyhledat ve scéně takto:

sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();

Pravděpodobně si to většina z vás pamatuje z předchozích lekcí, ale opakováním se nikdy nic nezkazí.

Definice barev

Dále si založíme další dvě proměnné na finální barvy:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 110 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 94 bodů (234 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 25 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 42 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
94 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 275 Kč 234 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Unity3D tutoriálu se podíváme na úpravu hráče. Drak se bude obarvovat podle výše aktuálního zdraví.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity (5)