Lekce 16 - Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví
V minulé lekci, Unity (C#) Android - Animace draka, jsme upravili hráče a vytvořili pro draka animace.
V dnešní lekci se podíváme na obarvování draka. Půjde nám o to, aby se drak zabarvoval podle toho, kolik má zdraví. Drak začne klasicky na červené barvě a budeme chtít, aby postupně modral, dokud nezemře.
SpriteRenderer
Pro tyto účely využijeme SpriteRenderer
, který nám umožní
upravit, jak se sprite draka vykresluje, přesněji ho vykreslíme kolorizovaný
(obarvený).
Do skriptu PlayerCollisionDetection
přidáme proměnnou
SpriteRenderer sr
a metodu Start()
. Do metody
Start()
přidáme řádku, která nám SpriteRenderer
najde v gameobjektu a přiřadí do proměnné:
public SpriteRenderer sr; void Start() { sr = GetComponent<SpriteRenderer>(); }
Tímto jsme udělali to samé, jako bychom objekt hráče, na kterém se
nachází SpriteRenderer
, přetáhli do volného políčka v
Inspectoru. Přiřazený objekt nevidíme hned v Inspectoru, ale objeví se zde
až po zapnutí hry a tedy provedení metody Start()
. Takto
jednoduše to funguje, pouze pokud se skript nachází na tom samém objektu.
Pokud bychom chtěli SpriteRenderer
z jiného objektu, než je
skript, museli bychom dotyčný objekt nejdříve vyhledat ve scéně takto:
sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();
Pravděpodobně si to většina z vás pamatuje z předchozích lekcí, ale opakováním se nikdy nic nezkazí.
Definice barev
Dále si založíme další dvě proměnné na finální barvy:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Unity3D tutoriálu se podíváme na úpravu hráče. Drak se bude obarvovat podle výše aktuálního zdraví.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.