Lekce 24 - Unity (C#) Android - Konec hry
V předchozí lekci, Unity (C#) Android - Návrat do menu, jsme se zabývali vytvořením tlačítek pro začátek a konec hry.
V dnešním Unity tutoriálu dokončíme naši Android hru. Upravíme, co se stane po smrti hráče, a také se naučíme ještě lépe škálovat tlačítka.
Pro tlačítko použijeme jednoduchý sprite vytvořený v Photoshopu :
Úprava tlačítek
Když tvoříme takovýto sprite, musíme dbát, aby jeho
velikost byla 128
x128
pixelů a více. Pokud bychom
dodržovali klasické násobky dvou a rozhodli se pro menší velikost,
například zvolili 64
x64
pixelů, mohlo by se stát,
že Unity samo obrázek doplní na 128
x128
pixelů a
výsledek by nevypadal dobře. Výjimka je, pokud tvoříme pixel art a naše sprity mají velikost například
jen 16
x16
pixelů. Pro pixel art existuje v Unity
možnost vypnout toto doplňování a ponechat sprite v původní velikosti.
Může vypadat zvláštně, že je obrázek pro tlačítko čtverec, protože většinou jsou tlačítka obdélníková o mnohem větších rozměrech. O to se také postaráme s nástrojem zabudovaným přímo v Unity.
Pro ukázku si vytvoříme novou prázdnou scénu, ve které si vše vyzkoušíme. Do scény si přidáme jedno tlačítko a vycentrujeme si ho do středu. Nyní na tlačítko do Source Image přesuneme náš požadovaný sprite.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu na hru pro Android v Unity se budeme zabývat ukončením hry a vytvořením příslušného GUI pro tyto účely.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.