Lekce 23 - Unity (C#) Android - Návrat do menu
V předchozí lekci, Unity (C#) Android - Plivání ohně na mobilních zařízeních, jsme vylepšili systém plivání ohně.
Jelikož máme již dost dobré menu, byla by škoda neudělat pěkné GUI i ve hře samotné. Proto si v dnešním Unity tutoriálu vytvoříme GUI před spuštěním hry (in-game menu).
Motivace
Když hráč nyní zapne hru, zobrazí se pouze drak a nic víc. V podstatě hráč ani neví, co má dělat, a může být zmatený, jestli se hra nezasekla. Proto vytvoříme menu před začátkem hry, které bude i trochu informativní a zároveň estetické.
Po dnešní lekci nám tedy do hry přibude možnost vrátit se do menu:
Přidání GUI prvků
Nejdříve si do Canvas
přidáme panel, který bude potřebná
tlačítka držet pohromadě.
Panel
Panel si pojmenujeme StartButtons
a nastavíme poloprůhlednou,
trochu šedivou barvu. Nakonec jej umístíme do dolní části obrazovky, kde
ho také roztáhneme:
Nyní je panel hodně hranatý a moc hezky nevypadá, proto mu nastavíme již předvytvořený sprite. Klikneme na "Source Image":
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu o programování her v Unity se dnes budeme zabývat vytvořením tlačítek pro začátek a konec hry.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.