NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Lekce 23 - Unity (C#) Android - Návrat do menu

V předchozí lekci, Unity (C#) Android - Plivání ohně na mobilních zařízeních, jsme vylepšili systém plivání ohně.

Jelikož máme již dost dobré menu, byla by škoda neudělat pěkné GUI i ve hře samotné. Proto si v dnešním Unity tutoriálu vytvoříme GUI před spuštěním hry (in-game menu).

Motivace

Když hráč nyní zapne hru, zobrazí se pouze drak a nic víc. V podstatě hráč ani neví, co má dělat, a může být zmatený, jestli se hra nezasekla. Proto vytvoříme menu před začátkem hry, které bude i trochu informativní a zároveň estetické.

Po dnešní lekci nám tedy do hry přibude možnost vrátit se do menu:

Přidání GUI prvků

Nejdříve si do Canvas přidáme panel, který bude potřebná tlačítka držet pohromadě.

Panel

Panel si pojmenujeme StartButtons a nastavíme poloprůhlednou, trochu šedivou barvu. Nakonec jej umístíme do dolní části obrazovky, kde ho také roztáhneme:

Nyní je panel hodně hranatý a moc hezky nevypadá, proto mu nastavíme již předvytvořený sprite. Klikneme na "Source Image":


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 275 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 25 článkům (25 lekcí) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu o programování her v Unity se dnes budeme zabývat vytvořením tlačítek pro začátek a konec hry.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity