Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Lekce 12 - 3D střílečka v Unity - Animace střelby pro pistoli

V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Změna zbraní, jsme si upravili skripty tak, abychom mohli pomocí kolečka měnit zbraně.

K dovršení kompletní výměny zbraní nám zbývá ještě několik věcí. Jednou z nich jsou animace. V dnešní lekci si tedy upravíme Animator u naší pistole, který jednotlivé animace spravuje.

Trocha teorie

Již máme hotový skript, který ovládá naše animace u aktivní zbraně. Možná jste si již všimli, že když změníme zbraň na pistoli a držíme Levý Shift spolu s W, tak se spustí animace běhu. Jak to? Nezapomínejme, že obě zbraně jsou od téhož tvůrce a on nám vytvořil oba animátory, prozíravě se stejnými parametry. Občas mají nějaké navíc, ale ty základní jsou pořád stejné, například: Run, Walk, Aim, Holster, Inspect a další.

Ze skriptu se nám animaci u zrovna aktivní zbraně nastavují parametry. Také u pistole máme parametr Shoot, tentokrát je ale jako trigger. Pistole totiž nestřílí delší dobu, není to přeci samopal. My ho ale užíváme v našem skriptu jako bool, proto jej musíme upravit. Nejprve si ale nastavíme přechody.

Animator pistole

V hierarchii si rozbalíme objekt Player, jeho podobjekt Gun Camera a poté Handgun_01_FPSController. Zde klikneme na podobjekt s názvem arms_handgun_01. V záložce Inspector uvidíme komponentu Animator pistole. Dvakrát klikneme na handgun_01, které je ve stejném řádku jako je nápis Controller. Tímto jsme si otevřeli náš Animator.

Přechody

Budeme muset vytvořit několik přechodů, aby nám naše animace pospolu mohly fungovat. V dnešní lekci se vrhneme na tvorbu přechodů nutných ke střelbě z pistole a úpravám kódu.

Potřebujeme vytvořit přechody:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Unity3D tutoriálu si ukážeme tvorbu přechodů jednotlivých animací a upravíme skript, abychom mohli střílet z naší druhé zbraně jen po jednom výstřelu.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 30 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 26 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 14 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 12 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
26 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 75 Kč 64 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity (3)