IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 16 - Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Animace draka, jsme upravili hráče a vytvořili pro draka animace.

V dnešní lekci se podíváme na obarvování draka. Půjde nám o to, aby se drak zabarvoval podle toho, kolik má zdraví. Drak začne klasicky na červené barvě a budeme chtít, aby postupně modral, dokud nezemře.

SpriteRenderer

Pro tyto účely využijeme SpriteRenderer, který nám umožní upravit, jak se sprite draka vykresluje, přesněji ho vykreslíme kolorizovaný (obarvený).

Do skriptu PlayerCollisionDetection přidáme proměnnou SpriteRenderer sr a metodu Start(). Do metody Start() přidáme řádku, která nám SpriteRenderer najde v gameobjektu a přiřadí do proměnné:

public SpriteRenderer sr;

void Start()
{
    sr = GetComponent<SpriteRenderer>();
}

Tímto jsme udělali to samé, jako bychom objekt hráče, na kterém se nachází SpriteRenderer, přetáhli do volného políčka v Inspectoru. Přiřazený objekt nevidíme hned v Inspectoru, ale objeví se zde až po zapnutí hry a tedy provedení metody Start(). Takto jednoduše to funguje, pouze pokud se skript nachází na tom samém objektu. Pokud bychom chtěli SpriteRenderer z jiného objektu, než je skript, museli bychom dotyčný objekt nejdříve vyhledat ve scéně takto:

sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();

Pravděpodobně si to většina z vás pamatuje z předchozích lekcí, ale opakováním se nikdy nic nezkazí.

Definice barev

Dále si založíme další dvě proměnné na finální barvy:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 275 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 25 článkům (25 lekcí) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Unity3D tutoriálu se podíváme na úpravu hráče. Drak se bude obarvovat podle výše aktuálního zdraví.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity