30 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy.

Lekce 15 - Unity (C#) Android - Obarvení draka podle zdraví

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Animace draka, jsme upravili hráče a vytvořili pro draka animace.

V dnešní lekci se podíváme na obarvování draka. Půjde nám o to, aby se drak zabarvoval podle toho, kolik má zdraví. Drak začne klasicky na červené barvě a budeme chtít, aby postupně modral, dokud nezemře.

SpriteRenderer

Pro tyto účely využijeme SpriteRenderer, který nám umožní upravit, jak se sprite draka vykresluje, přesněji ho vykreslíme kolorizovaný (obarvený).

Do skriptu PlayerCollisionScript přidáme proměnnou SpriteRenderer sr a metodu Start(). Do metody Start() přidáme řádku, která nám SpriteRenderer najde na scéně a přiřadí do proměnné:

public SpriteRenderer sr;

void Start()
{
    sr = GetComponent<SpriteRenderer>();
}

Tímto jsme udělali to samé, jako bychom objekt hráče, na kterém se nachází SpriteRenderer, přetáhli do volného políčka v Inspectoru. Přiřazený objekt nevidíme hned v Inspectoru, ale objeví se zde až po zapnutí hry a tedy provedení metody Start(). Takto jednoduše to funguje, pouze pokud se skript nachází na tom samém objektu. Pokud bychom chtěli SpriteRenderer z jiného objektu, než je skript, museli bychom dotyčný objekt nejdříve vyhledat ve scéně takto:

sr = GameObject.find("název objektu").GetComponent<SpriteRenderer>();

Pravděpodobně si to většina z vás pamatuje z předchozích lekcí, ale opakováním se nikdy nic nezkazí.

Definice barev

Dále si založíme další dvě proměnné na finální barvy:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Unity3D tutoriálu se podíváme na úpravu hráče. Drak se bude obarvovat podle výše aktuálního zdraví.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 40 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 34 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 25 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 13 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
34 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 83 Kč 71 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 21 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity (2)