Lekce 8 - Upomínač narozenin ve WinUI 3 a C# .NET – Dialog
V předchozím kvízu, Kvíz - Ovládací prvky a jejich obsluha ve WinUI 3 a C# .NET, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním WinUI 3 tutoriálu budeme pokračovat ve tvorbě uživatelského rozhraní našeho upomínače narozenin. Vytvoříme dialog pro přidání osoby, přičemž se naučíme tvořit vlastní ovládací prvky. Na závěr ještě stihneme nastavit nějaká metadata aplikace.
Dialog pro přidání osoby
Dialog je okno, které vyzývá uživatele k rozhodnutí nebo zadání nějakých informací. Typicky se zobrazuje nad veškerým obsahem aplikace a brání uživateli interagovat se zbylým obsahem aplikace. Ukažme si, jak takový dialog vypadá ve WinUI 3. Otevřeme si WinUI 3 Gallery a v sekci Dialogs & flyouts najděme stránku ContentDialog:
Vidíme, že dialog obsahuje titulek, nějaký obsah a tři tlačítka – primární, sekundární a zavírací.
Taktéž si všimněme, že v uvedené ukázce kódu se dialog vytváří
jako instance třídy ContentDialog
v C# kódu. Této instanci se
nastaví požadované vlastnosti, jako je například styl, titulek, obsah
tlačítek nebo samotný obsah dialogu, a nakonec se dialog zobrazí pomocí
metody ShowAsync()
:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu budeme pracovat na upomínači narozenin ve WinUI 3 a C# .NET. Vytvoříme dialog pro přidání osoby, přičemž se naučíme tvořit vlastní komponenty.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.