Lekce 2 - 3D grafika v C# .NET WPF - Tvorba základních tvarů
V minulém dílu, 3D grafika v C# .NET WPF, jsme si udělali úvod do 3D grafiky. Bavili jsme se zejména o tom, jak zobrazování 3D objektů funguje a co je k tomu potřeba. V dnešním a příštím dílu se zaměříme na modely a ukážeme si jak vytvořit základní geometrické tvary.
Základní tvary
Jedná se o tyto tvary:
- Jehlan
- Krychle
- Kvádr
- Kužel
- Válec
- Koule
Než začneme, nejprve si zopakujeme, že základem všech tvarů je trojúhelník. Ano, i koule je složena z trojúhelníků.
A nyní k samotným tvarům. Rozdělíme si tyto tvary do dvou skupin:
- V první skupině budou tvary, u nichž použijeme postup, kdy je model definován v XAML souboru. Těmito tvary jsou jehlan, krychle a kvádr. Jedná se o hranaté tvary, kde není třeba tolik trojúhelníků a proto je dokážeme definovat ručně.
- Ve druhé skupině budou tvary, kde je model definován v Code Behind (to jsou kužel, válec a koule). U těchto tvarů jsou uvedeny obrázky tzv. "drátěného modelu" a pro přehlednost jsou uvedeny pro menší počet stěn. Jinak platí, že čím více stěn, tím je povrch modelu vyhlazenější (v přiložené ukázce jsem použil model s 60-ti stranami, ale slušný výsledek je i pro 50 stran).
Tvary definovatelné v XAML
Začněme tedy s modely, které lze definovat přímo v XAML kódu.
Jehlan
Jehlan může být trojboký, čtyřboký nebo n-boký. Trojboký jehlan je z pohledu tvorby ten nejjednodušší útvar. Skládá se totiž ze samých trojúhelníků. Základnu tvoří trojúhelník a stejně tak i stěny:

Model nadefinujeme tak, že
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Tutoriál popisuje tvorbu základních tvarů (jehlan, krychle, kvádr, kužel, válec) v C# .NET WPF.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.