Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se PHP

3D grafika v C# .NET WPF - Tvorba základních tvarů

V minulém dílu, 3D grafika v C# .NET WPF, jsme si udělali úvod do 3D grafiky. Bavili jsme se zejména o tom, jak zobrazování 3D objektů funguje a co je k tomu potřeba. V dnešním a příštím dílu se zaměříme na modely a ukážeme si jak vytvořit základní geometrické tvary.

Základní tvary

Jedná se o tyto tvary:

  • Jehlan
  • Krychle
  • Kvádr
  • Kužel
  • Válec
  • Koule

Než začneme, nejprve si zopakujeme, že základem všech tvarů je trojúhelník. Ano, i koule je složena z trojúhelníků.

A nyní k samotným tvarům. Rozdělíme si tyto tvary do dvou skupin:

  • V první skupině budou tvary, u nichž použijeme postup, kdy je model definován v XAML souboru. Těmito tvary jsou jehlan, krychle a kvádr. Jedná se o hranaté tvary, kde není třeba tolik trojúhelníků a proto je dokážeme definovat ručně.
  • Ve druhé skupině budou tvary, kde je model definován v Code Behind (to jsou kužel, válec a koule). U těchto tvarů jsou uvedeny obrázky tzv. "drátěného modelu" a pro přehlednost jsou uvedeny pro menší počet stěn. Jinak platí, že čím více stěn, tím je povrch modelu vyhlazenější (v přiložené ukázce jsem použil model s 60-ti stranami, ale slušný výsledek je i pro 50 stran).

Tvary definovatelné v XAML

Začněme tedy s modely, které lze definovat přímo v XAML kódu.

Jehlan

Jehlan může být trojboký, čtyřboký nebo n-boký. Trojboký jehlan je z pohledu tvorby ten nejjednodušší útvar. Skládá se totiž ze samých trojúhelníků. Základnu tvoří trojúhelník a stejně tak i stěny:

Trojboký jehlan v C# .NET WPF

Model nadefinujeme tak, že


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 320 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 272 bodů (678 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 60 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 120 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
272 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 798 Kč 678 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Tutoriál popisuje tvorbu základních tvarů (jehlan, krychle, kvádr, kužel, válec) v C# .NET WPF.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Petr Pospíšil
Avatar
Aktivity (5)