Osm královen v C# .NET WPF
Osm královen je hra nebo spíše hlavolam jak na šachovnici umístit 8 královen tak, aby se vzájemně neohrožovaly. Lze ji hrát na běžné šachovnici, nebo jako v tomto případě na šachovnici vytvořené v počítači. Virtuální šachovnici lze doplnit logikou, která umožní kontrolu možnosti umístění královny na dané políčko. Přiložená aplikace tuto možnost splňuje, ale i tak je velice obtížné nalézt správnou strategii.
Program aplikace je velice jednoduchý. Šachovnice je vytvořená pomocí
XAML. Program obsahuje tři matice zrcadlící šachovnici umístěné v
třídě LogDat
. Jedna matice blokuje políčka s umístěnými
královnami, druhá obsahuje soubor polí popisující blokování políček ve
čtyřech směrech z políčka, kde je umístěna královna. Třetí blokuje
políčka v daných směrech.
Hlavní program, kromě inicializace matic, vykreslení šachovnice a královen obsahuje obslužnou rutinu pro každé políčko šachovnice. Obslužná rutina je iniciována stiskem levého tlačítka myši a pokud je to možné, do políčka přenese královnu. Z políčka je možné královnu odstranit opětovným stiskem levého tlačítka myši.
Zdrojový kód aplikace je přiložen.
Galerie
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 10x (4.22 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#