C# týden Slevový týden - Březen
Využij náš slevový týden a získej až 30 % bodů navíc zdarma! Zároveň také probíhá C# týden se slevou na e-learning až 80 %
Hledáme fulltime programátora do ITnetwork týmu -100% homeoffice, 100% časově flexibilní #bezdeadlinu Mám zájem!

Lekce 2 - Visual Studio a první konzolová aplikace

V minulé lekci, Úvod do C# a .NET frameworku, jsme si řekli něco o jazyce jako takovém a také jsme pochopili, co je to .NET framework.

V dnešním tutoriálu se zaměříme hlavně na IDE Visual Studio. Ukážeme si, jak se používá a naprogramujeme si jednoduchou konzolovou aplikaci.

IDE je zkratka Integrated Development Environment (integrované vývojové prostředí) a jednoduše řečeno se jedná o aplikaci, ve které píšeme zdrojový kód a pomocí které potom naši aplikaci testujeme a ladíme.

Začít musíme samozřejmě tím, že si Visual Studio nainstalujeme. Pokud studujete IT školu, je velmi pravděpodobné, že máte přes MSDN přístup k ostré verzi Visual Studio Enterprise zdarma. Pokud ne, nezoufejte, protože Visual Studio (dále jen VS) má edici Community, která je zcela zdarma a to dokonce i pro komerční účely. I ta vám bude dlouho stačit, protože její omezení nejsou nijak velká. Zde máte link ke stažení Visual Studio Community.

Instalace

Pokud máte alespoň elementární znalosti angličtiny, doporučujeme VS nainstalovat v tomto jazyce. Až budete pokročilí programátoři, ušetří vám to spoustu nepříjemností. Ideálně by se měl psát anglicky i kód, ale pro názornost budeme v celém kurzu a i v některých ukázkových programech používat české identifikátory. Je na vás a vašich znalostech angličtiny jak vaše programy budete psát. Výhodou anglického programu je samozřejmě to, že jako velmi pokročilí můžete diskutovat velmi složité problémy na mezinárodních fórech, kde se vyskytují experti na danou oblast. U pokročilých věcí jako jsou databáze nebo web. aplikace je třeba ve VS nastavit mnoho specifických věcí, manuály v češtině nemusíte najít a pak jen přemýšlíte, jaký je asi překlad tohoto checkboxu. Angličtina je v programování standardem. Čeština samozřejmě teď pro začátek není žádný problém a na vaše programy nemá žádný vliv, myslíme to spíše do budoucna.

Instalace se vás zeptá na tzv. sady funkcí, které chcete mít součástí VS. Zaškrtněte sadu "Vývoj desktopových aplikací pomocí .NET". Tato sada umožňuje vyvíjet jak konzolové, tak klasické okenní aplikace. Spolu s touto sadou se vám také nainstalují nejnovější verze .NET. Je možné, že některé edice VS bude třeba zaregistrovat, registrace je zdarma a obdržíte poté sériové číslo, které vám umožňuje program zdarma a legálně používat.

Instalace Visual Studio pro desktopový vývoj

Zálohování a verzování

Kromě IDE programátor potřebuje nějaký nástroj, který bude zálohovat a verzovat jeho práci. Nemůžeme se spolehnout na to, že program prostě budeme ukládat, protože jsme lidé a ne stroje. Lidé dělají chyby a když přijdete o několikadenní nebo dokonce několikatýdenní práci, může to zabolet. Je dobré naučit se na toto myslet hned od začátku. Velmi doporučuji program Dropbox, který je extrémně jednoduchý a sám vaše soubory verzuje (tedy zachovává změny v čase a je možné se vrátit ke starším verzím projektu) a zároveň synchronizuje s webovým úložištěm, i kdyby jste si projekt omylem smazali, přepsali, ukradli vám notebook nebo vám zkolaboval pevný disk, vaše data zůstanou v bezpečí. Dropbox také umožňuje sdílet jeden projekt mezi více vývojáři. Více o Dropboxu viz tento článek, který obsahuje zároveň pozvánku do DropBoxu s 0,5 GB prostoru navíc.

Jako další verzovací nástroj se hojně používá GIT, jeho nastavení ale vydalo na samostatný kurz a Dropbox pro naše účely bohatě postačuje.

Vytvoření projektu

Spustíme VS a v aplikačním menu zvolíme položku File -> New -> Project.

Založení nového projektu ve Visual Studio
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

V okně New project vybereme template Visual C# -> Windows a v nabídce vedle zvolíme Console Application. Jako jméno aplikace zvolíme PrvniAplikace. Target framework přepneme na .NET Framework 4.5, který je přímo součástí Windows 8 i Windows 10, takže se nemusíme bát o to, že by nám naše aplikace na některém z těchto systémů neběžely. V Dropboxu si vytvořte nějakou složku na vaše projekty, např. CSharp. U lokace pomocí tlačítka Browse vybereme složku C:\Users\vase_jmeno\Dropbox\Csharp. Nějakou dobu zůstaneme u konzolových aplikací (příkazová řádka), protože k jejich obsluze potřebujeme minimální znalosti z objektového světa a jsou tedy ideální k naučení základů jazyka. Okno by mělo vypadat asi takto:

Vytvoření projektu konzolové aplikace v C#

Formulář potvrdíme.

Ovládání Visual Studia

Okno nyní vypadá asi takto, já jsem jej hodně zmenšil, aby se sem vešlo :)

Okno Visual Studia

Zajímat nás bude zejména prostřední okno, do kterého nám VS vygeneroval kostru zdrojového kódu. Možná může být překvapením, že nezačínáme s prázdným oknem, ale rovnou s kusem kódu. Proč tomu tak je pochopíte, až si kód alespoň intuitivně vysvětlíme, vše bude vysvětleno během kurzu a některé části jsou na pochopení poměrně složité, proto nám zatím bude stačit vědět, že tam prostě jsou.

Prvních několik řádků nám říká, jaké knihovny z .NET budeme využívat. Asi zásadní je pro nás ta System, bez ní bychom asi těžko něco naprogramovali, protože obsahuje např. základní metody pro práci s konzolí. Klíčová slova namespace a class zatím nebudeme řešit, spokojíme se s tím, že je to určitý způsob, jak se aplikace v C# strukturují. Klíčová pro nás bude metoda Main(), mezi ty složené závorky pod ní (tedy do jejího těla) budeme psát náš kód. Main je vyhrazené slovo a C# ví, že má po spuštění aplikace vykonat právě tuto metodu (může jich tam být totiž více, ale o tom opět později). Vlastně můžeme zatím ignorovat úplně vše až na tělo metody Main().

Druhým důležitým prvkem v okně pro nás bude zelené tlačítko Play v horní liště, které program zkompiluje a spustí. Můžete si to zkusit, protože náš program zatím nic nedělá, hned se zase vypne. Spuštění můžeme provést též klávesovou zkratkou F5. Klávesové zkratky má VS velmi dobře řešené a ty pokročilejší připomínají systém akordů, když je budete znát, práce vám půjde rychleji od ruky. Vedle ikony šipky máme vybráno Debug. To znamená, že se program bude kompilovat v Debug módu a bude obsahovat určité rutiny k výpisu chyb. Tento mód se používá zejména pro testování programu (když ho vyvíjíme) a běh programu může být kvůli tomu o něco pomalejší. Jakmile si budeme jisti, že je program hotový, přepneme na Release a spustíme. Výsledkem bude vytvoření s spuštění programu tak, jak je ho možné šířit mezi lidi.

Adresářová struktura konzolové aplikace

Podíváme se, jak vypadá naše aplikace na disku. Otevřeme si složku s aplikací, tedy C:\Users\vase_jmeno\Dropbox\Csharp\PrvniAplikace\. Nalezneme v ní soubor PrvniAplikace.sln, který zastupuje tzv. solution Visual Studia. Solution (řešení) je soubor projektů a může tedy obsahovat více aplikací. V praxi se toho využívá např. ve vícevrstvých aplikacích nebo při testování, pro nás je zajímavé jen to, že právě přes tento soubor budeme naše aplikace potom otevírat. Nalézá se zde také složka PrvniAplikace/, ve které již sídlí náš projekt. Otevřeme si ji.

Soubor PrvniAplikace.csproj obsahuje soubor našeho projektu, i přes něj lze naši aplikaci otevřít. Program.cs obsahuje samotný zdrojový kód. Zajímat nás bude ještě složka bin/, jejíž název napovídá, že obsahuje binární (strojový) kód naší aplikace. Otevřeme ji.

Vidíme, že obsahuje podsložky Debug/ a Release/. V nich jsou poté samotné exe soubory naší aplikace (pokud jsme ji samozřejmě alespoň jednou spustili v této konfiguraci). Pokud se budete chtít se svými aplikacemi někomu pochlubit, exe soubor ve složce Release/ je právě to, co jim pošlete. Dalších souborů si nemusíte všímat.

Hello world

Je zarytým zvykem, že prvním programem v nějakém novém jazyce bývá tzv. Hello world. Jedná se o program, který jakýmkoli způsobem uživateli zobrazí hlášku "Hello world", případně nějaký podobný text. Opět zopakuji, že příkazy budeme psát do těla metody Main(). Budeme potřebovat dva příkazy (pozn. výraz příkazy používám kvůli zjednodušení), jeden k zobrazení textu a další k vyčkání na stisk libovolné klávesy, aby program hned neskončil.

K výpisu textu složí:

Console.WriteLine("Text");

A k vyčkání na klávesu:

Console.ReadKey();

Console je tzv. třída. Pojmem třída budeme zatím chápat soubor nějakých příkazů, příkazům se v C# říká metody. Console tedy obsahuje metody k obsluze konzole. Voláme na ni metodu WriteLine(), která vypíše text. Vidíme, že metodu na třídě voláme pomocí operátoru tečka (.). Každá metoda může obsahovat nějaké vstupní parametry, které se zadávají do závorky a jsou oddělené čárkou. V případě metody WriteLine() je parametrem text k vypsání. Textu budeme říkat textový řetězec nebo jen řetězec (anglicky string) a budeme ho psát do uvozovek, aby tomu C# rozuměl a nezaměňoval ho s jinými příkazy. Metoda ReadKey() nemá žádné parametry, přesto však za její název musíme napsat závorku, ta je v C# povinná. Příkazy píšeme na samostatné řádky a za každý píšeme středník (;). Naše metoda Main() tedy bude nyní vypadat nějak takto:

static void Main(string[] args)
{
    Console.WriteLine("Hello ITnetwork!");
    Console.ReadKey();
}

Program spustíme pomocí klávesy F5.

Konzolová aplikace
Hello ITnetwork!

Gratuluji, právě jste se stali programátorem :)

Dnešní projekt je přiložen jako soubor na konci článku, i u dalších C# tutoriálů budu vždy výsledek přikládat ke stažení. Doporučuji si ale nejprve projekt vytvořit pomocí tutoriálu a ke stažení se uchýlit jen v případě, když vám něco nepůjde. Pokud program hned jen stáhnete, nic se nenaučíte :)

To bude pro dnešek vše, v příští lekci, Proměnné, typový systém a parsování, se podíváme na základní datové typy a vytvoříme si jednoduchou kalkulačku.


 

Stáhnout

Staženo 2888x (36.76 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Jak se ti líbí článek?
151 hlasů
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor sítě se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Předchozí článek
Úvod do C# a .NET frameworku
Všechny články v sekci
Základní konstrukce jazyka C#
Miniatura
Následující článek
Proměnné, typový systém a parsování
Aktivity (28)

 

 

Komentáře

Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Daniel Vítek:13.5.2012 17:15

Jakou máš verzi VS ?

Odpovědět
13.5.2012 17:15
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Daniel Vítek
David Čápka:13.5.2012 17:17

Nejprve si prosím přečti tutoriál a až potom se ptej.

Odpovědět
13.5.2012 17:17
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět
13.5.2012 17:18
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Daniel Vítek:13.5.2012 17:18

Já to nějak přehlíd

Odpovědět
13.5.2012 17:18
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
Pavel Vybíral:12.7.2012 7:23

Moc ti děkuju, krásný článek....pochopí ho i úplný začátečník, jako jsem já. Prostě nádhera!

 
Odpovědět
12.7.2012 7:23
Avatar
Mediel
Redaktor
Avatar
Mediel:13.9.2012 15:30
Console.ReadKey(false); // toto zajisti, ze stisknuta klavesa se nevypise na obrazovku a nebude tak rusit, kdyby program pokracoval dale :)
Odpovědět
13.9.2012 15:30
Nechci vám ukazovat, jak dobrý jsem já ... Chci vám ukázat, jak dobrý můžete být vy ... Když uvěříte ... V sami sebe...
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:20.10.2012 12:18

Ten příklad v textu mi nefungoval do doby, než jsem ho upravil:

using System;

class Hello {
  static void Main(string[] args) {
    Console.WriteLine("Hello devbook!");
    Console.ReadKey();
  }
}
Odpovědět
20.10.2012 12:18
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Josef Capoušek
Redaktor
Avatar
Josef Capoušek:1.11.2012 16:26

jakou verzi mám stáhnout vizual 2010 má více možností

 
Odpovědět
1.11.2012 16:26
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Josef Capoušek
David Jančík:1.11.2012 16:36

Né, že by v tom článku byl odkaz :`

Odpovědět
1.11.2012 16:36
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
DELTA12
Člen
Avatar
DELTA12:17.12.2012 20:05

ja ani neviem kam sa mi to uklada ani ten net framework tam nemam proste asi len polku veci co tam su... (obrazok)

 
Odpovědět
17.12.2012 20:05
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na DELTA12
Luboš Běhounek Satik:17.12.2012 20:09

V express verzi je toho trochu míň, co z tutoriálu u sebe nenajdeš můžeš zatím přeskočit a ignorovat.

Odpovědět
17.12.2012 20:09
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět
18.12.2012 9:58
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
00
Člen
Avatar
00:27.12.2012 14:49

na jak dlouho je expres 2010?

 
Odpovědět
27.12.2012 14:49
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Luboš Běhounek Satik:27.12.2012 14:55

Na jak dlouho chces, jen je oskubany o nejaky funkce.

Odpovědět
27.12.2012 14:55
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Michal Krajčovič:31.12.2012 16:56

bolo by dobré zmeniť ten odkaz pretože už vyšlo Visual Studio 2012 ;)

 
Odpovědět
31.12.2012 16:56
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Krajčovič
Kit:31.12.2012 17:03

To je přece jedno. Stejně je ten link automaticky přesměrován na nejnovější verzi.

Byl bych však opatrný na tohle: "S nástroji Visual Studio Express lze vytvořit aplikaci pro systém Windows 8, Windows Phone a pro webu." Znamená to, že ty aplikace na Windows 7 a nižších nepojedou?

Odpovědět
31.12.2012 17:03
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Michal Krajčovič:4.1.2013 9:53

aha som si nevšimol... :D

ja mám win 7 a VS premium (2012) a všetko mi ide, no neviem ako je to na ostatných verziách...

 
Odpovědět
4.1.2013 9:53
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Petr Nymsa:4.1.2013 11:05

Ve VS 2012 jdou aplikace určené na desktop i na nižších verzích. Ale jako jediný VS logicky umožňuje tvorbu aplikací na Windows 8, tzv "Windows Store", dříve známé jako "Metro" aplikace.

Odpovědět
4.1.2013 11:05
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
samo007:7.2.2013 4:35

Ten zvyšok sa dá nastaviť vo free verzii manuálne cez nastavenia. Ale to, čo Sdraco uviedol mám vyplnené niekde v nastaveniach tak, že som nemusel nič meniť. Takže asi rozdiel medzi free a originálnou verziou bude v tomto prípade iba ten, že tieto nastavenia (miesto ukladania, nastavenie Debug, atď.) si musíš nájsť niekde inde.

 
Odpovědět
7.2.2013 4:35
Avatar
nextx
Neregistrovaný
Avatar
nextx:19.2.2013 11:19

a kdyby tu bylo
ReadKey (x);
tak ceka na stisknuti klavesy x?

 
Odpovědět
19.2.2013 11:19
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na nextx
David Čápka:19.2.2013 11:26

Ne, tak ti VS zahlásí syntaktickou chybu :P

Odpovědět
19.2.2013 11:26
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
nextx
Neregistrovaný
Avatar
nextx:19.2.2013 11:27

a co X :D

 
Odpovědět
19.2.2013 11:27
Avatar
nextx
Neregistrovaný
Avatar
nextx:19.2.2013 11:28

PS: pardon za hrubky - pisu z mobilu

 
Odpovědět
19.2.2013 11:28
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na nextx
Зайчик:19.2.2013 11:34

no načítá se takhle

string x = Console.ReadKey();

a pak si to můžeš porovnávat ;)

Editováno 19.2.2013 11:34
Odpovědět
19.2.2013 11:34
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na nextx
matesax:19.2.2013 12:48

Parametrizace ReadKey lze jen booleanem - a to kvůli pohlcování kláves:

Console.ReadKey(true); // pohltí stisklé klávesy

Pohlcení znamená, že se nic nepustí dál, než do metody, kde voláš onu funkci...

 
Odpovědět
19.2.2013 12:48
Avatar
Martin.mak
Člen
Avatar
Martin.mak:1.6.2013 20:13

Ahoj Lidi, jsem extrémní nováček :)
Mám WinXP Professional, při instalaci mi VS Express 2012, hlásal hlášku typu že mu něco chybí ( v případě zájmu pošlu screenshot obrazovky na mail -- pište na Martin.mak@email.cz)nesouvisí to s mim OS?
Tak jsem nainstaloval VS Express 2010 a mám 2 problémy:

  1. Místo nabídky Debug a Release je prázdné políčko.
  2. Nemůžu přijít na to, jak se mám Zaregistrovat, abych měl VSE 2010 na déle než 30dnů (účet už mám, ale pro VSE 2012).

Za vaší pomoc budu velice vděčný :)

 
Odpovědět
1.6.2013 20:13
Avatar
Odpovídá na Martin.mak
Michal Žůrek - misaz:1.6.2013 20:20

N svůj problém sis odpověděl hned na druhém řádku: "Mám WinXP"

VS2012 na XP nefunguje.

U VS2010 se neboj, oni tě k té registraci donutí :)

Prázdné polička je tam do doby, než bude potřeba.

 
Odpovědět
1.6.2013 20:20
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Martin.mak
David Čápka:1.6.2013 20:28

Problém je v tom, že máš operační systém z roku 2001 a chceš používat moderní IDE.

Odpovědět
1.6.2013 20:28
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Martin.mak
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Martin.mak:1.6.2013 21:39

Děkuji za rychlou odpoveď.
Myslel jsem si, že to bude OperačnímSysté­mem :)
Jak poznám já nebo program, že je ta nabídka potřeba?

 
Odpovědět
1.6.2013 21:39
Avatar
 
Odpovědět
1.6.2013 21:41
Avatar
Martin.mak
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Martin.mak:2.6.2013 13:24

Už o nic nejde ;) jenom jsem nemohl přijít na to jak udělat ve VSExpress 2010
Release ;) už jsem na to přišel.

 
Odpovědět
2.6.2013 13:24
Avatar
k0vec
Člen
Avatar
k0vec:3.6.2013 22:01

díky! je to supr.. jen když jsem nastavoval vytvoření té nové aplikace, tak mi v tom menu chybí vybrat "net framework 3.5" a ta cesta uložení té aplikace, takže jsem tam nenašel tu složku "bin" a ani ten soubor.. nevíš jak to nastavit? :)

přiložím screen

Editováno 3.6.2013 22:04
 
Odpovědět
3.6.2013 22:01
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na k0vec
David Čápka:4.6.2013 15:32

V nastavení si musíš zapnout pokročilé nástroje.

Odpovědět
4.6.2013 15:32
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
k0vec
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
k0vec:4.6.2013 18:32

a kde to tam najdu? .. mám to v angličtině (abych si ji procvičil.. ale absolutně netuším kde to tam najdu, už sem se v tom rýpal a nic..)

 
Odpovědět
4.6.2013 18:32
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na k0vec
David Čápka:4.6.2013 21:05

Tools --> Options -> 'Show all settings'
Tools --> Options -> Projects and Solutions --> General ->Show advanced build conf.

Odpovědět
4.6.2013 21:05
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
m
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
m:5.7.2013 17:20

ani mne sa nezobrazuje .net framework 3,5 aj ked som zapol pokročilé nástroje

 
Odpovědět
5.7.2013 17:20
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na m
Juraj Mlich:5.7.2013 19:48

Máš ho vôbec nainštalovaný?

 
Odpovědět
5.7.2013 19:48
Avatar
Honza
Člen
Avatar
Honza:20.7.2013 17:31

Ahoj chtěl bych se tu naučit C# a nějak si nemůžu poradit ani s "Hello World!" spíše že mi můj VS2012 Express dává do začátků nějaký jiný zdroják než je uváděn tady a absolutně netuším kam kám příkaz pro "Hello World!" umístit... Zdrojový kod přikládám prosím o radu
using System;
using System.Collec­tions.Generic;
using System.Componen­tModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threadin­g.Tasks;
using System.Window­s.Forms;

namespace Test2
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeCom­ponent();
}
}
}

 
Odpovědět
20.7.2013 17:31
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Honza
vodacek:20.7.2013 17:39

máš špatně založený projekt toto je projekt pro windows forms a ne konzolovou aplikaci

 
Odpovědět
20.7.2013 17:39
Avatar
Honza
Člen
Avatar
Honza:20.7.2013 18:04

jasně díky...toho jsem si vůbec nevšimnul moje chyba moc díky mě přišlo divný že mi to furt nějak nejde zkoumal jsem to asi 3 hodiny...Díky

 
Odpovědět
20.7.2013 18:04
Avatar
Bonnie
Neregistrovaný
Avatar
Bonnie:7.8.2013 8:58

Ahoj,
píšeš že používáš ultimate verzi. Já mám taky přístup ke všem verzím díky MSDN projektu, jen se nějak nikdy nevyznám v těch sofťáckejch označeních. Neni professional lepší než ultimate? Nějak z tý hromady odkazů v msdn nevím, co mám stahovat. Mám přístup i k verzi 2013, ale je to jen preview takže musím ještě čekat a stáhla bych 2012. Chci využít prázdnin a něco se naučit navíc při škole to nestíhám.

Díky :)

 
Odpovědět
7.8.2013 8:58
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bonnie
Theodor Johnson:7.8.2013 9:07

Na msdn je i vypsané že Ultimate má oproti professional více funkcí a je dražší

Odpovědět
7.8.2013 9:07
Mo8ilε 15 Ѐλđ
Avatar
bilbo
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
bilbo:14.9.2013 9:54

Mám VS 2012 Express a ani mi se výběr frameworku při založení nového projektu nenabízí.

 
Odpovědět
14.9.2013 9:54
Avatar
bilbo
Člen
Avatar
Odpovídá na bilbo
bilbo:14.9.2013 9:55

A ještě nastavení

 
Odpovědět
14.9.2013 9:55
Avatar
sugarmen
Redaktor
Avatar
sugarmen:29.9.2013 14:40

prečo mi o trochu zložitejší program v visual studiu 2010 funguje a 2012 všude vyhadzuje error a chyby ?

 
Odpovědět
29.9.2013 14:40
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na sugarmen
Jan Vargovský:29.9.2013 14:48

Zkus nám říct jaké chyby.

Editováno 29.9.2013 14:48
 
Odpovědět
29.9.2013 14:48
Avatar
Patrik
Neregistrovaný
Avatar
Patrik:3.10.2013 17:45

Poradte mi, pokaždé když dám new projekt tak to vyhodí hlášku
"VIsual Studio does not have permissions to read the template information from the system registry. This is often caused by registry permission problems."

 
Odpovědět
3.10.2013 17:45
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Patrik
David Čápka:3.10.2013 17:46

Tvůj příspěvek tu není proto, protože jsem ho přesunul do fóra, kam patří. také jsem na něj odpověděl, kdybys zadal emailovou adresu nebo se zaregistroval, tak bys o tom věděl.

Odpovědět
3.10.2013 17:46
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Jenda
Člen
Avatar
Jenda:30.1.2014 21:54

Ahoj,
Jen takova mala otazecka.. Jak pisete ze ve slozka bin by mela obsahovat Debug a Release.. Tak je slozku Realse nemam.. cim by to mohlo byt?

 
Odpovědět
30.1.2014 21:54
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jenda
Jan Vargovský:30.1.2014 22:09

Nespustil jsi to v release modu. Resp. nezkompiloval.

 
Odpovědět
30.1.2014 22:09
Avatar
Jenda
Člen
Avatar
Jenda:30.1.2014 22:20

A joo, diky :)

 
Odpovědět
30.1.2014 22:20
Avatar
relycanx
Člen
Avatar
relycanx:15.2.2014 18:45

Ahoj, mám Visual Studio 2010 Express a když si nechám na obrazovku vypsat třeba "čau", tak to "č", mi to vypíše, jako úplně jiný znak, takže pravděpodobně bude chyba v jazykové sadě samotného studia, či co. Nevíte prosím, jak to řešit?

 
Odpovědět
15.2.2014 18:45
Avatar
Odpovídá na relycanx
Michal Žůrek - misaz:15.2.2014 21:58

nepoužívat diakritiku. Je to obecné doporučení při programování.

 
Odpovědět
15.2.2014 21:58
Avatar
relycanx
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
relycanx:15.2.2014 22:35

takže se ,,implantuje" až do finálního programu?

 
Odpovědět
15.2.2014 22:35
Avatar
Jurajs
Člen
Avatar
Odpovídá na relycanx
Jurajs:15.2.2014 22:47

NE! Prostě bez diakritiky...V programování se to nepouziva...prostě piš CESKY :D

 
Odpovědět
15.2.2014 22:47
Avatar
relycanx
Člen
Avatar
Odpovídá na Jurajs
relycanx:15.2.2014 23:05

Jasné. Hlavně že všechny sdracovy tutoriály jsou v náhledu s diakritikou a jako když budu dělat textovku, tak komplet bez diakritiky? Ne díky. Prostě se mi ve Visual Studiu něco podělalo a chtěl jsem jen radu, jak to vrátit.

 
Odpovědět
15.2.2014 23:05
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na relycanx
Zdeněk Pavlátka:16.2.2014 7:53

Řekl bych, že tu ostatní mluví o názvech proměnných v kódu, kde se diakritika nepíše, zatímco ty o výstupu na konzoli, tam je diakritika normální...
EDIT: s tvým problémem ti nepomůžu, mě vždycky vše fungovalo jak má. Zkus se podívat do nastavení projektu, třeba tam něco najdeš.

Editováno 16.2.2014 7:56
Odpovědět
16.2.2014 7:53
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Erik Cupal
Člen
Avatar
Erik Cupal:25.4.2014 19:00

Chtěl bych jen doplnit k MSDN projektu (možná myslíš jiný). Jmenuje se DreamSpark a je určený pro SŠ a VŠ studenty. Lze se do něj bezplatně přihlásit přes svojí školu (pokud je do projektu zapojená), ale i přes ISIC, jejíž cena nestojí oproti plné verzi VS za řeč (asi 200 Kč/rok) :). Můžete si pak stáhnout VS Professional (ne Ultimate, ale je mezi nimi jen malý rozdíl) a ostatní vývojářský software od MS zdarma.

Editováno 25.4.2014 19:00
 
Odpovědět
25.4.2014 19:00
Avatar

Člen
Avatar
:9.7.2014 21:15

Hackujeme Dropbox: http://www.zive.cz/…default.aspx.

 
Odpovědět
9.7.2014 21:15
Avatar
borec.peta
Člen
Avatar
borec.peta:23.7.2014 17:37

Super tutoš

Odpovědět
23.7.2014 17:37
嘿伙计在看什么
Avatar
Sub zero z mortal combat :3.8.2014 9:26

Ten link na stažení , chápu dobře že 2012 už tam nenajdu? je tam jen 2013 a z toho co jsem pochopil to je jen na 90 dní , pak je volba 2010 po registraci napořád tak jsem si dal alespoň 2010, pro začátek to stačí , ale později hádám budu chtít víc...;(

 
Odpovědět
3.8.2014 9:26
Avatar
dominikaada98:20.9.2014 18:27

Ahojte! :)
Který VS mám teda stáhnout, aby to nebyla jenom zkušební verze, nemusela si ho zakoupit a vydržela mi napořád?
Díky:)

 
Odpovědět
20.9.2014 18:27
Avatar
qwertyW
Redaktor
Avatar
Odpovědět
20.9.2014 19:42
Programuji, tedy jsem.
Avatar
Jakub Slezáček [Kubak_cz]:16.11.2014 21:24

KDyž si stáhnu visual studio 2013 expres verzi, tak tam vůbec například tuhle konzolovou aplikaci nemám :(

Co stím? http://i.imgur.com/ulgoBj8.png

 
Odpovědět
16.11.2014 21:24
Avatar
Odpovídá na Jakub Slezáček [Kubak_cz]
Michal Žůrek - misaz:16.11.2014 21:48

stáhl jsi verzi pro Windows, ale ty potřebuješ verzi pro Windows Desktop.

 
Odpovědět
16.11.2014 21:48
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Jakub Slezáček [Kubak_cz]:17.11.2014 10:47

Děkuju. Vypadá to že všechno funguje tak jak má. Jaký je mizi těma dvěma verzema rozdíl?

 
Odpovědět
17.11.2014 10:47
Avatar
Odpovídá na Jakub Slezáček [Kubak_cz]
Michal Žůrek - misaz:17.11.2014 11:01

Ve verzi Windows (bez Desktop) můžeš vyvíjet aplikace pro Windows Store a možná i Windows Phone a ve Windows Desktop klasické aplikace pro plochu.

 
Odpovědět
17.11.2014 11:01
Avatar
Lukáš Ptáčník:22.11.2014 8:38

Ahoj, chci se zeptat jestli nevíte jaký reSharper stáhnout, na tom odkazu jsem našel na 30 dní .. a nebo taky ještě jiné ale to nevím jestli to je to co hledám .. :)

 
Odpovědět
22.11.2014 8:38
Avatar
Odpovídá na Lukáš Ptáčník
Neaktivní uživatel:22.11.2014 9:32

Ak si študent, môžeš získať licenciu zadarmo -> https://www.jetbrains.com/student/. Otázka je či ten ReSharper skutočne potrebuješ, Visual Studio je aj bez toho veľmi kvalitné IDE.

Odpovědět
22.11.2014 9:32
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Ptáčník:22.11.2014 9:34

Jde mi o to, že tvůrce tutoriálu psal, že je to dobrá věc ale tak asi se bez něj obejdu :) ..

 
Odpovědět
22.11.2014 9:34
Avatar
Odpovídá na Lukáš Ptáčník
Neaktivní uživatel:22.11.2014 9:41

Je to fajn vec, s tým súhlasím, ale pre začiatočníkov je zbytočná podľa mňa.

Odpovědět
22.11.2014 9:41
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Ptáčník:22.11.2014 9:54

ok, tak díky za radu :)

 
Odpovědět
22.11.2014 9:54
Avatar
j.behrik213
Člen
Avatar
j.behrik213:30.1.2015 14:54

Dobrý den, mám tu menší problém ako náhle dám debug vyskočí mi tabulka že sa súbor exe nemôže nájsť.
PS:Pracujem v C# takže to C++ Projekty je zložka všeobecne na projekty :)

 
Odpovědět
30.1.2015 14:54
Avatar
viktor.vikinek:31.1.2015 8:58

Ahoj nevíte někdo náhodou proč mi to dělá tokovou chybu? :
Console.Write­Line("Ahoj, jsem virtuální papoušek Mner, rád opakuji!");
Console.Write­Line("Napiš něco: ");
string vstup;
vstup = Console.ReadLine();
vystup = vstup + ", " + vstup + "!";
Console.Write­Line(vystup);
Console.ReadKey();

nejde mi tam napsat vystup pořád to hlásí chybu :(
prosím o radu díky :)

 
Odpovědět
31.1.2015 8:58
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na viktor.vikinek
Theodor Johnson:31.1.2015 9:38

string vystup = ...

každou proměnnou musíš nejprve deklarovat

Odpovědět
31.1.2015 9:38
Mo8ilε 15 Ѐλđ
Avatar
Odpovídá na j.behrik213
Michal Štěpánek:31.1.2015 18:20

Zkus ten projekt dát "sestavit"...
edit: není zrovna nejlepší nápad dávat do názvů diakritiku

Editováno 31.1.2015 18:22
Odpovědět
31.1.2015 18:20
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
j.behrik213
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
j.behrik213:1.2.2015 16:21

Zostavit som to už skúšal, ale nepomohlo aj po viacerých pokusoch.
Ale dakujem za odpoved. :)

 
Odpovědět
1.2.2015 16:21
Avatar
Odpovídá na j.behrik213
Michal Štěpánek:1.2.2015 20:58

A když se do toho adresáře s aplikací koukneš, máš tam vůbec adresář bin, atd.?

Odpovědět
1.2.2015 20:58
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
DJ
Člen
Avatar
DJ:23.2.2015 13:53

Nefachá to!!

 
Odpovědět
23.2.2015 13:53
Avatar
Xsarar
Člen
Avatar
Xsarar:21.4.2015 22:29

Super tutorial. Těším se, až se kouknu na další díly, moc díky :)

 
Odpovědět
21.4.2015 22:29
Avatar
Pericolosisimo:8.10.2015 12:08

Teším se, že zde je takhle rozsáhlý projekt , Prozatím co jsem četl velice dobře napsaný k rychlému pochopeni.

Dodám jen INFO o opravu chyb v článku :Začít musíme zamozřejmě tím,

 
Odpovědět
8.10.2015 12:08
Avatar
Petr Šťastný
Redaktor
Avatar
Petr Šťastný:18.12.2015 18:58

Ahoj, v C# jsem již programoval a používal jsem Visual Studio, ale natahalo mi do PC strašně věcí a negativně to ovlivnilo výkon, i když bylo VS vypnuto. Teď hledám nějaký program, přes který bych mohl programovat, ale nezaneřádil mi počítač. (něco jako PSPad, ale tam není možnost vytvořit si C# soubor...)

Neznáte někdo nějaký?

Editováno 18.12.2015 18:58
 
Odpovědět
18.12.2015 18:58
Avatar
Odpovídá na Petr Šťastný
Antonín Tonini:18.12.2015 19:04

No, já mám v počítači už v počítači dlouho a za danou verzi, kterou jsem používal (téměř neustále), jsem nezpozoroval žádný úbytek výkonu, tak nevím, cos tam prováděl. Každopádně můžeš zkusit MonoDevelop (běží i pod Linuxem).

 
Odpovědět
18.12.2015 19:04
Avatar
Petr Šťastný
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Antonín Tonini
Petr Šťastný:18.12.2015 19:14

Ok, dík :-)

To bude tím, že mám HODNĚ starý a pomalý počítač... :-) Taky se mi to asi půl minuty pouštělo :-)

 
Odpovědět
18.12.2015 19:14
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Jakub Kratochvíl:18.4.2016 17:20

Ahoj, chtěl jsem se zeptat jak mám někomu poslat vytvořenou práci, když se mi ve složce Release žádný soubor nezobrazuje. Děkuji za odpověď.

 
Odpovědět
18.4.2016 17:20
Avatar
Odpovídá na Jakub Kratochvíl
Michal Štěpánek:18.4.2016 22:55

Ve VS nahoře v nabídce (ikony) máš možnost volby "Debug/Release". Když zvolíš Release, projekt se ti zkompiluje do složky Release. Při programování se používá Debug a tak máš program ve složce Debug

Odpovědět
18.4.2016 22:55
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
klanduch
Člen
Avatar
klanduch:12.7.2016 11:03

Zdravim, chcem sa spytat na DropBox. Ako to je s versionovanim.
Ja som sa docital ze to verzuje len 30 dni. Je to pravda ? To by ale bol trochu problem.

 
Odpovědět
12.7.2016 11:03
Avatar
Peter Ambrus
Člen
Avatar
Peter Ambrus:4.9.2016 10:16

takto to ma niako vipadať? https://uloz.to/…ication2-exe

heslo je ITnetwork.cz

Editováno 4.9.2016 10:19
 
Odpovědět
4.9.2016 10:16
Avatar
Mila Kuba
Člen
Avatar
Mila Kuba:6.9.2016 10:02

Stáhnul jsem si Visual Studio Community a nabídce není Console Application.

 
Odpovědět
6.9.2016 10:02
Avatar
Petr Šťastný
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Mila Kuba
Petr Šťastný:6.9.2016 16:24

Ale je. Divas ze do spravny kategorie? Kdyztak to jde prohledat...

 
Odpovědět
6.9.2016 16:24
Avatar
Odpovídá na Mila Kuba
Matěj Jakša:7.10.2016 10:46

Mám stejný problém

 
Odpovědět
7.10.2016 10:46
Avatar
krepsy3
Editor
Avatar
krepsy3:7.10.2016 14:32

Jste si chlapci jistí, že jste si nainstalovali c#?

Pokud ne, jděte do Ovládací Panely -> Programy a Funkce -> visual studio community 20xx dvakrát poklepat.
Spustí se instalační program. Zvolte "Modify" a ve stromu funkcí si zatrhněte c# a všechny související fce.

Odpovědět
7.10.2016 14:32
Programátor je stroj k převodu kávy na kód.
Avatar
pocitac770
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Jakša
pocitac770:7.10.2016 15:38

Nově nainstalováno, vše v pohodě...

 
Odpovědět
7.10.2016 15:38
Avatar
Odpovídá na krepsy3
Matěj Jakša:8.10.2016 9:51

Znovu jsem to nainstaloval a vše je v pořádku.

Děkuji za odpověď :-)

 
Odpovědět
8.10.2016 9:51
Avatar
Ramsay
Člen
Avatar
Ramsay:31.1.2017 19:05

Děkuji za tutoriál, umíš nejlépe vysvětlovat, líbí se mi že vše rozebíráš dopodrobna :D

Odpovědět
31.1.2017 19:05
"Vyhrát možná neznamená všechno; ale prohrát neznamená nic."
Avatar
Lukáš Vomáčka:16.2.2017 11:59

Zdravím, je opravdu nutné mít explorer10 neviužívám ho neboť to je snad nejhorší prohlížeč co znám, ale před instalací ho to vyžaduje a nechce mě to pustit dál, a při opětovnem spuštění mi to píše že mam malou verzi systemu windows, mam 7ultimate

Editováno 16.2.2017 12:01
 
Odpovědět
16.2.2017 11:59
Avatar
Lukáš Vomáčka:16.2.2017 12:20

Měl bych ještě jeden dotaz, pakliže se mi povede naprogramovat daný příklad tak že bude vykonávat přesně to co má ale po kontrole ze staženým kontrolním souborem bude můj zdrojový kod psaný jinak je to špatně či opravdu ne víc možnosti jak daný program napsat tak aby fungoval? Toto se mi stávalo když sem podle vašich stránek zkoušel Javu, díky.

 
Odpovědět
16.2.2017 12:20
Avatar
Odpovídá na Lukáš Vomáčka
Michal Štěpánek:16.2.2017 13:19

Jestli si chceš nainstalovat VS2015, tak mám pocit, že to je až pro WIN8, takže pro W7 jen nižší verzi. Co se týče samotného programování, zrovna "Hello world" moc jinak (než je tady uvedeno) napsat nejde. U složitějších prográmků existuje samozřejmě mnoho možností, jak je napsat, nicméně předpokládám, že se to učíš, takže nevidím důvod, proč bys to měl psát jinak, než podle návodu zde. Až to budeš "ovládat", najdeš si určitě svůj způsob zápisu, který ti bude vyhovovat...

Odpovědět
16.2.2017 13:19
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Libor Šimo (libcosenior):16.2.2017 15:36

VS2015express mám na win7 a minulý rok to šlo nainstaliť bez problémov.

Odpovědět
16.2.2017 15:36
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):16.2.2017 15:39

Sorry, nie express, ale community.

Odpovědět
16.2.2017 15:39
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Erik Šťastný:16.2.2017 16:14

Jak se ti to povedlo? Když jsem to instaloval u přítelkyně, tak

"This version of Visual Studio requires a computer with a newer version of Windows".

Windows update, žádné nové aktualizace...

Editováno 16.2.2017 16:15
 
Odpovědět
16.2.2017 16:14
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Lukáš Vomáčka:16.2.2017 16:58

Zdravím, díky za radu zkusím starší verzi, jinak stím psanim sem to myyslel tak že sem se v javě dostal do lekcí kde máš jen zadání a ukázano jakej ma byt výsledek a jak se ma chovat, stím že máš čerpat z předchozích ukázaných postupů, a když sem to sám sesmolil a dělalo to co mělo a otevřel sem pro kontrolu vzorec pro stažení, byl jiný, proto se na to ptám, zda je to špatně a za předpokladu že by se mi to stalo i zde jestli mám zkoumad předložené řešení nebo je zbytečné to řešit, když to dělá co má.

 
Odpovědět
16.2.2017 16:58
Avatar
Odpovídá na Lukáš Vomáčka
Michal Štěpánek:16.2.2017 17:16

U těchto nejjednodušších příkladů je to asi šumák, nicméně je to tu ukázané asi tak, jak by se to správně mělo dělat, takže když si to osvojíš tímto způsobem, budeš to mít v budoucnu asi jednodušší...

Odpovědět
16.2.2017 17:16
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Libor Šimo (libcosenior):16.2.2017 17:38

Neviem, ani ma nenapadlo, že by to nešlo. Proste som to nainštaloval.

Odpovědět
16.2.2017 17:38
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Libor Šimo (libcosenior):16.2.2017 18:38

Teraz sa asi ukazalo, ze tvoje heslo: Nikdy nerikej nahlas, ze to nejde.... ;-)

Plati. :-D

Odpovědět
16.2.2017 18:38
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
djand
Člen
Avatar
djand:23.2.2017 14:28

Ta instalace VS Community 2015 je straaaaaaaaaašně dlouhá. Včera mi to na jednom notebooku instalovalo 2h a já musel ten notebook zavřít a jít domů - a instalace byla prakticky na začátku. Dnes na jiném notebooku mi to taky běží asi 2h. To jste všichni tak trpěliví? Pomohlo by kdybych instaloval nějakou starší verzi? třeba 2012?

 
Odpovědět
23.2.2017 14:28
Avatar
Odpovídá na djand
Michal Štěpánek:23.2.2017 14:31

Nepomohlo...

Odpovědět
23.2.2017 14:31
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Jan Mareš
Člen
Avatar
Jan Mareš:10.3.2017 21:16

Ahoj moc hezký tutoriál,vše hezky vysvětlené a hezky se dle něho učí.Mám dotaz,moc nechápu tento řádek v kodu:

static void Main(string[] args)

Vím že string je textový řetězec to chápu ale nechápu moc ten zápis v té závorce,proč to tam je a co znamená to args.A co celkově určuje ta definice v té závorce.

trochu jsem doma zkoušel a pokud kod napíši takto funguje mi to také.

namespace PrvníAplikace
{
    class Program
    {
        static void Main()
        {
            System.Console.BackgroundColor = System.ConsoleColor.Blue;
            System.Console.WriteLine("Hello ITnetwork!");
            System.Console.ReadKey();
        }
    }
}

Vím že by někteří mohli namítat že zápis v tomto tutoriálu je snažší a lepší a ano musím dát zapravdu,je lepší si ihned na začátku nadefinovat knihovnu using systém aby jsem jí nemusel neustále vypisovat.Píši to takto úmyslně jelikož se tento jazyk učím aby jsem vše pochopil,jak vše funguje a hlavně aby jsem se naučil styl zápisu.Nechci se spoléhat že vždy budu mít po ruce Visual studio či jiné IDE,které mi vygeneruje tuto část kodu,snažím se aby jsem se to naučil psát od samého začátku se vším všudy.

 
Odpovědět
10.3.2017 21:16
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
Michal Štěpánek:11.3.2017 11:24

Když napíšeš

string pepa;

máš textový řetězec s názvem pepa
Když napíšeš

string[] pepa

vytvoříš pole stringů s názvem pepa
to "args" je jen název toho pole, v tomto případě se jedná o "argumenty"...

Odpovědět
11.3.2017 11:24
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
pocitac770
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
pocitac770:11.3.2017 11:28

K prvnímu dotazu. Když se spouští program, tak se spoušťí s tzv. parametry.
Otevřeš si příkazovou řádku a napíšeš tam třeba "MujProgram.exe Adolf". To první je název programu co spoušťíš, cokoliv za tím se předává dovnitř jako spoušťecí parametry, které umožní automatizovat spoušťení programů s různými variacemi chování přes .bat scripty.
V mém příkladu máš tedy dostupné pole (několik proměnných v jedné, pochopíš později), kde máš uložený text, co jsi zadal, přesněji Adolf, může jít třeba o program, který dosadí nového vůdce do čela nacistického německa, a to vše s možností automatizace!
Trochu normálnější příklad, program, co ti umožní třeba smazat nějaký soubor, oním parametrem může být cesta k němu.

A toto "zkracování zápisu" přes using je úplně klasická programátorská praktika, nemusí vždy jít o jednoslovnou cestu ke třídě, stačí se podívat na usingy v předpřipravené hlavičce.

 
Odpovědět
11.3.2017 11:28
Avatar
pocitac770
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
pocitac770:11.3.2017 11:29

A moje slohovky vždy dorazí pozdě...:D

 
Odpovědět
11.3.2017 11:29
Avatar
Jan Mareš
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Jan Mareš:11.3.2017 17:57

A když už si to pole stringů pojmenuji

string[] pepa

,mohu to nějak dále vyvolávat či s tím nějako dále pracovat,či je to pojmenování jen pro mne,a pokud tomu rozumím správně mohu v té závorce mít místo string cokoli jiného třeba int a obdobně,podle toho co budu vytvářet a ještě by jsem prosil vysvětlení co znamená či k čemu slouží

static void Main

zatím to jen chápu tak že to určuje tělo kodu.

 
Odpovědět
11.3.2017 17:57
Avatar
pocitac770
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
pocitac770:11.3.2017 18:03

Je to metoda, která se volá při každém spustění programu, být tebou tak bych to teď nechal, a nemíchal páté přes deváté, zde je programování učeno tak, že jdeš dál a dál do hloubky, postupně začínáš chápat věci, co jsi dříve bral jako samozřejmost, jak se zvyšují tvoje znalosti

 
Odpovědět
11.3.2017 18:03
Avatar
pocitac770
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
pocitac770:11.3.2017 18:05

A s tím polem je to mnohem složitější na popsání než na pár řádků v commentu, pokračuj dál, je to už v 8. lekci, alespoň máš na co se těšit

 
Odpovědět
11.3.2017 18:05
Avatar
Čestmír Koudelka:14.6.2017 11:26

perfektni tutorial, chvalim zejmena neignorovani prvotniho nastaveni a instalace na prvni pohled strasne sloziteho VS a taky Dropboxu, protoze to, co si clovek vstipi na zacatku, to mu zustane navzdy a v pripade zalohovani a verzovani to plati dvojnasob. clovek se pak vyhne "bordelu" v adresarich na disku a problemum s ukladanim, ktere funguje prece jen trochu jinak nez ve wordu..

 
Odpovědět
14.6.2017 11:26
Avatar
Petr Husnaj
Člen
Avatar
Petr Husnaj:18.10.2017 9:22

Návod se vším všudy, možná by to chtělo nějaké video, ale to jen jen názor. Podle mě by 2 min. video vysvětlilo mnohem více než tenhle článek, ale to je zase jen domněnka.

 
Odpovědět
18.10.2017 9:22
Avatar
wartkor
Člen
Avatar
wartkor:11.12.2017 14:38

Ahoj chtěl bych se zeptat jestli je C Sharp vhodný pro začátečníka protože já začátečník jsem a neumím ani PHP :( předem děkuj za odpověď

Odpovědět
11.12.2017 14:38
Káždý jednou začal a neuspěl hned na poprvé
Avatar
Peter Sciranka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na wartkor
Peter Sciranka:11.12.2017 14:42

Ahoj, z môjho pohľadu určite áno, pozri si tento článok tuto na ITnetwork Jak začít.

Odpovědět
11.12.2017 14:42
Act as if it was Impossible to Fail
Avatar
Vadym Stižko:10.1.2018 12:46

Moc děkuji za další přínosný tutoriál. Konečně někde, kde je to srozumitelné.

 
Odpovědět
10.1.2018 12:46
Avatar
wartkor
Člen
Avatar
wartkor:15.1.2018 18:45

Jako fakt to má 8 GB ?

Odpovědět
15.1.2018 18:45
Káždý jednou začal a neuspěl hned na poprvé
Avatar
Krystof Matejka:24.1.2018 13:49

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, chci sdílet svůj projekt, podívám se do složky debug a nic tam není. Soubor jsem si několikrát otevíral, zapínal, zkoušel jsem všechno (díval jsem se i přes správce úloh na umístění souboru a nic mi to nenašlo) nevíte kde je problém (mám VS 2017 nejnovější verzi)

 
Odpovědět
24.1.2018 13:49
Avatar
Odpovídá na Krystof Matejka
Michal Štěpánek:25.1.2018 14:42

Podívej se, jak to máš ve VS nastavený. Můžeš mít nastaveno, že se spouští třeba Release (pak to budeš mít v adresáři bin/Release, nebo x86 (x64), apod...

Odpovědět
25.1.2018 14:42
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Krystof Matejka:25.1.2018 18:21

Tam jsem se taky díval, zkoušel jsem to přenastavovat, dokonce i nějak exportovat..., ale pořád nic.

 
Odpovědět
25.1.2018 18:21
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Krystof Matejka:25.1.2018 18:39

Už se mi to povedlo zprovoznit, našel jsem si soubor Nazev_programu­.dll tam jsem dal možnost otevřít v programu, zvolit jinou aplikaci, zobrazit aplikace, úplně dole najít jinou aplikaci na počítači ve složce dotnet je aplikace dotnet.exe, ten jsem vybral klikl na otevřít a otevřelo se to správně.
Děkuju za pokus o pomoc

 
Odpovědět
25.1.2018 18:39
Avatar
Odpovídá na Krystof Matejka
Michal Štěpánek:26.1.2018 9:20

Přijde mi to trošku jako drbání se pravou rukou za levým uchem. Jsi si jistý, že si správně zvolil druh aplikace, kterou tvoříš? Jak bys pak tu aplikaci otevíral, resp. spouštěl na jiném PC?

Odpovědět
26.1.2018 9:20
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Krystof Matejka:26.1.2018 14:12

Nevím. Zkoušel jsem všechno možný. Console aplication -> tam jsem zkoušel měnit verze, ...

 
Odpovědět
26.1.2018 14:12
Avatar
Petr Zajac
Člen
Avatar
Odpovídá na Krystof Matejka
Petr Zajac:18.2.2018 13:40

Pokud jsi našel "soubor Nazev_programu­.dll", tak ses cestou v těch možnostech, které jsi zkoušel asi někde v tom jak jsi zkoušel různé možnosti "přesáhl", protože bez závislosti na verzi VS by měl být výsledkem soubor "Můjnázev.exe". Protože dll je Dynamic-link library, dynamicky linkovaná [připojovaná] knihovna, knihovní modul. Což je až "o hodně dál" v programování a ne základy.

 
Odpovědět
18.2.2018 13:40
Avatar
Lukas Balaska:19.2.2018 21:39

Celkom fajn , idem druhú lekciu

 
Odpovědět
19.2.2018 21:39
Avatar
Polis Jiří
Člen
Avatar
Polis Jiří:11.3.2018 17:29

A když do Console.ReadKey() napíšu třeba
L (Console.ReadKey(L) tak se text napíše po kliknutí na L?

 
Odpovědět
11.3.2018 17:29
Avatar
programmingHappy:24.3.2018 14:44

Prosím, prečo mi to ukaže po štartnul visual studio tak prečo tam ukázalo?:
using System;

namespace ConsoleApp1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.Write­Line("Hello World!");
}
}
}

Odpovědět
24.3.2018 14:44
Ja programujem pre zabávu
Avatar
Peter Kontúr:27.3.2018 22:02

Zdarec, sorry za tu českou mutaci, to pak změním, ale pro začátek... :)
Jak to že mi to hned hází chybu...HELP, PLEASE !

 
Odpovědět
27.3.2018 22:02
Avatar
Janii
Člen
Avatar
Janii:5.4.2018 12:53

Ze začátku trochu problém, ale nakonec úspěšně nainstalované... :)

 
Odpovědět
5.4.2018 12:53
Avatar
Petr
Člen
Avatar
Petr:10.6.2018 10:21

Funguje. Však mi dělá problém psaní velkých písmen. Asi to bude nejčastější chyba, kterou budu dělat. Možná i středníky na koncích řádků :)

 
Odpovědět
10.6.2018 10:21
Avatar
Tomáš Kasza:19.7.2018 22:23

Ahoj. Nevím, jestli už tady měl někdo podobný problém, ale rád bych se zeptal, kde jsem udělal chybu, když nemám ve složce bin -> Release žádné .exe soubory ani po spuštění aplikace v Release konfiguraci. Ve Visual Studiu se mi po ukončení aplikace ukazují řádky s cestou do (C:)/Program Files/dotnet; když jsem tam šel, našel jsem dotnet.exe a myslel jsem, že by to mohla být má aplikace, ale po otevření jen problikne okno a nic jiného se nestane. Mohl by mi prosím někdo poradit, jak vytvořit .exe aplikaci, o které se mluví v textu, a kterou bych mohl někomu poslat, aby se na ni podíval? Díky. ;)

 
Odpovědět
19.7.2018 22:23
Avatar
Jakub Homolka:5.2.2019 10:54

Díky :)

 
Odpovědět
5.2.2019 10:54
Avatar
Martin Karel :5.2.2019 17:06

Díky za super rady.

 
Odpovědět
5.2.2019 17:06
Avatar
Karel Klíč
Člen
Avatar
Karel Klíč:13.2.2019 10:32

Dobrý den, na verzování je dobré od microsoftu používat OneDrive, má skoro 5gb k dispozici na verzování a je chráněn účtem microsoft. V době kdy byl psán tento článek, ještě OneDrive neexistoval. Tak jen pro zajímavost píšu nový možný způsob verzování, v ceně windows 10.

 
Odpovědět
13.2.2019 10:32
Avatar
Jan Barák
Člen
Avatar
Odpovídá na Karel Klíč
Jan Barák:27.2.2019 17:15

To by bylo super ja mam win 10 zrovna instaluji visual studio aspon nemusim stahovat dropbox dík za info (=

 
Odpovědět
27.2.2019 17:15
Avatar
Karel Klíč
Člen
Avatar
Karel Klíč:28.2.2019 19:52

Ještě jedna věc kdo má android může mít vývojové prostředí off line pro c# a c++ zdarma a jede to jak aplikace pod Windows ukládají se projekty a konzolové aplikace

 
Odpovědět
28.2.2019 19:52
Avatar
Karel Klíč
Člen
Avatar
Odpovídá na Karel Klíč
Karel Klíč:28.2.2019 19:52

Je to v obchodu

 
Odpovědět
28.2.2019 19:52
Avatar
vajkuba1234
Člen
Avatar
Odpovídá na Karel Klíč
vajkuba1234:28.2.2019 21:01

A co takhle pouzit Git a vsts nebo github?

Odpovědět
28.2.2019 21:01
No hope, no future, JUST WAR! For world peace Israel must be DESTROYED!
Avatar
Pavel Stil
Člen
Avatar
Pavel Stil:12.3.2019 14:22

Ahoj,
Omlouvám se, ale dostal jsem 2 odchylky:

  1. po založení nového projektu PrvniAplikace mi to hned předvyplnilo kompletní prográmek HelloWorld ... nechápu jak to ?? Kód se i tak zdá být v pořádku.
  2. po spuštění prográmku to havaruje >> Exception Unhandled

An unhandled exception of type 'System.BadIma­geFormatExcep­tion' occurred in Unknown Module.
Nelze načíst soubor nebo sestavení PrvniAplikace.exe nebo jeden z jejich závislých prvků.
Modul měl obsahovat manifest sestavení.


Chybí "manifest sestavení" ?? - co to je prosím ??
Win7; VS 2017; Framework 3.5; location mám do C:\...\DropBox
Děkuji :)

 
Odpovědět
12.3.2019 14:22
Avatar
Jan Kouřil
Člen
Avatar
Jan Kouřil:20.3.2019 13:38

Vše šlape jak má, díky za článek :)

 
Odpovědět
20.3.2019 13:38
Avatar
Pavla Habrovanská:23.3.2019 20:33

Ahoj, lekce super. Nejdéle mi trvalo prokousat se přes instalaci, ale nakonec se povedlo a první prográmek na světě. Díky

 
Odpovědět
23.3.2019 20:33
Avatar
Šrámek Petr:1.4.2019 0:05

Super práce , vše naprosto jasné a přehledné.
Thumbs up.

 
Odpovědět
1.4.2019 0:05
Avatar
Ivana
Člen
Avatar
Ivana:10.4.2019 13:05

Jsem se ztratila hned při vytváření nového projektu, protože prostředí je oproti návodu jiné a v češtině, tak nevím, jak vybrat Console Application. Vyberu - nový projekt - jazyk C# a Windows, ale když dám typ projektu Konzole, tak mě to nepustí dál :-(

 
Odpovědět
10.4.2019 13:05
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ivana
David Čápka:10.4.2019 13:16

Cituji z článku:

Pokud máte alespoň elementární znalosti angličtiny, doporučujeme VS nainstalovat v tomto jazyce. Až budete pokročilí programátoři, ušetří vám to spoustu nepříjemností. Ideálně by se měl psát anglicky i kód, ale pro názornost...

Že je naše prostředí v angličtině je záměr. Pokud máš kdekoli problém, určitě by tě napadlo přiložit nám sem screenshot obrazovky, abychom ti mohli pomoci.

Odpovědět
10.4.2019 13:16
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Erik Šťastný:10.4.2019 13:58

Dotyčná je v tom pravděpodobně nevinně, Dnešní VS se na nic neptá a nainstaluje se v jazyku defaultním pro Windows nebo jsem si toho alespoň nikde nevšiml. Angličtinu je možné dodatečně doinstalovat, což jsem musel i já, na to CZ se nedá koukat ;)

Editováno 10.4.2019 13:59
 
Odpovědět
10.4.2019 13:58
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
David Čápka:10.4.2019 14:54

Stejně jí nemůžu poradit, dokud nepošle obrázek co znamená " když dám typ projektu Konzole, tak mě to nepustí dál".

Odpovědět
10.4.2019 14:54
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Ivana
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Ivana:11.4.2019 7:06

Díky, už se vše podařilo, instalace i prográmek běží :-)

 
Odpovědět
11.4.2019 7:06
Avatar
Aleš Bajgar
Člen
Avatar
Aleš Bajgar:11.4.2019 12:31

Ahoj, v adresářové struktuře v bin mám pouze podadresář debug, nikoli release. Chyba? Čí? Jak z toho ven?

 
Odpovědět
11.4.2019 12:31
Avatar
Odpovídá na Aleš Bajgar
Michal Štěpánek:11.4.2019 14:45

Při sestavování projektu máš na výběr módy debug/release. Podle toho jak sestavíš projekt, vytvoří se ti i řešení. Když si zvolíš release (což je vlastně sestavení do "ostré verze" k předání do uživání), vytvoří se ti i adresář "release"...

Odpovědět
11.4.2019 14:45
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Josef Pospíšil:11.9.2019 10:27

Jen poznámka: zelené tlačítko není play, jak uvádíte v textu, ale start, aby to někoho nezmátlo. Jinak pěkně napsáno.

 
Odpovědět
11.9.2019 10:27
Avatar
Dorothea Ulrika Kocandová:28.9.2019 15:41

Všschno se povedlo na první pokus. :-)

 
Odpovědět
28.9.2019 15:41
Avatar
Jakub Beneš
Člen
Avatar
Jakub Beneš:17.10.2019 8:15

Super, jako předchozí článek. Palec nahoru :-)

 
Odpovědět
17.10.2019 8:15
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Slavomír Cisko:21.10.2019 20:41

Ahoj, VS 2019 Community ponuka moznost instalacie roznych jazykovych rad. Takze ak pri instalacii clovek zvoli aj AJ, moze to cez Nastroje→Moznos­ti→Prostredie→Med­zinarodne nastavenie nasledne zmenit, Efektivne po opatovnom spusteni VS. Aj ked povodne defaultne je jazyk podla win10.
Slavo

 
Odpovědět
21.10.2019 20:41
Avatar
Odpovídá na Slavomír Cisko
Erik Šťastný:22.10.2019 14:15

Můj komentář je z dubna, to ještě 2019 nebylo a instalace 2017 se na jazyk prostě nikde neptala a nainstalovala se česky :) Změnit to samozřejmě šlo jak říkáš i ve verzi 2017.

 
Odpovědět
22.10.2019 14:15
Avatar
Stanislav Peřina:22.12.2019 23:31

Já mám ten samý problém co Ivana, při vytváření nového projektu tlačítko "Další" není aktivní a projekt tak nelze vytvořit viz screenshot. Díky za rady.

 
Odpovědět
22.12.2019 23:31
Avatar
Petr Doleček
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Stanislav Peřina
Petr Doleček:22.12.2019 23:44

Máš jako filtr nastaven šablonu "FirstApplication", která neexistuje. Tento text vymaž a zobrazí se ti možné šablony. Tam zvol "Console App (.NET Framework).
Název aplikace se zadává až v dalším kroku.

 
Odpovědět
22.12.2019 23:44
Avatar
Odpovídá na Petr Doleček
Stanislav Peřina:23.12.2019 0:31

To jsem zkoušel, ale žádné šablony tam nejsou :-( Nevím, jestli mám doinstalovat nějakou sadu funkcí např. vývoj desktopových aplikací nebo vývoj pro univerzální platformu windows?

 
Odpovědět
23.12.2019 0:31
Avatar
Odpovídá na Petr Doleček
Stanislav Peřina:23.12.2019 0:42

Změnil jsem jazyk na angličtinu a už tam vidím tlačítka Back a Next, ale jediný template, který mám na výběr je "Blank Solution".

 
Odpovědět
23.12.2019 0:42
Avatar
Odpovídá na Petr Doleček
Stanislav Peřina:23.12.2019 1:32

Tak po nainstalování té první sady funkcí vše funguje jak má :-) Díky.

 
Odpovědět
23.12.2019 1:32
Avatar
David Holohlavský:12. února 17:45

Skvělá práce.

 
Odpovědět
12. února 17:45
Avatar
Rostislav Pavelka:24. února 1:00

Další kapitola:) diky:)

Odpovědět
24. února 1:00
Svět je krásné místo k žití - hlavně se z něj ale neposrat :D
Avatar
Marek Vajčner:27. února 14:11

Visual Studio Community používám už dlouho. Ještě když bylo pod názvem "Express". Pro nás amatéry opravdu špičková "mašina".

 
Odpovědět
27. února 14:11
Avatar
josef rajmon
Člen
Avatar
josef rajmon:12. března 18:57

ahoj mam problem stahl jsem si nejnovejší visual studio ale nemam tam consolovou aplikaci... neví nekdo co s tím?

 
Odpovědět
12. března 18:57
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na josef rajmon
David Čápka:12. března 19:16

A nainstaloval jsi ho podle pokynů? Cituji článek:

Instalace se vás zeptá na tzv. sady funkcí, které chcete mít součástí VS. Zaškrtněte sadu "Vývoj desktopových aplikací pomocí .NET".

Odpovědět
12. března 19:16
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
josef rajmon
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
josef rajmon:13. března 19:31

Ano... minulá zprava se asi neodeslala ale vyresila to reinstalace
Dekuji

 
Odpovědět
13. března 19:31
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 168 zpráv z 168.