Java týden Java týden
Pouze tento týden sleva až 80 % na celý Java e-learning!
Brno? Vypsali jsme pro vás nové termíny školení OOP v Brně!

Lekce 9 - Layout a pozadí v HTML

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

V minulé lekci, Třídní selektor a stylování textu v CSS, jsme si ukázali základy stylování textu. Dnes v HTML/CSS tutoriálu začneme dělat na layoutu.

Rozložení stránky

Jistě víte, že webové stránky mají určité rozložení prvků, kterému se často říká layout. V minulosti se k tomu používaly tzv. rámy, které ale byly již z HTML odstraněny, jsou nevalidí a proto je nebudeme používat.

U většiny webových stránek nalezneme hlavičku, v ní nebo pod ní navigaci, dále samotný článek s obsahem a na konci patičku. Navigace byla v minulosti v podobě svislého menu s odkazy v levém sloupci, později se přemístila do vodorovného menu pod hlavičku, určitě je dobrý nápad dát ji zrovna tam. Zvykem bývá umístit na web i postranní panel napravo, jako je např. zde na ITnetwork. O tomto rozložení se někdy hovoří jako o koncepci Web 2.0.

Každá stránka na webu má toto stejné rozložení, tedy obsahuje hlavičku, navigaci a patičku. Jen v obsahu článku se od sebe stránky odlišují. Layout se vytvoří tak, že do HTML vložíme elementy pro různé části webu a ty poté nastylujeme pomocí CSS tak, aby byly umístěné jak chceme.

Pozicování není zrovna silná stránka CSS, ale my se tím probojujeme :) Abych vás na začátek namotivoval, po dokončení několika následujících článků dotáhneme své webové stránky do této podoby:

Hotový layout v HTML a CSS

Založte si nový soubor rozlozeni.html, jako vždy do něj vložíme patřičnou HTML strukturu a napojíme ho na náš styl.css:

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">

        <head>
                <meta charset="utf-8" />
                <link rel="stylesheet" href="styl.css" type="text/css" />
                <title>HoBiho portfolio</title>
        </head>

        <body>

        </body>
</html>

Článek

Začněme tím nejjednodušším a to polem s článkem. Na obrázku výše je to ta modrá oblast.

Článek se v HTML vkládá do párového tagu <article>. V minulosti se k tomuto účelu používal tag <div>, což je však špatně a již se to nedělá.

Tag article vložme do těla stránky. Samotný obsah článku můžeme ještě rozdělit do dvou částí - na hlavičku a sekci. Slouží k tomu tagy <header> a <section>. Header je hlavička nějaké části HTML obsahu a neměla by se plést s head, což je hlavička samotné HTML stránky, která není vidět. Header zpravidla obsahuje nadpis článku nebo hned několik nadpisů. Section je část článku, ve které je jeho obsah. Článku bychom mohli přidat i patičku tagem <footer>, kde by bylo třeba datum jeho publikace a hodnocení, tu ale u našeho osobního webu potřebovat nebudeme.

Kód vašeho body by měl nyní vypadat takto:

<article>
        <header>
        </header>

        <section>
        </section>
</article>

Do části header umístíme nadpis první úrovně. Do části section umístíme část obsahu ze stránky index.html, abychom měli rozložení na čem zkoušet:

<article>
        <header>
                <h1>O mně</h1>
        </header>

        <section>
                <p>Vítejte na mém prvním webu, psát weby se teprve učím, ale myslím, že mi to docela jde.</p>
                <p class="centrovany"><img src="obrazky/avatar.png" alt="Programátor HoBi" /></p>

                <p>Jmenuji se Honza Bittner a je mi 16 let. Chodím na Střední průmyslovou školu v České Lípě na obor IT. Kontaktovat mě můžete na <a href="kontakt.html">kontaktní stránce</a>.</p>
                <p>Rád čtu a někdy (hlavně v létě) i sportuju.</p>
                <p>Mým hlavním koníčkem (a doufám že jednou i zaměstnáním) je <strong>programování</strong>!</p>
        </section>
</article>
Pozadí

Article nyní nastavíme pozadí. Pozadím bude modrý obrázek s tzv. šumem, což je nyní velice moderní. Jedná se o obrázek se základovou barvou, přes který je průhledný vzor černobílého šumu. Výsledek je ostrý a přitom nerušivý dojem. Opět vidíte, že design tvoří malé detaily. Mnoho malých detailů vytvoří nádherný webový návrh.

Pozadí se šumem si necháme vygenerovat, stejně jako jsem vám prozradil adresu na databázi ikon, nyní se seznámíme s nástrojem, který umí generovat obrázky šumu, naleznete ho na adrese: http://www.noisetexturegenerator.com/. Pohrajte si s nastavením a následně šum stáhněte tlačítkem níže a uložte jako pozadi.png do naší složky obrazky.

Mnou vygenerovaný šum vypadá takto:

Šum na pozadí
Background

Pozadí části s článkem nastavíme pomocí vlastnosti background ve styl.css takto:

background: url('obrazky/pozadi.png');

Všimněte si funkce URL, která slouží k vložení obrázku z určitého umístění. Měli byste vidět něco podobného:

Pozadí článku v HTML

U pozadí bychom měli počítat s tím, že se obrázek nemusí vždy načíst nebo že to může chvíli trvat. Z toho důvodu specifikujeme ještě modrou barvu v případě, že se obrázek nenačte, zobrazí se pozadí prostě modré. Kdybychom totiž na modrém pozadí použili třeba bílý text a tento modrý obrázek na pozadí by se z nějakého důvodu nenačetl, zůstalo by pozadí bílé a text by nebyl vidět. Proto u pozadí vždy definujeme jak obrázek, tak barvu.

Barvu zapíšeme jednoduše za určení obrázku na pozadí. Background je podobně jako font shrnující vlastnost a slouží jak k nastavení obrázku na pozadí, tak barvy pozadí. Můžeme do ní dát i oboje, jak provedeme nyní. Samozřejmě by bylo možné vložit jen barvu.

background: url('obrazky/pozadi.png') #009aca;

O stylování pozadí by toho vydalo na několik článků, zájemce opět odkáži na český CSS 3 manuál - Pozadí.

Určitě jste si všimli, že je nadpis v article o něco menší, než když je mimo něj. Z toho důvodu upravíme jeho styl a změníme i barvu:

h1 {
        font-size: 2em;
        font-weight: normal;
        color: white;
        text-align: center;
        text-shadow: 2px 2px 1px #0a294b;
}

h1 také vyndáme ze selektoru s ostatními nadpisy.

Všechny vlastnosti známe až na font-weight, tou určujeme, zda chceme text tučný nebo normální. Nadpisy jsou jako výchozí tučné, ale to by v rozložení nevypadalo hezky, proto do vlastnosti dosadíme hodnotu normal. Pro tučný text bychom použili hodnotu bold.

Styl nadpisu v HTML layoutu

V rozložení budeme chtít mít nadpis vlevo a článek vpravo. Nemá to žádný význam, jde pouze o design. V příští lekci, Plovoucí obsah v HTML, si vysvětlíme základy pozicování a ukážeme si, jak dávat elementy takto vedle sebe. Web máte jako vždy v příloze ke stažení.


 

Stáhnout

Staženo 5120x (75.12 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce HTML a CSS

 

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Jak se ti líbí článek?
65 hlasů
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor sítě se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Předchozí článek
Třídní selektor a stylování textu v CSS
Všechny články v sekci
Webové stránky krok za krokem
Miniatura
Následující článek
Cvičení k 6.-9. lekci HTML a CSS
Aktivity (4)

 

 

Komentáře

Avatar
Michal Žůrek - misaz:29.5.2013 6:32

Pod pozadí se ještě může dát barva:

background-color: ... ;

Dělá se to proto že žijeme v češké republice :D . Protože máme nízký fup a celkově mobilní internet drahý, tak si uživatele vypínají stahování obrázku a v tokovém případě by uživatel viděl jen bělotu, zatímco s nastavenou barvu by viděl tu barvu a měl by z webu lepší dojem.

2.) barva se zobrazí i při načítání stránky zatímco obrázek ne.

 
Odpovědět 29.5.2013 6:32
Avatar
HoBi
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
HoBi:29.5.2013 8:18

A proto tu je background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca;

 
Odpovědět 29.5.2013 8:18
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Kit:29.5.2013 9:33

Na druhé straně mi černé písmo na bílém podkladu vyhovuje. Obrázky na pozadí mi obvykle vadí spíš jako nevhodná grafika než jako zpomalování načítání.

Pro zrychlení načítání se víc vyplatí vypnout Javascript třetích stran.

Odpovědět 29.5.2013 9:33
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Michal Žůrek - misaz:29.5.2013 14:17

nejde o rychlost spíš jako o datové limity.

 
Odpovědět 29.5.2013 14:17
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Kit:29.5.2013 15:59

3G nepoužívám, takže to mě netrápí. Ale chápu, že pro někoho mohou být datové limity problémem.

Odpovědět  +1 29.5.2013 15:59
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Kučera:21.6.2013 14:28

Nechápu tuhle část, spíš jak to udělat:

"Pozadí části s článkem nastavíme pomocí vlastnosti background ve styl.css takto:
background: url('obrazky/po­zadi.png');"

Jak mám v souboru styl.css nastavit pomocí vlastnosti background tu plochu části s článkem! Uměl bych když tak nastavit pozadí všeho, ale části s článkem o_O ??

Odpovědět 21.6.2013 14:28
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Kučera
Petr Nymsa:21.6.2013 14:33

Nekoukal jsem pořádně na články ale určitě ses už naučil že jednotlivým tagům lze přiřazovat CSS vlastnosti a je jedno jestli to je body,p,a... nastav elementu, který představuje článek pozadí.. teď už jsem ti napověděl víc než dost :)

Odpovědět 21.6.2013 14:33
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Kučera
Kit:21.6.2013 14:37

Každý element na stránce může mít vlastní background.

Odpovědět 21.6.2013 14:37
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Kučera:1.7.2013 9:22

Děkuji všem :)
To jsem potřeboval vědět.

Odpovědět 1.7.2013 9:22
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
abec3
Člen
Avatar
abec3:14.8.2013 19:03

Mne to načítanie obrázkov nefunguje, myslel som si že mám niekde chybu tak som si stiahol autorov web a ani tam mi to nejde. Používam Operu Next a skúšal som aj IE 10.

 
Odpovědět 14.8.2013 19:03
Avatar
Odpovídá na abec3
Neaktivní uživatel:14.8.2013 19:07

1 ) musíš mít obrázky stažené na pc ve správné složce
2 ) pokud nevíš, jak funguje adresářová struktura, tak v totožné složce jako je to v tutoriálu a cesty v html či css stejné jako jsou napsány tady

Editováno 14.8.2013 19:08
Odpovědět 14.8.2013 19:07
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na abec3
David Čápka:14.8.2013 19:08

Co ti nefunguje? Musíš problém popsat.

Odpovědět 14.8.2013 19:08
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
abec3
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
abec3:14.8.2013 19:13

Viem ako to funguje, mám zložku web, v nej index.html a zložky CSS a obrazky. v zložke obrazky mam sum.png a keď v CSS dám

article {
background: URL('obrazky/sum.png');
}

tak sa nič nestane, akoby to tam nebolo. Všetko ostatné funguje ako má, len tie obrázky nie.

 
Odpovědět 14.8.2013 19:13
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na abec3
David Čápka:14.8.2013 19:14

Protože to je pozadí článku, jak je to v tutoriálu vysvětleno, pokračuj dál.

Odpovědět 14.8.2013 19:14
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
abec3
Člen
Avatar
abec3:14.8.2013 19:15

tag article tam mám, nešlo to tak som to skúsil dať do body a nič

Editováno 14.8.2013 19:16
 
Odpovědět 14.8.2013 19:15
Avatar
abec3
Člen
Avatar
abec3:14.8.2013 19:17

skúsil som aj tú fíčuru s farbou ak sa nenačíta obrázok a tá funguje, ale ja tam chcem obrázok

 
Odpovědět 14.8.2013 19:17
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na abec3
Honza Bittner:14.8.2013 19:19

zkoušet hledat, určitě na to příjdeš sám ...

Odpovědět 14.8.2013 19:19
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
abec3
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
abec3:14.8.2013 19:39

Zaujímavé že z tvojho webu čo si dal na stiahnutie sa mi všetky obrázky korektne zobrazia, ale to pozadie proste nefunguje, idem na ďalšie kapitoly tutoriálu a neskôr uvidim.

 
Odpovědět 14.8.2013 19:39
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na abec3
Honza Bittner:14.8.2013 19:49

Všem to zatím fungovalo, takže bude asi chyba u tebe :)

Odpovědět 14.8.2013 19:49
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
abec3
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
abec3:14.8.2013 20:15

To mi je jasné. Keby som od začiatku nemal v pláne urobiť čistý biely web tak ma tu mrdne :D .. nanič som neprišiel, skúšal som milion vecí a prehliadačov

Editováno 14.8.2013 20:15
 
Odpovědět 14.8.2013 20:15
Avatar
abec3
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
abec3:14.8.2013 21:48

Pri písaní paddingu, ktorý mi nefunguje, mi nešikovnou prácou vybehlo nejaké okno kde boli všetky tagy, vybral som odtiaľ na skúšku

background-image: url(../Obrazky/pozadi.png);

a holá hej, funguje

 
Odpovědět 14.8.2013 21:48
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na abec3
Honza Bittner:15.8.2013 20:21

jaký používáš prohlížeč ?

Odpovědět 15.8.2013 20:21
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
abec3
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
abec3:19.8.2013 16:35

Operu Next a ako druhý IE 10, ktorý som dostal s windowsom

 
Odpovědět 19.8.2013 16:35
Avatar
domino.turak
Člen
Avatar
domino.turak:8.9.2013 23:31

article {
font-size: 30px;
color: #123456;
}

Môže mi niečo také fungovať?

Odpovědět 8.9.2013 23:31
"Never give up!"
Avatar
g1ml1
Člen
Avatar
Odpovídá na domino.turak
g1ml1:9.9.2013 0:21

Muze, nastavujes velikost pisma a jeho barvu.

 
Odpovědět  +1 9.9.2013 0:21
Avatar
domino.turak
Člen
Avatar
domino.turak:9.9.2013 9:34

Áno, už som prišiel nato prečo mi neišlo ani to tieňovanie ani toto. Stránky robím v PSPade a ak som chcel skontrolovať, ako to bude vyzerať, stlačil som jednoducho F10 a ukázalo mi stránku v nejakom okienku. Potom ma však napadlo že to otvroím cez Mozillu, a už mi išlo všetko presne tak, ako som chcel :) Takže menšia rada pre tých, ktorým niečo tiež neide a nevedia nájsť chybu: Stránky si otvárajte v novších prehliadačoch!

Odpovědět 9.9.2013 9:34
"Never give up!"
Avatar
D0WNL04D
Člen
Avatar
Odpovídá na abec3
D0WNL04D:21.9.2013 20:48

Ahoj, mám ten samý problém.

 
Odpovědět 21.9.2013 20:48
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na D0WNL04D
Kit:21.9.2013 20:58

Řešení bude stejné.

Odpovědět 21.9.2013 20:58
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
havlat82
Člen
Avatar
havlat82:22.9.2013 10:16

Internet Explorer do verze 8.0 nepodporuje W3C standardy.. Takže každýmu kdo má Win XP a používá jako prohlížeč Internet Explorer se zobrazí tyhle stránky chybně. Vim, že Microsoft ukončuje podporu Xpéček. Na druhou stranu podle wikipedie používá xp 37% počítačů.. Můžu mít kacířskou otázku? IE8 a nižší podporujou 100% CSS 1.0 nevim jestli CSS 2 je ve starších verzích podpora layoutů? (jestli se nezměnily tagy)

 
Odpovědět 22.9.2013 10:16
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na havlat82
David Čápka:22.9.2013 10:24

To si budeš muset zjistit sám, já se muzejními prohlížeči nezabývám. Těch 37% je mimochodem hloupost.

Odpovědět 22.9.2013 10:24
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na havlat82
Kit:22.9.2013 10:43

Pokud je WXP na 37 % počítačů s Windows, tak bych tomu i věřil, protože pokud má někdo starší PC s předinstalovanými WXP, tak si obvykle novější verzi OS nekupuje.

Na druhou stranu si myslím, že uživatelé WXP nebudou lpět na IE8, ale pokud nemohou upgradovat na IE9, přejdou raději na Firefox nebo Chrome.

Editováno 22.9.2013 10:45
Odpovědět 22.9.2013 10:43
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 10:51

Ne, to číslo je hloupost. Jedině, že by v tom byly započítané země jako Čína a podobně, a potom ta statistika stejně nemá smysl.

Odpovědět 22.9.2013 10:51
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 10:55

Je spousta software, které na ničem jiném, než na WXP nejede. Myslíš si, že firma investuje pár miliónů do nového SW, který poběží i na W7? Kdepak. Do všech nových PC nacpe WXP, aby zajistila kompatibilitu se zavedenými aplikacemi.

Odpovědět 22.9.2013 10:55
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 10:59

Samozřejmě, ale pokud jsou v té statistice takovéhle firmy, opět je k ničemu, protože z těchto počítačů těžko přijdou běžné návštěvy.

EDIT: Navíc si tam firma určitě nenechá IE 6 už jen kvůli bezpečnosti.

Editováno 22.9.2013 11:00
Odpovědět 22.9.2013 10:59
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 11:06

Myslel jsem si, že se nebavíme o archaickém IE6, ale sice starém, ale přece jen trochu novějším IE8, které (možná) na WXP také jede.

Odpovědět 22.9.2013 11:06
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 11:11

Aha, tak to ano, ten se ještě bohužel poměrně vyskytuje. Původní dotaz jsem chápal jako obavu z toho, že má někdo výchozí prohlížeč na WXP, což je IE 6. Na vista byl IE 7, na sedmičkách IE 8. Bavili jsme se o XP, proto jsme předpokládal IE 6. Když tam někdo upgraduje, tak snad upgraduje už na nejnovější, ale nejsem si jistý, jestli na tak starém OS vůbec pojede.

Do IE8 se dává modernizr, který potom simuluje HTML 5 tagy.

Odpovědět 22.9.2013 11:11
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Neaktivní uživatel:22.9.2013 11:15

mám pocit, že na XP jde nainstalovat maximálně IE7, pak to blokuje.

Odpovědět 22.9.2013 11:15
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:22.9.2013 11:18

Aha. Takže pak uživatel ať chce či nechce, musí přejít na Firefox či Chrome. Skvělý marketing.

Odpovědět 22.9.2013 11:18
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:22.9.2013 11:19

Kecám, osmičku to ještě veme, devítku už ne :) Je to zajímavý způsob, jak se snaží uživatele donutit přejít na novější operační systém. Nicméně jim zřejmě nedošlo, že to zatím moc nefunguje ...

Odpovědět 22.9.2013 11:19
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 11:20

Kdyby MS podporoval staré technologie, tak by byly ty nové explorery ještě horší a to přeci nechceme :D Používají nějaké nové věci, které by bylo problémové na XP dostat.

Odpovědět 22.9.2013 11:20
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 11:23

Jenže uživatel často z nějakých důvodů musí zůstat na WXP kvůli kompatibilitě se zakoupenými aplikacemi. Takže může používat starý prohlížeč nebo si stáhne nový prohlížeč. Co je asi pro něj výhodnější?

Odpovědět 22.9.2013 11:23
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 11:28

Žijeme v konkurenčním tržím prostředí, kde je prioritou firmy se neustále vyvíjet. V zájmu všech výrobců je, aby své aplikace aktualizovali. To platí jak pro OS, tak pro aplikace třetích stran. Když toho nějaká firma není schopná, nemá smysl její aplikaci používat. Nikdy jsem se nesetkal s problémem že by mi nějaký software nefungoval a pokud se tak stalo, vždy byla plnohodnotná konkurenční náhrada.

EDIT: Kdyby to bylo jak říkáš, tak bychom zamrzli ve vývoji.

Editováno 22.9.2013 11:29
Odpovědět 22.9.2013 11:28
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 11:34

Zkus přesvědčit vedení firmy, že musí kvůli upgrade OS na stanicích upgradovat i zavedený firemní informační systém, jehož upgrade vyjde na 5 miliónů.

Odpovědět 22.9.2013 11:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:22.9.2013 11:39

Tahle logika, přestože je jednoduchá a funkční
má nepříjemný sekundární efekt.
Zabíjí kvalitní věci, protože délka vývoje
roste se sofistikovaností výtvoru exponenciálně.

Firma, která se vyvíjí a přizpůsobuje nejrychleji
snadno taky pochopí, že největší zisk dává prodej
odpadků a rychlost pohybu vpřed neříká nic
o správnosti cesty.

Odpovědět 22.9.2013 11:39
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 11:39

Taková firma bude čekat tak dlouho než to pojede a potom si ten nový OS koupí. Kdyby to fungovalo na věky, tak tu máme ještě 486ky ;-) Je dobře, že to nejde.

Odpovědět 22.9.2013 11:39
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 11:41

Nebo něco bližšího: Zkus přesvědčit vedení školy, že má opustit třeba SAS a přejít na konkurenční systém Bakalář. Bavíme se jen o desítkách tisíc.

Ber to jen jako příklad. SAS na W7 pokud vím jede, ale na Ubuntu už ne. Možná někdy v budoucnu pojede na Androidu.

Odpovědět 22.9.2013 11:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:22.9.2013 11:42

To je taky důvod, že si pak koupíš boty horší a přesto dražší.
Protože obuvnická firma upgradovala OS, ačkoli by jejich provoz
486ka zvládla levou zadní. Jen už na ni nemohli nic sehnat..

Editováno 22.9.2013 11:43
Odpovědět 22.9.2013 11:42
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 11:43

Jak jsem říkal, tuto otázku řešilo spoustu ekonomů a došlo se k tomu, že je to nutné k tomu, aby byl zachován technologický pokrok. Firma ti nebude podporvat staré technologie, nic z toho totiž nemá. Tu snahu dá do vývoje nových, aby byla schopná konkurovat ostatním. Bezkonkurenční tržní prostředí tu už bylo, mluvím samozřejmě o komunismu. Všichni víme, že takhle to nefunguje.

Odpovědět 22.9.2013 11:43
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:22.9.2013 11:45

To jsem zvědav, jak to řekneš Číňanům. :-)

Odpovědět 22.9.2013 11:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Benjibs
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Benjibs:22.9.2013 11:45

Čo má trhové prostredie spoločné s layoutom v HTML? :`

Odpovědět 22.9.2013 11:45
1 + 1 = 2
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:22.9.2013 11:46

No pozor, Čína má ten komunismus ale trochu upravený :) Je založený na tom, že někdo pracuje za pytel rýže 20 hodin denně na to, aby mohl výrobkem co vyrábí konkurovat jiné americké fabrice.

Odpovědět 22.9.2013 11:46
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Benjibs
David Čápka:22.9.2013 11:48

Je důvodem proč na XPčka nenainstaluješ IE9 ;-)

Odpovědět  +1 22.9.2013 11:48
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
havlat82
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
havlat82:22.9.2013 11:58

já měl za to, že uživatel prohlížeč kvuli konkrétním stránkám nemění...:P
ten modernizer mě zajímá.. co to je?
ptal sem se, protože sem to chtěl vyřešit pomocí podmínky v css souboru..
prej to de dát do komentáře.. příde mi to jako direktiva překladače v pascalu (další kacířský slovo :P) ale nevim jestli se tam dá specifikovat i verze prohlížeče..

ty procenta.. http://cs.wikipedia.org/…ních_systémů
wikipedii sem vždy bral jako spolehlivej zdroj informací..

 
Odpovědět 22.9.2013 11:58
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na havlat82
David Čápka:22.9.2013 11:59

Modernizr je JS, který umožňuje používat HTML 5 tagy a možná i nějaké CSS 3 na starých prohlížečích. Většinou se přes něj řeší těch pár procent uživatelů co mají staré prohlížeče. Sám jsem ho nezkoušel, ale vídám ho na webech často.

Odpovědět 22.9.2013 11:59
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na havlat82
David Čápka:22.9.2013 12:00

U těch statistik není metodika měření, budou tam zaostalé země a firmy.

Odpovědět 22.9.2013 12:00
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na havlat82
Kit:22.9.2013 12:03

Některým informacím se na Wikipedii věřit dá, ale třeba náboženská témata jsou věčně přepisována konkurencí. Operační systémy na tom budou podobně.

Odpovědět 22.9.2013 12:03
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na havlat82
TomBen:22.9.2013 12:06

Taky bych Wikipedii ta procenta věřil.
Částečně je to ten důvod, co píše sdraco a pak je třeba
nezapomenout na fakt, že se staré počítače nevyhazují dokud jedou.
Nepodporují se, neupgradují se, ale mají velké odpisy, takže se
je nechává jet nenáročné věci, dokud jim nechcípne něco zásadního.

Odpovědět 22.9.2013 12:06
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
havlat82
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
havlat82:22.9.2013 12:09

na svý stránky, který sem dělal podle těchto tutoriálů sem pozval 20 svejch kamarádů. 5 používalo starej explorer. a každej jeden z nich má lepší prachy než já a dokončeny V3 vzdělaní. těm bych do zaostalejch nenadával.. JS neumim, sem zaostalej :DDD máš jedinečnou šanci mě povyšit z JS barbara na učedníka. Kde si to můžu přečíst o JS modernizer. JS mě zajímá celkově, ale nejdřív bych si rád opravil stránky..

 
Odpovědět 22.9.2013 12:09
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovědět 22.9.2013 12:10
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 14:55

To s tím ale nesouvisí. Že se technologické vybavení udržuje je jednoznačně pozitivní jev. Firma si koupila věc, která se postupně opotřebovává. Software nebo hardware je v ekonomii brán úplně stejně jako třeba automobil. To je jako by chtěla firma věčně rozvážet chleba škodou 120. To auto si koupí na nějakou dobu, stejně jako HW nebo SW zastarává, kazí se, jakkoli to nazveš.

Odpovědět  +1 22.9.2013 14:55
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 15:03

Souvisí. Když se třeba podívám na dokumenty napsané ve Wordu 97 a ve Wordu 2010, nevidím žádný podstatný rozdíl. Když se však podívám na praktickou použitelnost, pokud v něm mám něco napsat, je ta nejnovější verze výrazně horší a méně použitelná. Kde je ta motivace, abych ze staré verze přešel na novou? Proč je nový software mizernější než předchozí verze? Kde je ten technologický pokrok?

Editováno 22.9.2013 15:04
Odpovědět 22.9.2013 15:03
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:22.9.2013 15:32

Využiju sdracův příklad.
Pokud budou 2 pekařství, za podobné ceny, jedno bude rozvážet Š120 a druhé moderní dodávkou, která udrží pečivo teplé, co si vybereš?

Co se týče dokumentů ve Wordu je opravdu hrozné, když něco vytvořím, uložím, pošlu a pak za mnou lidi chodí, že jim to nefunguje. Narážím na .doc vs .docx . I software se musí vyvíjet a člověk by měl používat to nejnovější. (Forman vs. Fabia). Je to prostě nástroj. Vem si pokrok ve strojírenství. Vrtačky, ...

Co je horší, že spousty lidí, prostě updatovat nechce. Ať už to jsou úřednice, který pracovat musí a pokud bude mít ikonka jinou barvu, začnou nadávat, že v tom neumí.

Editováno 22.9.2013 15:34
 
Odpovědět 22.9.2013 15:32
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:22.9.2013 15:44

Pekařství: Vyberu si to, které bude mít kvalitnější pečivo. Auto mě zajímat nebude, protože na kvalitu nemá vliv.

.docx otevřu v LibreOffice. To neřeším. Vadí mi, když mě někdo nutí psát ve Wordu 2010.

Programy updatuji poměrně často, protože mě to nic nestojí. Pokud bych za update musel platit, asi bych si rozmyslel, zda je to pro mne ekonomicky výhodné. Zajímavé je, že updaty programů, které jsou zdarma, bývají mnohem kvalitnější než updaty programů placených. Smrdí mi v tom vendor locking.

Odpovědět  +1 22.9.2013 15:44
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
TomBen:22.9.2013 15:48

Pozitivní je technický pokrok jen v případě, že jeho směr je morálně
ospravedlnitelný a odpovídá způsobu svého využití.
Pokrok zneužitý nebo pokrok díky zbytečnému plýtvání je hrozba.

Další chyba je v předpokladu nekonečných zdrojů.
Pokrok je jako oheň. Příliš rychlý zlikviduje sám sebe nedostatkem
zdrojů aniž by došlo k obecnému užitku a příliš pomalý neposkytuje
uspokojivé množství hodnot.

edit:
Stran těch úřednic je to tím, že spoustu let strávily studiem
netechnického oboru a prudké zbytečné změny mají dopad na efektivitu
jejich práce. Je to podobné, jako když zákonodárci budou měnit
zákony každý týden a my ostatní pak nebudem vědět, co je legální.
Jim by přitom změny přišly směšně banální a snadno pamatovatelné.

Editováno 22.9.2013 15:53
Odpovědět 22.9.2013 15:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:22.9.2013 15:53

Jistě, ale v novém autě ti pečivo udrží teplé :P :D

 
Odpovědět 22.9.2013 15:53
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
niveses:22.9.2013 15:57

Pro úřednice je jednodušší říci, že ikonka uložit není světle modrá, ale tmavě modrá. I to je problém. Né, že by nevěděli, ale spíš nechtějí.

Je fakt, že každoroční aktualizace programů typu Photoshop, Autocad, ... je vysoce nákladné a pokrok téměř nulový. Co, ale nechápu, je zastaralost prohlížečů a operačních systémů, který stojí pár šupů. Vždycky říkám, že když si člověk koupí PC/tablet/mobil, tak by měl mít ještě půlku ceny na software. To, už ale zahýbáme do téma warez. :)

 
Odpovědět 22.9.2013 15:57
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
TomBen:22.9.2013 16:02

To je jistě pravda, že nechtějí.
Já bych taky nechtěl obsluhovat něco, čemu nerozumím a co se mi
přitom zjevně mění pod rukama. :-)

Odpovědět 22.9.2013 16:02
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:22.9.2013 16:05

Na teplé pečivo mě nenalákáš. Chleba jím až druhý den.

Ve svém PC mám veškerý software zdarma, updatuji zhruba 1× za týden všechny aplikace. Vše mám tedy čerstvé. Warez vůbec není potřebný.

Odpovědět 22.9.2013 16:05
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:22.9.2013 16:09

Příklad s pečivem je celkem jasný.
Pokud důvod změny vozu je pekařova ekonomická rozvaha
( poptávka po čerstvém zboží, vzdálenost, cena vozu, atd... )
je změna zcela v pořádku.
Pokud důvod změny je např. prudké zdražení náhradních dílů
výrobcem, aby podpořil prodej nových ale sporných modelů,
tak to jistě ok není.

Odpovědět 22.9.2013 16:09
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:22.9.2013 16:12

Moje poznámka k warezu byla myšlena jinak.(Neznám mezi vývojářema warezáka a většinou je PC i koníček, takže aktualizují a dokážou ocenit cenu vývoje).
Vidím to i v okolí, že 90% lidí nechce kupovat software, hry, atd... Přitom mají mobil, třeba za 10 000Kč.
Takže, když si koupím mobil za 10000Kč, měl bych počítat s nákupem "jedniček a nul", protože to dělá mobil mobilem, notebook notebookem...

 
Odpovědět 22.9.2013 16:12
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:22.9.2013 16:26

Však ty "jedničky a nuly" jsou již započteny v ceně toho mobilu/tabletu/PC. Další placený software k tomu už nepotřebuji.

Odpovědět 22.9.2013 16:26
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:22.9.2013 16:34

To je přesně ono. To dělají prodejci.
Vtlučou lidem do hlavy jak je nový mobil skvělý a oni potom zjistí,
že to v základu nic neumí, když do toho nenasypou znovu tolik peněz.
Je to něco jako podvod a oni se pak hojí warezem.

Odpovědět 22.9.2013 16:34
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
niveses:22.9.2013 16:38

Mobilní telefon, by měl převážně volat. To asi umí všechny telefony. Když si někdo koupí telefon za 10k Kč, a pak ukradne hru za 20Kč, a pak ji začne pomlouvat, že je na ho.no, protože nefunguje, atd... Je to prostě zlodějina.

 
Odpovědět 22.9.2013 16:38
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:22.9.2013 16:43

Nejhorší na tom je, že si člověk s tím PC musí často koupit i nepotřebný software, např. Windows, ve kterých jsou ukryty další náklady, např. za antivirák, kancelářský software, grafický editor,... Vím, jaký byl problém zbavit se nějakého předinstalovaného nortonovského antiviráku bez připojení k netu. A přitom neustále otravoval, že mu vypršela zkušební doba a že chce zaplatit za plnou verzi. Kdyby to bylo moje PC, udělal bych krátký proces fdisk -> format.

Odpovědět  +1 22.9.2013 16:43
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:22.9.2013 16:45

Ale proč tu hru za 20 Kč krade? Když na ni nemám, tak si ji nestahuji. Proč si uživatelé kupují nesmyslné MS Office? Protože jsou marketingem masírováni, že je musí mít, že se bez nich neobejdou.

Editováno 22.9.2013 16:46
Odpovědět 22.9.2013 16:45
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
TomBen:22.9.2013 16:46

Já mám mobil na telefonování a smsky,
ale myslím, že jsem ojedinělý exemplář. :-)
Stejně tak jsem zvláštní tím, že jsem si aplikace
do toho mobilu skutečně koupil. Mám tam 3, slovy tři.

Nicméně pokud hra byť za 20Kč nefunguje, je to taky
zlodějina - krádež dvaceti korun pomocí lživé reklamy.
Zlodějinu nelze ospravedlnit ani na jedné straně.

Odpovědět  +1 22.9.2013 16:46
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:22.9.2013 16:49

TomBen Já mám v taky vše koupené. Vím, co to je udělat kvalitní aplikaci a rád ty vývojáře podpořím. Když je pro mně drahá, vyhledám alternativu nebo mám smůlu. Proto právě nechápu, to pirátění.

iOS to myslím neumí, WP neznám, ale u Androidu můžeš aplikaci vrátit.

 
Odpovědět 22.9.2013 16:49
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:22.9.2013 16:50

S telefonem také jen telefonuji a posílám SMS. A to ještě jen někdy.

Odpovědět  +1 22.9.2013 16:50
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:22.9.2013 16:54

Já mám koupené pouze železo. Vše ostatní mám zdarma a legálně. Nepodporuji pirátství. Pokud nějaký program potřebuji, najdu si jeho Open Source variantu nebo si ho napíšu sám. Tolik práce to zas není a výsledek je často lepší než u komerční aplikace, protože dělá jen to, co skutečně potřebuji.

Odpovědět  +1 22.9.2013 16:54
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:22.9.2013 16:59

Taky řešení. Já ale vývojáře rád podpořím a to i u verze, která je zdarma.

 
Odpovědět  +2 22.9.2013 16:59
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 17:22

Jenže ty zapomínáš, že ten software, co máš zdarma, platí z většiny komerční firmy. Buď přímo nebo nepřímo tím, že programátor v práci dělá shareware a ve svém volnu opensource.

Odpovědět 22.9.2013 17:22
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 17:24

Nezapomínám. A většinou to není jak píšeš. Stačí se podívat do zdrojáků.

Odpovědět 22.9.2013 17:24
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 17:26

Z většiny to právě tak je :) Třeba Firefox je poměrně silně komerční produkt, i když se tak netváří.

Odpovědět 22.9.2013 17:26
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 17:28

Jenže v to případě neplatí, že programátor v práci dělá shareware a ve svém volnu opensource

Odpovědět 22.9.2013 17:28
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 17:33

Velké opensource projekty jsou většinou přímo podporovány firmami. Třeba do tvého Linuxu líjí peníze firmy, aby měly konkurenční výhodu nižšími náklady a nemusely kupovat Windows. To že ho používáš ty je spíše jen vedlejší produkt, který je moc nezajímá, ale hezky se za něj maskuje. Menší freeware vzniká opravdu tak, že programátor má díky komerční práci dost prostředků na to, aby nějaké věnoval na tvorbu volně šiřitelného softwaru. Za vším je ale komerce, vždycky byla a vždycky bude.

Odpovědět 22.9.2013 17:33
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 17:36

Tenhle vedlejší produkt je zajímá, protože komunita dělá betatesting pro jejich software. Ta zpětná vazba je pro ně důležitá.

Odpovědět 22.9.2013 17:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:22.9.2013 17:39

Jo, to je pravda. Jen jsem ti chtěl říci, že právě díky Microsoftu Linux vlastně existuje :)

Odpovědět  -1 22.9.2013 17:39
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:22.9.2013 17:41

Vím, že Microsoft sponzoruje mé články, které píšu na linuxových portálech :)

Odpovědět  +1 22.9.2013 17:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 22.9.2013 17:42
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na niveses
Neaktivní uživatel:22.9.2013 22:07

Ty jsi se asi zbláznil, od kdy operační systémy stojí pár šupů?

Odpovědět 22.9.2013 22:07
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
niveses:23.9.2013 6:29

Windows 8 za 780 Kč? Vím, že to býka akce, ale dali se sehnat i upgrade 3 PC na Windows 7 za cca 2000Kč.
Rozdíl ceny notebooku s a bez licence je dost malý. Linux je zdarma. MacOS zaplatíš společné s PC.
A nechceš-li mít na technice OS, nemusíš si ji kupovat.

 
Odpovědět 23.9.2013 6:29
Avatar
Odpovídá na niveses
Neaktivní uživatel:23.9.2013 15:33

áha, aktualizuj si firmu s 500ti počítači ... dobrý den šéfe, potřebujeme dát novej operační systém. Okey, kolik to bude stát? No, asi 400 tisíc. Hmm, nefunguje to na starým? No funguje, ale novej je lepší ...

Odpovědět  +3 23.9.2013 15:33
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
niveses:23.9.2013 17:50

Mícháš tu více věcí dohromady.

  1. pokud si vezmeš firmu s 500 počítači, myslíš, že bude platit plnou cenu a nebudou mít dohodu s Microsoftem?
  2. Pokud by všech 500 počítačů firmu živilo, má asi příjmy na to, aby jednou za x let upgradovalo svoje nástroje.
  3. Počítače s OS nižším než XP jsou obvykle pouze ve fabrikách, kde obsluhují nějaký stroj. Takovým počítačům tedy nevadí, že budou mít rozházený web.
  4. To, co jsem psal o warezu bylo myšleno převážně na "týpky", kteří si koupí drahé vybavení a potom kradou, i když je cena v porovnáním velmi nízká.
  5. Chápu, že Photoshop má většina lidí upirátěné, protože nevyužijí jeho potenciál a na "úpravy fotek z dovolený" je nesmysl kupovat software za X tisíc.
  6. Budu se opakovat, ale když si někdo koupí zařízení, musí počítat s tím, že si bude muset koupit i software, který z kusu kovu (nebo plastu? :D) udělá počítač nebo mobil. To třeba chápe Google, který prodává skoro bez marže a vydělává na nákupu aplikací (a taky otravné reklamě :D :D).

Už bych přestal debatu na toto téma. Jednak jsme úplně mimo téma Layout a pozadí a navíc máme každý jiný názor.

Editováno 23.9.2013 17:52
 
Odpovědět  -1 23.9.2013 17:50
Avatar
Odpovídá na niveses
Neaktivní uživatel:24.9.2013 14:48

I když se stanou partnery Microsoftu, tak to pořád není za pár šupů, ale nechme to už radši být :)

Odpovědět 24.9.2013 14:48
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
niveses:24.9.2013 15:04

Ale když počítač potřebují k práci je to mnohem menší částka než licence odborných softwarů.

Jsem pro, když tak se můžem bavit přes místní chat nebo PM :)

 
Odpovědět  -1 24.9.2013 15:04
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:24.9.2013 15:51

Každá cena > 0 Kč je za OS přemrštěná. Vím, že za chyby se platí.

Odpovědět  ±0 24.9.2013 15:51
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
niveses:24.9.2013 15:59

Ukaž mi grafiky(většina), stavaře, strojaře, ... jak jedou na Linuxech.

Je to blbý, ale je to tak.

 
Odpovědět  -1 24.9.2013 15:59
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na niveses
Kit:24.9.2013 16:02

Znám takového strojaře i grafika.

Odpovědět  +1 24.9.2013 16:02
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
niveses
Redaktor
Avatar
niveses:24.9.2013 16:49

Končím s debatou :D

 
Odpovědět 24.9.2013 16:49
Avatar
relycanx
Člen
Avatar
relycanx:9.10.2013 22:29

mrknul jsem teď ze zvědavosti na jiné stránky a celkem jsem se divil, že to mají jinak než tady, jsem zmatený. Jak je to tedy s tím rozložením, především teda tagem <article> a <section>? http://moderniweb.com/…sablona.html

 
Odpovědět 9.10.2013 22:29
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na relycanx
David Čápka:18.10.2013 12:18

Rozložení není pevně dané, hlavní je, když chápeš význam jednotlivých elementů.

Odpovědět 18.10.2013 12:18
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na havlat82
mkub:29.10.2013 8:30

trosku off-topic... a kedze MS konci s podporou u WinXP, ostane iba platena podpora pre firemnych zakaznikov, ohladne bezpecnosti je treba zabudnut na WinXP a ajtak nie kazdy, co ma WinXP pouziva IE6, ale nejaky modernejsu prehliadac a zaroven to cislo klesa, cize to, co udavaju na Wikipedii by som nebral ako aktualne cislo

 
Odpovědět 29.10.2013 8:30
Avatar
wolf
Neregistrovaný
Avatar
wolf:6.11.2013 20:32

ahoj asi je to blbý dotaz, já vím, ale chtěl bych se zeptat jak mám na klávesnici napsat ' bohužel to nemůžu najít :D

 
Odpovědět 6.11.2013 20:32
Avatar
sugarmen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na wolf
sugarmen:22.11.2013 18:35

ten tvoj znak je ALT + 39

a ostatné : http://www.dark-orbit-sk.estranky.sk/…y/znaky.html

 
Odpovědět 22.11.2013 18:35
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na wolf
mkub:22.11.2013 18:55

alebo si prepni na US klavesnicu... mne sa pise lepsie na US klavesnici, nes na lokalizovanej a mam tam aj vsetky potrebne znaky bez ziadnej skratky...

a k tomu "ALT+39", to je skor "AltGr + 39" (resp. pravy ALT), nie lavy "ALT"

 
Odpovědět 22.11.2013 18:55
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mkub
Kit:22.11.2013 19:22

Na US klávesnici nejsou nabodeníčka...

Odpovědět 22.11.2013 19:22
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
mkub:23.11.2013 3:45

jaj, asi som to zle videl

 
Odpovědět 23.11.2013 3:45
Avatar
master.piece
Člen
Avatar
master.piece:12.12.2013 1:02

Mě nejde udělat to pozadí. Nehraje v tom roli to, že mam XP.

 
Odpovědět 12.12.2013 1:02
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na master.piece
mkub:12.12.2013 12:25

operacny system nema nic spolocne so zobrazovanim pozadia stranky, skor je to zalezitost browseru...
a doporucujem pouzivat browser, co podporuje HTML5

 
Odpovědět 12.12.2013 12:25
Avatar
Fisty256
Člen
Avatar
Fisty256:28.12.2013 21:01

Mne to pozadie tiež nejde. Neviem kde je chyba lebo pre asi mesiacom mi to išlo. Dokonca som si stiahol aj ten source code čo máš k tejto epizóde ale nezobrazí mi to pozadie. Všetko funguje ale pozadie je biele. Nevedel by mi nikto poradiť? A Google Chrome by nemal robiť problémy...

 
Odpovědět  +1 28.12.2013 21:01
Avatar
Fisty256
Člen
Avatar
Fisty256:28.12.2013 21:09

Aha teraz mi to pozadie naskočilo v prípade že som si ten súbor otvoril cez ako "file:///C:..." ale v prípade že si to isté nahrám na WAMP server čo mám v PC a otvorím cez "localhost/..." tak už mi to nejde.

 
Odpovědět 28.12.2013 21:09
Avatar
halon
Člen
Avatar
halon:19.9.2014 11:25

Taky jsem bádal v problému nastavení pozadí. A vyřešil jsem :-)
Vysvětlení:
Předpokládáme že obrázek máme uložený na tomto místě: "WEB/OBRAZKY/o­br1.png"
ve složce "WEB" máme index.html ze kterého začínáme, CSS soubor máme uložený takto: "WEB/STYLY/styl­.css". Při zápisu odkazu na pozadí takto: "url('OBRAZKY/o­br1.png')", nám začne prohlížeč hledat tuto složku: "WEB/STYLY/OB­RAZKY/obr1.png" - Tudíž bere jako kořenový adresář složku kde je uložený CSS soubor. Musíme mít tedy zápis takto: "url('../OBRAZ­KY/obr1.png')"
:-)

Přídáním "../" se vracíme o adresář níže. :-)
viz:
http://css-tricks.com/…-file-paths/

 
Odpovědět 19.9.2014 11:25
Avatar
kl-vb
Redaktor
Avatar
kl-vb:16.10.2014 17:33

mě pspad "article" zobrazuje jako obyčejný text..

Odpovědět 16.10.2014 17:33
https://moraviagames.com
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Neaktivní uživatel:16.10.2014 17:39

Pspad taky není úplně ideální editor na HTML5.

Odpovědět 16.10.2014 17:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
kl-vb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
kl-vb:16.10.2014 18:27

Jaký mám teda používat program? Myslím všeobecně na tvorbu webů.

Odpovědět 16.10.2014 18:27
https://moraviagames.com
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Honza Bittner:16.10.2014 18:37

Ten, který si oblíbíš a bude se ti v něm dobře a efektivně pracovat...

Odpovědět  +1 16.10.2014 18:37
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
Odpovídá na kl-vb
Neaktivní uživatel:16.10.2014 19:20

Jak říká Honza Bittner. Mě se líbí a vyhovuje mi Sublime text. Od Adobe je Dreamweaver, taky zajímavý, ale mě to příjde moc těžkopádný a pomalý. pokud to myslíš s weby vážně, tak je poměrné jasná volba PhpStorm.

Odpovědět  +1 16.10.2014 19:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:30.11.2014 18:40

Diskuse o problému s pozadím přesunuta:
http://www.itnetwork.cz/…47b56796ec3e

Odpovědět 30.11.2014 18:40
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
feltl
Člen
Avatar
Odpovídá na Fisty256
feltl:9.12.2014 15:32

<body background="o­brazky/pozadi­.png" bgcolor="blue">
tak tohle si vlož hned zkraje do body. Obrázek pozadi.png si udělej ve Photoshopu, nebo i ho odsud zkopíruj a udělej si složku <obrazky>. Velice jednoduché a funguje to. Pokud Chceš celý kód, pošli mi vzkaz na feltl@tiscali.cz a pošlu Ti ho obratem.:)

 
Odpovědět  -7 9.12.2014 15:32
Avatar
Odpovídá na feltl
Neaktivní uživatel:9.12.2014 16:53

Tak takhle nikdy :)

Odpovědět  +3 9.12.2014 16:53
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
feltl
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
feltl:9.12.2014 22:24

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">

<head>
<meta charset="utf-8" />
<link rel="stylesheet" href="styl.css" type="text/css" />
<title>HoBiho portfolio</title>
</head>

<body>
<body background="o­brazky/pozadi­.png" bgcolor="blue">
<article>
<header>
<h1>O mně</h1>
</header>

<section>
<p>Vítejte na mém prvním webu, psát weby se teprve učím, ale myslím, že mi to docela jde.</p>
<p class="centro­vany"><img src="obrazky/a­vatar.png" alt="Programátor HoBi" /></p>

<p>Jmenuji se Honza Bittner a je mi 16 let. Chodím na Střední průmyslovou školu v České Lípě na obor IT. Kontaktovat mě můžete na kontaktní stránce.</p>
<p>Rád čtu a někdy (hlavně v létě) i sportuju.</p>
<p>Mým hlavním koníčkem (a doufám že jednou i zaměstnáním) je programování!</p>
</section>
</article>
</body>
</html>

Tak tenhle style a script byl stažen z http://www.itnetwork.cz/…out-a-pozadi + Stáhnout
9. díl - Layout a pozadí v HTML 2040x (75.12 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce HTML a CSS a občas to používám i při stavbě stránek. Tedy alespoň dříve. Je to tedy doplněno z Vašich stránek a upraveno dle mých schopností. Poud jsem zkopíroval oficiální trutoriál z těchto stránek,, nefungoval zobrazený výsledek pod ním uvedený. Nejsem profík a zkouším to a učím se, pokud to zvládám. Jsem obyčejný invalidní důchodce.
Tolik na vysvětlenou.
Výsledky mého snažení jsou na:
http://szdp-nachod.cz
http://handicap-rybari-kladruby.wz.cz/
http://soustruzeni-flegl.cz
http://miromiletin.cz/
http://jaroslav-feltl.cz - ještě ne zcela dodělané. Ale učím se na to, abych si neudělal ostudu a občas udělěl alespoň koukateĺné stránky .

 
Odpovědět  -2 9.12.2014 22:24
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na feltl
tomasmanhal:9.12.2014 23:39

Nevím kde jsi si co stáhnul, ale překontroloval jsem jak stažený soubor tak i celý návod a nikde nevidím to co jsi sem napsal ty...BTW nauč se vkládat zdrojový kód do diskuze, jinak už to dále od tebe luštit nebudu. Děkuji.

Odpovědět 9.12.2014 23:39
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na feltl
Neaktivní uživatel:10.12.2014 8:27

Je vidět, že jsi do kódu cosi doplňoval. Zboural jsi totiž už i základní princip html stránky - jedna hlavička a jedno tělo. Musíš si vybrat mezi

<body>

nebo

<body background="obrazky/pozadi.png" bgcolor="blue">

Vzhledem k tomu, že máme (díkybohu) možnost používat stylů, tak zvolíš možnost první a element body patřičně ostyluješ. Oboje tam mít nemůžeš.

Odpovědět 10.12.2014 8:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
feltl
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
feltl:10.12.2014 14:15

Omlouvám se. To body jsem zapomněl smazat. Platí pouze <body background="o­brazky/pozadi­.png" bgcolor="blue">. Polemika patří k chybě přímo na této stránce. Kam se tedy vloží zde definovaná položka -background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca;-? Neumím z toho udělat nějaký java script či jak to bylo myšleno?

 
Odpovědět 10.12.2014 14:15
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na feltl
David Čápka:10.12.2014 14:25

Už ti bylo asi milionkrát řečeno, že tyto atributy již dávno neexistují, dokonce jsem ti to psal i já. Nedokáži pochopit jak někdo může být takhle tvrdohlavý a dělat něco schválně špatně.

Odpovědět  +4 10.12.2014 14:25
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
luky.b:31.12.2014 1:20

Toto je prvn� odstavec m� nov� str�nky.

Toto je druh� odstavec, kter� je moc p�kn�.

Toto je t�et� odstavec, kter� u� zase tak ne...

Toto se mi zobrazí, vše jsem řádně překopíroval jazyk mám ok a stejně nic...k tomu mi nefunguje to pozadí

 
Odpovědět 31.12.2014 1:20
Avatar
Odpovídá na luky.b
Michal Žůrek - misaz:31.12.2014 9:36

máš špatné kódování, v editoru si vyber UTF-8. Záhadu chybějícího pozadí nevyřeším.

 
Odpovědět  +1 31.12.2014 9:36
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
luky.b:2.1.2015 16:55

Moc se omlouvám ale můžu mít dotaz ? Stále nevím kam vložit to co zde píšeš, jestli do CSS nebo do HTML když je to v těch svorkách které jsou v HTML ale body tam mám vždy tak proč ho tam vkládat ? a jak nadefinuji to body ??? Do CSS jsem napsal toto

body {
  background: url('C:\Users\ atd....png');
}

Kde je tedy chyba ? :(

 
Odpovědět 2.1.2015 16:55
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
luky.b:2.1.2015 17:06

Problém s písmem vyřešen díky moc ! :)

 
Odpovědět 2.1.2015 17:06
Avatar
Odpovídá na luky.b
Neaktivní uživatel:2.1.2015 18:55

Dobrým zvykem je nejprve Googlovat a až poté se ptát na fórech. Celkem jednoduše to mají vysvětleno na w3schools.

http://www.w3schools.com/…ss_howto.asp

Odpovědět 2.1.2015 18:55
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
luky.b:2.1.2015 19:27

Jojo než jsi to napsal už to mám hotový, promiň za obtěžování :D :/

 
Odpovědět 2.1.2015 19:27
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
luky.b:3.1.2015 19:02

Jak je možné mít více hlaviček (header) ??? Řekněme že chci vytvořit stránku která má nahoře lištu rozdělenou na 2 části, v první je Logo, v druhé jsou gify a pod tou lištou je další header s finálním nadpisem článku, vím že dva headery můžeme mít když 1. je klasicky, 2. v article a 3. ? :O

 
Odpovědět 3.1.2015 19:02
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na luky.b
tomasmanhal:3.1.2015 19:27

3. header v section ;-)

Odpovědět 3.1.2015 19:27
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
luky.b
Člen
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
luky.b:3.1.2015 19:38

Děkuji :) Moc se omlouvám za stupidní dotazy ale jsem samouk a někdy mi nějaké věci prostě nedojdou...

 
Odpovědět 3.1.2015 19:38
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na luky.b
tomasmanhal:3.1.2015 19:40

Všichni jsme tady víceméně samouci, protože v tvorbě webovek to prostě jinak nejde :-) A nikdo učený z nebe nespadl ;-)

Odpovědět  +2 3.1.2015 19:40
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na luky.b
marian.smarik:18.1.2015 21:00

čau tam kde máš takéto zátvorky{} je CSS,a tam kde máš táketo <>je HTML.

 
Odpovědět  -1 18.1.2015 21:00
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Martin:7.2.2015 22:44

Chtěl bych se zeptat proč mi nejde do sekce vložit pozadí.

<article id="article1">

                                <section id="sekce1">
                                        sdadasdasdsads
                                </section>

                        </article>



#sekce1 {
        width: 900px;
        height: 400px;
        margin-left: 30px;
        background: url('obrazky/pozadi_bile.png');

}

přitom když tam nastavím background-color tak to jde.

 
Odpovědět 7.2.2015 22:44
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin
tomasmanhal:7.2.2015 22:54

zkus upravit cestu k obrázku takhle:

url('../obrazky/pozadi_bile.png')

Zrovna před půl hodinou jsem to řešil u headeru a tohle mi pomohlo :-)
Jinak v prohlížeči když klikneš pravým tlačítkem na tu sekci a zvolíš možnost zkontrolovat prvek (u Chrome) tak tam najdeš v logu s čím jsou potíže.

Odpovědět  +2 7.2.2015 22:54
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Martin:7.2.2015 22:59

Funguje, díky moc :)

 
Odpovědět  +1 7.2.2015 22:59
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Martin:8.2.2015 22:46

Chci se zeptat proč mi tlačítko vygenerované v tlačítkovači na této stránce dělá nějaký divný stín. Viz obrázek.

<form action="novinky.html" id="novinky">
   <input type="submit" value="NOVINKY">
</form>




#novinky, input[type=submit] {
        background-color: green;
        position: absolute;
        margin-left: 50px;
        margin-top: 50px;
        transition: all 0.25s ease-out;
        -moz-transition: all 0.25s ease-out;
        -o-transition: all 0.25s ease-out;
        -webkit-transition: all 0.25s ease-out;
        background-size: 280px 1px;
        -moz-background-size: 280px 1px;
        -o-background-size: 280px 1px;
        -webkit-background-size: 280px 1px;
        background-size: 280px 1px;
        background-position:-140px;
        width: 140px;
        height: 33px;
        color: white;
        border-radius: 0px;
        border: 1px solid green;
        position: relative;
        cursor: pointer;

}
#novinky:hover, input[type=submit]:hover {
        background-position:-140px;
        width:140px;
        margin: 0px;
        border-top-left-radius:3px;
        border-top-right-radius:10px;
        border-bottom-left-radius:10px;
        border-bottom-right-radius:3px;
        color:white;
}
#novinky:active, input[type=submit]:hover {
        color:white;


}
 
Odpovědět 8.2.2015 22:46
Avatar
Honza67
Člen
Avatar
Honza67:11.2.2015 20:56

Chci se zeptat proč se tu vkládají section do article? V jiných tutoriálech jsem viděl buď opačný postup nebo byly oba páry odděleny. Nedalo mi to a přeložil jsem si popis pro použití z chytrých english příčurek :-). Section - definuje úsek v dokumentu. Article - definuje nezávislý samostatný článek. Tak to mi taky moc nepomohlo ...

 
Odpovědět 11.2.2015 20:56
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza67
tomasmanhal:11.2.2015 21:03

Tady se všeobecně hodně zdrojů rozchází. Já to beru tak, že Section je prostě nadřazený. To znamená, že jednotlivé Articly sázím do Section. Ale nikdo nevylučuje, že i samotný Article může mít vlastní Sectiony. :-)

Editováno 11.2.2015 21:06
Odpovědět  +2 11.2.2015 21:03
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Honza67
Jan Lupčík:11.2.2015 21:04

Je čistě na tobě, jak to použiješ. :)

Odpovědět 11.2.2015 21:04
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Honza67
Michal Šmahel:11.2.2015 21:21

Musíš si to rozvrhnout hlavně podle sebe.
Já to mám takto:
<section> -> tělo (článku či stránky)
<article> -> článek
<header> -> hlavička (článku, stránky)
<footer> -> patička (článku, stránky)
<nav> -> menu (hlavní)

Odpovědět 11.2.2015 21:21
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
mathias.balla:7.3.2015 21:12

/* CSS Document */
h1, h2 {
text-align: center;
}
p { text-align: center;}
.centrovany { text-align: center;}

background: url('io/pozadi­e.png');

**
Kde je chyba, njede zobrazit pozadie....**

 
Odpovědět 7.3.2015 21:12
Avatar
mathias.balla:7.3.2015 21:48

Beriem s5 ...

 
Odpovědět 7.3.2015 21:48
Avatar
Odpovídá na mathias.balla
Michal Šmahel:7.3.2015 22:37

Background nemáš v závorce, oprav to na:

h1, h2 {
text-align: center;
}
p {
    text-align: center;
}
.centrovany {
    text-align: center;
    background: url('io/pozadie.png');
}
Odpovědět 7.3.2015 22:37
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
biggrrcze119
Člen
Avatar
biggrrcze119:19.3.2015 12:54

Neví někdo proč mi nejde pozadí ? nemohu na to přijít díky

body {
font: 14px Verdana;
}

h2, h3, h4, h5, h6 {
text-align: center;
color: #0a294b;
font-family: Arial;
text-shadow: 3px 3px 7px #666666;
}

h2 {
font-size: 1.7em;
}

h1 {
font-size: 2em;
font-weight: normal;
color: white;
text-align: center;
text-shadow: 2px 2px 1px #0a294b;
}

.centrovany {
text-align: center;
}

article {
background: url('obrazky/po­zadi.png'); }

Editováno 19.3.2015 12:55
 
Odpovědět  -1 19.3.2015 12:54
Avatar
Nevik Qsuluqod:18.4.2015 17:55
napsal jsem toto (vlastně zkopíroval ale to je fuk....)
do html:


<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">

        <head>
                <meta charset="utf-8" />
                <link rel="stylesheet" href="styl.css.css" type="text/css" />
                <title>HoBiho portfolio</title>
        </head>

        <body>
                <article>
                        <header>
                                <h1>O mně</h1>
                        </header>

                        <section>
                                <p>Vítejte na mém prvním webu, psát weby se teprve učím, ale myslím, že mi to docela jde.</p>
                                <p class="centrovany"><img src="obrazky/avatar.png" alt="Programátor HoBi" /></p>

                                <p>Jmenuji se Honza Bittner a je mi 16 let. Chodím na Střední průmyslovou školu v České Lípě na obor IT. Kontaktovat mě můžete na <a href="kontakt.html">kontaktní stránce</a>.</p>
                                <p>Rád čtu a někdy (hlavně v létě) i sportuju.</p>
                                <p>Mým hlavním koníčkem (a doufám že jednou i zaměstnáním) je <strong>programování</strong>!</p>
                        </section>
                </article>
        </body>
</html>


do css:
body {
        font: 14px Verdana;
}

h2, h3, h4, h5, h6 {
        text-align: center;
        color: #0a294b;
        font-family: Arial;
        text-shadow: 3px 3px 7px #666666;
}

h2 {
        font-size: 1.7em;
}

h1 {
        font-size: 2em;
        font-weight: normal;
        color: white;
        text-align: center;
        text-shadow: 2px 2px 1px #0a294b;
}

.centrovany  {
        text-align: center;
}

article {
        background: url('obrazky/pozadi.jpg') #009aca;
}


Problem:Html soubor sice se napojil na css ale nechce mi to dat pozadii ani to jednobarevny
Odpovědět 18.4.2015 17:55
Je těžké naučit se HTML, všude ho učí špatně, a co itnetwork? TO JE BIBLE
Avatar
Odpovídá na Nevik Qsuluqod
Michal Šmahel:18.4.2015 17:57

Když to pozadí nastavíš body??

Odpovědět 18.4.2015 17:57
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Nevik Qsuluqod
Tomáš123:18.4.2015 18:39

Prečo linkuješ súbor s dvoma koncovkami? Uprav to. Potom ti pôjde aj pozadie (za predpokladu, že je správne umiestnené, nezabudni, že relatívna cesta smeruje od CSS súboru, nie od HTML)...

Editováno 18.4.2015 18:41
Odpovědět 18.4.2015 18:39
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Tomáš123:18.4.2015 18:45

Skúsenejší odpovedajú priblblou otázkou??

Odpovědět 18.4.2015 18:45
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Nevik Qsuluqod
Tomáš123:18.4.2015 18:52

Ešte doplním, že na odhalenie chyby môžeš presunúť celý obsah CSS súboru do značiek <style> a <style> hlavičky HTML dokumentu. Zistíš, či nie je problém v nejakej deklarácii. Potom bude jasné, či to je vina externe prilinkovaného súboru.

Odpovědět 18.4.2015 18:52
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Odpovídá na Nevik Qsuluqod
Michal Šmahel:18.4.2015 19:06

Omlouvám se, zase jsem byl "mimo". Ano, bude to tím styl.css.css (tedy pokud se ten soubor nejmenuje styl.css a nemá ještě příponu *.css)

Odpovědět 18.4.2015 19:06
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Nevik Qsuluqod:25.4.2015 23:00

tak to funguje

Odpovědět 25.4.2015 23:00
Je těžké naučit se HTML, všude ho učí špatně, a co itnetwork? TO JE BIBLE
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Nevik Qsuluqod:25.4.2015 23:02

teda když dám to pozadí do body tak to funguje a ano ten můj soubor se jmenuje styl.css.css

Odpovědět 25.4.2015 23:02
Je těžké naučit se HTML, všude ho učí špatně, a co itnetwork? TO JE BIBLE
Avatar
Odpovídá na Nevik Qsuluqod
Michal Šmahel:25.4.2015 23:17

Tak to tak nech. Pokud bys chtěl nějak blíže poradit, napiš zprávu.

Odpovědět 25.4.2015 23:17
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:13.5.2015 20:50

Pozadí je mi na prd když to je jen z disku na web který je na mém disku. Jak dát pozadí na hosting bez toho abych ho dával na dropbox. Teda do souboru css nebo html nevím teď kde.

 
Odpovědět 13.5.2015 20:50
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
tomasmanhal:13.5.2015 21:06

Že by přes FTP na hosting přímo? Třeba do složky "images" a pak v css napsat cestu k tomu pozadí?...

Pokud máš jiný problém nebo dotaz, tak polož otázku srozumitelně :-)

Odpovědět  +2 13.5.2015 21:06
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:13.5.2015 21:26

Jo tohle jsem chtěl ;). Díky, zítra vyzkouším.

 
Odpovědět 13.5.2015 21:26
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:15.5.2015 22:45

to rozložení :D. TO bych musel tolikrát zkoušet. Když sem i to jednou povedlo tak mě nešel vidět hlavní nadpis :D. takže stylování mi nejde hlavně ty pixely :D. Třeba:
Float:right;
... 710px; od prava 710px. Nemám nějak moc velkou představu jak to bude na šířku width:...; a délku height:...;

 
Odpovědět 15.5.2015 22:45
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
tomasmanhal:15.5.2015 23:12

Pokud si nechceš lámat hlavu s počítáním polohy contentu, tak využij "grid". Je tu o něm taky někde článek ;-)

Odpovědět  +1 15.5.2015 23:12
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:16.5.2015 9:18

Škoda že ten článek nemůžu najít. Budu si s tím ještě lámat hlavu :D. Mám tolik otázek. třeba kde seženu čísla s tou mřížkou a jaké jsou to barvy nebo odstíny. Např.
#0a294b. A potřeboval bych ještě tu funkci "grid" jak to vypadá. Místo tohoto abych psal float:left; a ty pixely od strany levé.

 
Odpovědět 16.5.2015 9:18
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovědět 16.5.2015 10:28
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Petr Stastny:10.12.2015 19:36

Teda... Obarvoval jsem si pozadí. Fungovalo to naprosto bezchybně (použil jsem soubor pozadi2.png)... Pak to přehodim na soubor pozadi.png, které jsem měl ve stejné složce, jako pozadi2. Nefunguje. Tak dam ctrl+z... Nefunguje... Co to?

article {
        background: url('pozadi2.jpg');
}

A ano, HTML soubor mám připojený k tomu css souboru správně... Všechno ostatní formátování funguje, jenom tohle ne.

Editováno 10.12.2015 19:38
 
Odpovědět 10.12.2015 19:36
Avatar
jakubho
Člen
Avatar
jakubho:7.2.2016 16:36

Ahoj. Nemohu přijít na to, jak nastavit to pozadí. Všechno mám propojené správně, a stejně to nefunguje... Pro jistotu přikládám můj kód. Někde tam zřejmě bude chyba, ale absolutně netuším jaká :( Přijde mi zvláštní, že to nefunguje ani když zadávám ten parametr backgroung přímo do html souboru, a ne přes css.

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">

        <head>
                <meta charset="utf-8" />
                <link rel="stylesheet" href="css/styles.css" type="text/css" />
                <title>HoBiho portfolio</title>
        </head>
 //kód

V css souboru mám tento řádek:

html {
       background: url(img/pozadi.png);
}
Odpovědět 7.2.2016 16:36
Chyba-Jediná jistota v životě programátora.
Avatar
santa580
Člen
Avatar
Odpovídá na jakubho
santa580:7.2.2016 16:58

V css máš špatně selector, místo html dej body.

body {
       background: url(img/pozadi.png);
}
 
Odpovědět  +1 7.2.2016 16:58
Avatar
jakubho
Člen
Avatar
Odpovídá na santa580
jakubho:7.2.2016 17:37

Přepsáno, ale stále nefunguje :(

Odpovědět 7.2.2016 17:37
Chyba-Jediná jistota v životě programátora.
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na jakubho
Tomáš123:7.2.2016 17:48

Nuž predpokladám, že zle počítaš cestu. Súčasný kód hľadá obrázok v zložke img, ktorá by mala byť v zložke css. Máš to tak aj uložené?

Ak áno, zaujíma ma tá časť //kód.

Odpovědět  +1 7.2.2016 17:48
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
jakubho
Člen
Avatar
jakubho:7.2.2016 18:00

Nemám :-) Mým úmyslem bylo, aby byl obrázek hledán ve složce img, která se nachází (stejně jako složka css) ve složce web. Díky moc :-))

Odpovědět  +1 7.2.2016 18:00
Chyba-Jediná jistota v životě programátora.
Avatar
santa580
Člen
Avatar
santa580:9.2.2016 18:21

V případě, že je složka o složku víc použij:¨

body {
       background: url(../img/pozadi.png);
}
 
Odpovědět 9.2.2016 18:21
Avatar
santa580
Člen
Avatar
Odpovídá na santa580
santa580:9.2.2016 18:22

*o složku výš

 
Odpovědět 9.2.2016 18:22
Avatar
Fulmen
Člen
Avatar
Odpovídá na santa580
Fulmen:3.3.2016 15:11

Podle ukázky tam bude spíš selector article
article {
background: url('obrazky/po­zadi.png');
}

 
Odpovědět 3.3.2016 15:11
Avatar
Tomáš Horáček:6.3.2016 19:31

Můžu se zeptat jak zajistím, abych měl dole footer stejně vysokej jako header, a byl statický jako header?

 
Odpovědět 6.3.2016 19:31
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Tomáš Horáček
Tomáš123:6.3.2016 20:31

Výšku musíš nastaviť manuálne. Môžeš si to zjednodušiť použitím zloženého selektoru:
#hlavicka, #pata {height: 4em}

Vlastnosti position nastavíš hodnotu fixed a pomocou vlastnosí top, right, bottom, left špecifikuješ kde vzhľadom k zobrazovacej ploche prehliadača sa prvok vykreslí.

Odpovědět 6.3.2016 20:31
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Jakub Vanek
Člen
Avatar
Odpovídá na jakubho
Jakub Vanek:10.4.2016 10:20

já mám argument url ještě v anglických apostrofech

body {
        font: 14px "segoe print";
        background: url('obrazky/bg.png')
}
Editováno 10.4.2016 10:21
Odpovědět 10.4.2016 10:20
<keep it simple />
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Jakub Vanek
Tomáš123:10.4.2016 10:38

Apostrofy sú voliteľné. Rovanko funguje aj background-image: url(obrazky/bg­.png).

Odpovědět 10.4.2016 10:38
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Jakub Vanek
Člen
Avatar
Odpovídá na Tomáš123
Jakub Vanek:10.4.2016 10:51

Dřív, když jsem se "učil" svépomoví, tak mi to v tom dělalo nepořádek, ale je pravda, že v tu dobu jsem o css neměl ani šajna a kódoval jsem na šablonách v xHTML 1.0 Strict :) teď se to zkouším naučit znova a pořádně :)

Odpovědět 10.4.2016 10:51
<keep it simple />
Avatar
Patrik Bednář:14.4.2016 10:14

Co dělat, když tam mám modré pozadí, ale nemám tam obrázek? Mám ho v kódu napsanej, kód je správnej, dokonce tam mám i určitou barvu za závorkou, ale bohužel se nevykreslil..

 
Odpovědět 14.4.2016 10:14
Avatar
Odpovídá na Patrik Bednář
Patrik Bednář:14.4.2016 10:22

Tady je web. Zazipovaný na letecké poště ke stažení.
http://leteckaposta.cz/724127955

 
Odpovědět 14.4.2016 10:22
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Tomáš123:14.4.2016 22:26

Pohľadaj si chybu v tej ceste...

Odpovědět 14.4.2016 22:26
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Odpovídá na Tomáš123
Patrik Bednář:15.4.2016 22:38

Nějaká bližší rada? Nepomohl ani přesun souboru..

 
Odpovědět 15.4.2016 22:38
Avatar
Patrik Bednář:15.4.2016 22:54

Tak pozadí už mám, ale pro změnu se mi nevykreslila fotka na webu.. Ještě nějaká rada?

 
Odpovědět 15.4.2016 22:54
Avatar
Matěj Brabník:20.4.2016 22:40

Čau lidi, prosim help. Můj pc nějak nebere rozlození stránky <article> je to červeně, ikdyž si to stáhnu tady odsud. Za pár dní maturu potřebuju rychle pomoct. Je to den co den nějaka nevysvětlitelná chyba.

 
Odpovědět 20.4.2016 22:40
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Matěj Brabník
Tomáš123:21.4.2016 7:22

HTML5 prvky nepozná IE8 a staršie... Nemôže byť príčina tam? Prípadne dodaj živú ukážku (http://kod.djpw.cz).

Odpovědět 21.4.2016 7:22
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Odpovídá na Tomáš123
Matěj Brabník:25.4.2016 18:14

Tome, díky za odpověď ale IE8 to nebylo. Změnil jsem PC a už to šlo. Nechápu :D

 
Odpovědět  +1 25.4.2016 18:14
Avatar
Jan Doskočil:14.6.2016 14:51

Ahoj, prosím o pomoc. Jde o toto: jsem si 100% jistý že synatxi i cestu mám správně ale i přesto se i nezobrazuje "šum" zkoušel jsem i stáhnout zip s webem který je tady ale výsledek byl stejný. IDE: Visual studio Code

Odpovědět 14.6.2016 14:51
"Existuje pouze 10 typů lidí, ti kteří strojovému kódu rozumí a ti kteří ne."
Avatar
Odpovídá na Jan Doskočil
Jan Doskočil:14.6.2016 15:03

Tak jsem zjistil že chyba musí být u mě ale kde to nechápu prosil bych někoho kdo má chvilku času...

<!DOCTYPE html>
<html>
        <head>
                <meta charset="utf-8">
                <title></title>
                <link rel="stylesheet" href="css/styl1.css" type="text/css" />
        </head>
        <body>
                <article>
                        <header>
                                <h1>test</h1>
                        </header>
                        <section>
                                <p>test</p>
                        </section>
                </article>
        </body>
</html>
h1, h2 {
        color: black;
        text-shadow: 3px 3px 7px #666666;
        text-align: center
}

body {
        font-family: Impact;
        text-shadow: 1px 1px 1px #666666;
        font-size: 25px;
}

.center {
        text-align: center;
}

article {
        background: url('pic/texturebg.png') #009aca;
}
Odpovědět 14.6.2016 15:03
"Existuje pouze 10 typů lidí, ti kteří strojovému kódu rozumí a ti kteří ne."
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Doskočil
Tomáš123:14.6.2016 21:40

Dodané kody sú v poriadku. Chyba bude v ceste. Mysli na to, že cesta začína tam, kde je uložený CSS súbor. Ty možno počítaš cestu od súboru HTML.

Odpovědět 14.6.2016 21:40
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Odpovídá na Tomáš123
Jan Doskočil:20.6.2016 18:50

Díky :-D za pomoc už to mám a měl jsi pravdu, sem to ale kus vola co? Díky (v)

Odpovědět  +1 20.6.2016 18:50
"Existuje pouze 10 typů lidí, ti kteří strojovému kódu rozumí a ti kteří ne."
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:2.8.2016 15:09

Chtěl jsem se zeptat. Jak je psané výše tagy <section> a <header> se v HTML vkládá do párového tagu <article>, <section> je určen pro hlavní text, ale jak je to s tágem <mein>, jaký je mezi nimi rozdíl <section> a <mein>?... Děkuji kdo mi to alespoň trochu objasní.. :)

 
Odpovědět 2.8.2016 15:09
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:2.8.2016 15:11

Nebo <mein> obaluje všechny ty tagy?

 
Odpovědět 2.8.2016 15:11
Avatar
hankablack
Člen
Avatar
hankablack:8.12.2016 17:49

Ahoj, může mi někdo pomoci? HTML mi nereaguje na nastavení pozadí. Už několikrát jsem to přepisovala a kontrolovala s kódem zde, ale nereaguje to na obrázek, na jiné obrázky ani na tu vypsanou barvu. Stránka mi ostatní obrázky zobrazuje, takže tady asi chybu nemám. A zbytek stránky reaguje na css, takže to propojené taky mám dobře.

h1,h2,h3{
text-align: center;
font:1.9em, Verdana;
color:#da1036;
}
h1{
text-shadow: 2px 5px 6px #105531;
}
body{
font:1.3em Comic Sans MS;
}

.centrovany{
text-align: center;
}

article{
background: url('obrazky/po­zadi.png') #0bed65;
}

 
Odpovědět 8.12.2016 17:49
Avatar
jakubho
Člen
Avatar
Odpovídá na hankablack
jakubho:9.12.2016 12:48

Nepoužíváš třeba nějakou starou verzi Internet Exploreru? Nebo nějaký zvláštní prohlížeč?

PS.: Používej prosím tlačítko vložit zdroják, díky :-)

Odpovědět 9.12.2016 12:48
Chyba-Jediná jistota v životě programátora.
Avatar
hankablack
Člen
Avatar
Odpovídá na jakubho
hankablack:9.12.2016 13:18

Používám Mozilu. Když jsem dělala úkoly v lekci 10, tak mi to normálně spolupracuje, dokonce s uplně stejným pozadím, jaké mám v tom příkladu, který nejde.

 
Odpovědět 9.12.2016 13:18
Avatar
Igor
Člen
Avatar
Odpovídá na hankablack
Igor:9.12.2016 13:55

v čem to píšeš ?

Odpovědět 9.12.2016 13:55
Nikdy není pozdě začít.
Avatar
Odpovídá na hankablack
Libor Šimo (libcosenior):9.12.2016 14:42

Nemas chybu v hlavicke html? Porovnaj tu co nefunguje s tou funkcnou.

Odpovědět 9.12.2016 14:42
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
hankablack
Člen
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
hankablack:9.12.2016 14:57

Píšu v Net Beans 8.1
Hlavička je vpořádku, to už jsem zkoušela. Reaguje mi to na všechno z css kromě toho pozadí

 
Odpovědět 9.12.2016 14:57
Avatar
Odpovídá na hankablack
Libor Šimo (libcosenior):9.12.2016 14:59

A mas v body deklarovany article?

Odpovědět 9.12.2016 14:59
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
jakubho
Člen
Avatar
Odpovídá na hankablack
jakubho:9.12.2016 16:05

Říká něco vývojářská konzole? Btw. možná by se hodilo hodit sem kompletní HTML a CSS to bychom se jen podívali a řekli ;-)

Odpovědět 9.12.2016 16:05
Chyba-Jediná jistota v životě programátora.
Avatar
hankablack
Člen
Avatar
Odpovídá na jakubho
hankablack:9.12.2016 17:12

Díky všem za pomoc, neměla jsem tam article.
Příště přidám i kód :-)

 
Odpovědět 9.12.2016 17:12
Avatar
elisewah
Člen
Avatar
elisewah:23.12.2016 16:41

Prosím o radu. I mě, viz. komentář níže, nereaguje HTML na nastavení pozadí. Barevné pozadí vykreslené obrázkem se mi zobrazí pouze tehdy,když jej zadám ve styl.css přímo do body, ale pokud tuto hodnotu uvedu u article, article header apod., nikde se hodnoty neprojeví. Několikrát jsem na to koukala, ale tu chybu prostě nevidím. Přikládám kódy a díky za rady.

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">

  <head>
                <meta charset="utf-8"/>
                <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
                <title>HoBiho portfolio</title>
  </head>

<body>
     <article>
        <header>
                <h1>O mně</h1>
        </header>

        <section>
                <p>Vítejte na mém prvním webu, psát weby se teprve učím, ale myslím, že mi to docela jde.</p>
                <p class="centrovany"><img src="obrazky/fb.png" alt="Programátor HoBi" /></p>

                <p>Jmenuji se Honza Bittner a je mi 16 let. Chodím na Střední průmyslovou školu v České Lípě na obor IT. Kontaktovat mě můžete na <a href="kontakt.html">kontaktní stránce</a>.</p>
                <p>Rád čtu a někdy (hlavně v létě) i sportuju.</p>
                <p>Mým hlavním koníčkem (a doufám že jednou i zaměstnáním) je <strong>programování</strong>!</p>
        </section>
</article>
        </body>
</html>
body {
        font-family: Verdana;
        font-size: 14px;


}

h1 {
        text-align: center;
        color: black;
        font-family: Arial;
        font-size: 2em;
        font-weigt: normal;

}

h2, h3 {
        text-align: left;
        color: black;
        font-family: Arial;
        font-size: 2em;
        font-weigt: normal;

}

.centrovany {
        text-align: center;
}

article {
        background: url('obrazky/pozadi.png') #009aca;
}

article header {
        width: 250px;
        float: left;
}

article section {
        width: 710px;
        float: left;
        background: white;
}
 
Odpovědět 23.12.2016 16:41
Avatar
dronkarll
Člen
Avatar
Odpovídá na elisewah
dronkarll:23.12.2016 18:32

takže chceš změnit barvu u article ? https://jsfiddle.net/78pf1pj2/1/

 
Odpovědět 23.12.2016 18:32
Avatar
elisewah
Člen
Avatar
Odpovídá na dronkarll
elisewah:30.12.2016 13:58

Tak, barvu pozadí u article, kde mám teda chybu?

 
Odpovědět 30.12.2016 13:58
Avatar
Odpovídá na elisewah
Jiří Gavenda:30.12.2016 14:52

Stačí postupovat podle desátého dílu tutoriálu. Za </section> přidat <div class="cistic"></div> a v CSS přidat

.cistic {
        clear: both;
}
Odpovědět 30.12.2016 14:52
"Kdybychom byli bez chyb, nezpůsobilo by nám takovou radost odhalovat chyby druhých. " - Francois de la Roc...
Avatar
elisewah
Člen
Avatar
Odpovídá na Jiří Gavenda
elisewah:30.12.2016 15:05

Dobře, ale v souvislosti s tímto článkem, kde se nepoužívá "cistic", tak se má vykreslovat pozadí i tak. Mě se zobrazuje pozadí bílé v několika prohlížečích. Šlo mi o to, že jsem postupovala identicky krok po kroku dle manuálu a přesto mi to nesedí, ale díky i tak.

 
Odpovědět 30.12.2016 15:05
Avatar
Odpovídá na elisewah
Jiří Gavenda:30.12.2016 15:15

Jo, protože máš v tom kódu

float: left;

z toho desátého tutoriálu, jinak by ti to taky fungovalo.

Odpovědět 30.12.2016 15:15
"Kdybychom byli bez chyb, nezpůsobilo by nám takovou radost odhalovat chyby druhých. " - Francois de la Roc...
Avatar
Filip (animátor/programator):10.1.2017 6:00

Na mojej stránke sa nedá takto nastaviť pozadie tak som to vigooglil a našlo mi toto a funguje to lenže to není v styl.css ale rovno v domov.html

Odpovědět 10.1.2017 6:00
Nikdy sa nevzdávaj a choď si za svojim snom.......
Avatar
Michal
Člen
Avatar
Michal:8.10.2017 22:32

Uff, než jsem přišel/pochopil na to pozadí, tak jsem stihl vypít 4 dcl burčáku... :)

 
Odpovědět 8.10.2017 22:32
Avatar
Martin Illish:31.10.2017 22:54

Ahoj, mně pomohlo odstranit značku barvy #009aca za article background a potom to fungovalo jak má.

Editováno 31.10.2017 22:55
 
Odpovědět 31.10.2017 22:54
Avatar
Michal Maleňák:18.11.2017 18:53

Při kopírování textu do rozlozeni.html nastal problém s kódováním textu. Ač jsem měl v hlavičce nadefinováno <meta charset="utf-8"/> výsledek byl stejně rozsypaný čaj resp. čárky a háčky byly kosočtverce. Zkusil jsem metadata odstranit a pomohlo to. Tudíž jsem se chtěl zeptat, kde nastala chyba co jsem mohl udělat špatně? Díky za odp.

 
Odpovědět 18.11.2017 18:53
Avatar
Radek Trojan
Člen
Avatar
Radek Trojan:9.1.2018 10:24

Mě to šlape jak má hned napoprvé. Jen mě zarazilo, že mám řádek:
article {
background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca;
}
v závorce vybarven červeně, což by mělo vyjadřovat chybný zápis. Nicméně to při tomto zápisu funguje správně

Odpovědět 9.1.2018 10:24
Je fajn být tady s vámi
Avatar
Peter Butora
Člen
Avatar
Peter Butora:14.1.2018 21:51

Ahoj neví někdo proč mi to nechce zobrazit/načíst obrázek? (Fotku ne pozadí)

Odpovědět 14.1.2018 21:51
Péťa
Avatar
Peter Butora
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Butora
Peter Butora:14.1.2018 21:54

Omlouvám se již jsem přišel na chybu :D
Jelikož jsem okopíroval kod ze stránky minulé lekce a mám tam zdroj obrázku (v kodu)
zapomněl jsem na to že v této složce minulý obrázek nemám

Odpovědět 14.1.2018 21:54
Péťa
Avatar
Erik Hawlasek:28.5.2018 12:21

Super článek, baví mě to čím dál více :-)

Odpovědět 28.5.2018 12:21
Za zeptání nic nedáš.
Avatar
Odpovídá na Michal Maleňák
Jaroslav Patrný:25.7.2018 23:28

Ahoj, v editoru (např. v PSPadu) jsi neměl nastaveno kódování UTF-8.

 
Odpovědět 25.7.2018 23:28
Avatar
Odpovídá na Tomáš123
Patrik Pastor:22. února 21:20

to nechápu.... Cesta začíná tam kde je uloženy css soubor. Přece obrázek pozadí můžeš mít uložený v jiné složce než je css soubor (mam to tak), a tedy cesta cede od toho obrázku (resp. od složky, ve které je uložený), přece nepůjde cesta od css souboru do css souboru ne?

 
Odpovědět 22. února 21:20
Avatar
Jiří Rys
Člen
Avatar
Jiří Rys:1. března 20:48

Docela se stydím, že jsem se zasekl na této začátečnické věci.
Ale proč se mi nevybarvuje pozadí na "article"?

body {
        font: 14px Verdana;
}
h2, h3, h4, h5, h6 {
        text-align: center;
        color: #0a294b;
        font-family: Arial;
        text-shadow: 3px 3px 7px #666666;
}

h2 {
        font-size: 1.7em;
}

h1 {
        font-size: 2em;
        font-weight: normal;
        color: white;
        text-align: center;
        text-shadow: 2px 2px 1px #0a294b;
}
.centrovany  {
        text-align: center;
}
article {
        background: url('obrazky/red.png');
}
<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">
        <head>
                <meta charset="utf-8" />
                <link rel="stylesheet" href="styl.css" type="text/css">
                <title>test</title>
        </head>
<body>
<article>
        <header>
                <h1>test</h1>
        </header>
        <section>
                <p>Vítejte na zdejším testu</p>
                <p class="centrovany"><img src="obrazky/koloseum.jpg" alt="Koloseum"></p>
        </section>
</article>
</body>
</html>
 
Odpovědět 1. března 20:48
Avatar
Jiří Rys
Člen
Avatar
Jiří Rys:1. března 22:38

vyřešeno

 
Odpovědět 1. března 22:38
Avatar
Matěj Bína
Člen
Avatar
Matěj Bína:4. března 15:30

Lidem jako já, co neradi nahrávají do pozadí obrázky, doporučuji web CSS3 Patterns Gallery. Krásné vzorky, 100% CSS kód.

 
Odpovědět  +2 4. března 15:30
Avatar
Lucie Cholevová:26. března 10:33

mám dotaz: snažím se tady podle návodu učit, nicméně mi bylo řečeno že article není nadřízen tagu header nebo section. co si o tom myslet?

 
Odpovědět 26. března 10:33
Avatar
Odpovídá na Lucie Cholevová
Tomáš Novotný:26. března 11:10

Ahoj, myslet si můžeš to, že toto tvrzení je ok. Tag header stejně tak jako section se nemusí používat jen "uvnitř" article. Viz příklad.

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">
  <head>
  </head>
  <body>
    <header>
      <h1>hlavička stránky</h1>
    </header>
    <section>
      <article>
        <header>
          <h1>hlavička článku 1</h1>
        </header>
        <section>
          <p>obsah článku 1</p>
        </section>
      </article>
      <article>
        <header>
          <h1>hlavička článku 2</h1>
        </header>
        <section>
          <p>obsah článku 2</p>
        </section>
      </article>
    </section>
  </body>
</html>

Dá se to chápat i tak, že header označuje hlavičku, section zase sekci bez dalších podmínek...popisují tak nějakou významově ucelenou oblast v rámci nejbližšího vnějšího parent tagu. Tím může být třeba article tj. článek. Ale třeba i skupina článků, sloupec na stránce, celá stránka atp...

Editováno 26. března 11:11
Odpovědět 26. března 11:10
∞ ... the exact amount of possibilities how to deal with the situation ... so by calm, your solution is one of many
Avatar
Fanoušek Atletů:9. dubna 20:01

Ahoj, je možné logo nějak zmenšit kódem?

 
Odpovědět 9. dubna 20:01
Avatar
Vlada
Člen
Avatar
Vlada:11. dubna 23:08

Ahoj, nejlepší je, když místo měkkého i napíšete tvrdé. To se Vám ten artikl neobarví a neobarví ... :-D. Ale jinak super, děkuji (y)

 
Odpovědět 11. dubna 23:08
Avatar
Odpovídá na Fanoušek Atletů
Michal Šmahel:12. dubna 8:11

Ahoj, poměrně jednoduše. Stačí příslušnému <img /> přidělit třídu a v CSS si přes ni nastavit vlastnosti width a/nebo height pro daný obrázek.

Odpovědět 12. dubna 8:11
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Jan Hlavatý
Člen
Avatar
Jan Hlavatý:21. dubna 13:09

V článku je nepřesný popis v části "Background: Pozadí části s článkem nastavíme pomocí vlastnosti background ve styl.css takto:"

Chybí tam podstatná informace, že ten příkaz background je potřeba napsat do selektoru Body. Marně si tu kus času lámu hlavu nad tím, proč mi to nefunguje, když je napsaný background jen tak. Tak právě proto, že není uvnitř selektoru ...

 
Odpovědět  +1 21. dubna 13:09
Avatar
Odpovídá na Jan Hlavatý
Jakub Podskalský:29. dubna 19:25

Vlastnosti se píšou do selektorů, takže bylo v tomto případě zbytečné znovu opakovat, kam to napíšeme. Jestliže to dáš do body, tak tím obarvíš celou stránku. Tady bylo myšleno udělat pozadí spíše v article.

 
Odpovědět 29. dubna 19:25
Avatar
Jan Hlavatý
Člen
Avatar
Odpovídá na Jakub Podskalský
Jan Hlavatý:29. dubna 20:14

"Vlastnosti se píšou do selektorů"
OK. Ale pro někoho, kdo tímto kurzem prochází poprvé to není až tak jasná věc ... :-)
Zas je na druhou stranu dobré si nad tím lámat hlavu, a přijít na to, co je špatně.

 
Odpovědět 29. dubna 20:14
Avatar
Odpovídá na Jan Hlavatý
Jakub Podskalský:29. dubna 20:31

Já jsem tenhle kurz začal včera a v životě jsem předtím nenapsal ani tag. Snažím se nečíst mezi řádky, protože obzvlášť ty základy musíš pochopit. Selektory slouží pro to, abys mohl dát danému tagu vlastnost (tím se myslí např. font, barva...), pak takovou vlastnost má každý takový tag, kterému jsi dal tu vlastnost selektorem, pokud mu ji nezměníš. V CSS nepíšeš nic jiného než jen selektory obsahující vlastnosti (teda zatím jsem se s ničím jiným nesetkal), nemůžeš dát vlastnost jen tak mimovolně, musíš určit, čemu patří.
Btw, kam daleko jsi se za tu dobu dostal? Psal jsi ten komentář asi před 8 dny, takže už jsi asi o něco pokročil.

Editováno 29. dubna 20:32
 
Odpovědět 29. dubna 20:31
Avatar
Ondřej Matýs:2. května 10:14

Taky mě zmátl ten beckground, napsal jsem to čistě do style.css, jak je ukázáno a nefungovalo to, chvilku jsem si lámal hlavu čím to, až v komentářích byla zmínka o selektoru. Jinak super vysvětleno a pěkně graficky zpracováno.

 
Odpovědět 2. května 10:14
Avatar
Pavel Indrák:16. července 21:38

Bylo by fajn opravit v lekci část o zapsání kódu do styl.css.

Část: "background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca;" je pro laika zavádějící.

Lepší by bylo tam napsat celý kód a to:

article { background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca; }

Ještě drobný tip:
Při vložení pozadí mi u Microsoft Edge nešlo zobrazit nové pozadí pouhým refreshem stránky, ale vypnutím a opětovným zapnutím souboru index.html.

 
Odpovědět 16. července 21:38
Avatar
Odpovídá na Pavel Indrák
Andy Scheuchzer:17. července 11:18

Bylo by fajn opravit v lekci část o zapsání kódu do styl.css.

Část: "background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca;" je pro laika zavádějící.

Lepší by bylo tam napsat celý kód a to:

article { background: url('obrazky/po­zadi.png') #009aca; }

Takhle ale zase každý zjistí, že bez selektoru to fungovat nebude a příště tu chybu neudělá… a v komentářích se to řeší pořád, takže opravdu jen stačí číst.

Odpovědět 17. července 11:18
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Odpovídá na Jan Hlavatý
Filip Růžička:9. srpna 13:06

Jane Hlavatý. Je něco jiného nadepsat selektor body a article. Vyzkoušej to.

 
Odpovědět 9. srpna 13:06
Avatar
MiroslavP
Člen
Avatar
MiroslavP:Včera 21:40

Taky mi nedošlo, že ...background­....musí být napsaný v selektoru article :-(.
Když jsem na to přišel snad si ti budu lépe pamatovat :-)

 
Odpovědět Včera 21:40
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 234 zpráv z 234.