Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij podzimní akce 30% výuky zdarma!

Lekce 4 - Annotation processor v Javě - Template enginy

V minulé lekci, Annotation processor v Javě - Hello annotation world, jsme si představili základní annotation processor a pozdravili uživatele pomocí anotace.

V dnešní lekci se budeme zabývat možnostmi, jak lépe generovat zdrojový kód. Jistě mi dáte za pravdu, že kód z minulé lekce nebyl příliš univerzální. Zvláště metoda zapisDoTridy() s nezvýrazněným Java kódem zapsaným jako String byla velmi nepřehledná. Proto existují knihovny, které se přímo zabývají problematikou generování Java kódu.

Jelikož budeme navazovat na minulý projekt, silně doporučuji projít si nejdříve předchozí lekce, pokud jste to ještě neudělali.

Template enginy

Template, neboli šablona, nám říká, jak bude výsledný kód vypadat. Často se do templatu na místo reálných dat vkládají "zástupné znaky", které se v průběhu "kompilace" zamění za reálné hodnoty. Díky tomuto principu lze snadno takovou šablonu měnit, aniž by bylo potřeba upravovat zdrojové kódy aplikace.

Apache Velocity Project

V tomto kurzu se zaměříme na použití jednoho konkrétního template enginu - Apache Velocity Project.

Tento projekt je


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Java tutoriálu si představíme způsoby, jak generovat kód mnohem lepším způsobem, než přímým zápisem v kódu.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 30 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 26 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 5 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 12 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
26 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 75 Kč 64 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Ing. Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Jave, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity (5)