Lekce 17 - Derby DB - Ukládání/Získání objektů 2 (User Defined Type)
V minulé lekci, Derby DB - Ukládání/Získání objektů 1 (User Defined Type), jsme načali UDT typy v DerbyDB databázi a deklarovali si Java třídy, jejichž instance dnes do databáze uložíme a poté je z ní získáme.
Spuštění DerbyDB a deklarace UDT typu
Nejdříve spustíme DerbyDB příkazem pro spuštění skriptu
startNetworkServer
. Poté spustíme příkazový nástroj
IJ jako administrátor. Jako první deklarujeme typ (UDT) pro
DerbyDB:
ij> CONNECT 'jdbc:derby:databaze10;user=uzivatel10;password=heslo10'; ij> CREATE TYPE tridaExt1 EXTERNAL NAME 'tridy.TridaExt' LANGUAGE JAVA; ij> CREATE TYPE tridaSer2 EXTERNAL NAME 'tridy.TridaSer' LANGUAGE JAVA; ij> disconnect; ij> exit;
Poté databázový server ukončíme ukončovacím skriptem
stopNetworkServer
. Klávesová zkratka Ctrl +
C databázový server přeruší a nedojde k ukončení uložení
daného nastavení, takže ji k ukončení v tomto případě nepoužívejte.
Poté jej zas znovu spustíme pomocí startNetworkServer
a znovu
spustíme nástroj IJ. Nyní pouze vytvoříme tabulku, kde pro
daný datový typ definujeme sloupec. Vytvořil jsem dvě skutečně triviální
tabulky, kde první sloupec bude hodnota ID a druhý sloupec bude přímo naše
vytvořená třída, tzv. UDT. Mimochodem tvorbu tabulky není nutné provádět
přes IJ, ale i programově přes Javu.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Java tutoriálu předvedeme jak se vytváří a registruje (deklaruje) uživatelsky definovaný objekt v DerbyDB a jak objekt do databáze vložíme a získáme.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.