Pouze tento týden sleva až 80 % na HTML & CSS a JavaScript
80 % bodů zdarma na online výuku díky naší Letní akci!

Lekce 11 - StreamAPI v Javě - Generování streamů

V minulé lekci, Úvod do StreamAPI a lambda výrazů v Javě, jsme se seznámili se StreamAPI.

Dnes si v Java tutoriálu představíme způsoby jak streamy tvořit.

Tvorba streamů

Všechny kolekce, které jsme si představili, mají metodu stream(), pomocí které stream získáme:

List<String> list = Arrays.asList("pepa", "karel", "michal");
Stream<String> stream = list.stream();

Stream lze vytvořit i ze samotného pole, které není plnohodnotnou kolekcí, a to pomocí metody stream() z knihovní třídy Arrays:

String[] pole = new String[] {"pepa", "karel", "michal"};
Stream<String> stream = Arrays.stream(pole);

Rozhraní Stream rovněž disponuje metodou of(), pomocí které lze vytvořit nový stream:

Stream<String> stream = Stream.of("pepa", "karel", "ondra");

Dále si uvedeme seznam generátorů číselných streamů. Jedná se o pomocné metody, pomocí kterých tvoříme číselné streamy:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Java tutoriálu se seznámíme s tvorbou streamů. Konkrétně si představíme generátory číselných streamů a jejich způsoby použití.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 80 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 68 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 16 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 30 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
68 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 200 Kč 170 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Ing. Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Jave, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity (7)