NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Lekce 13 - StreamAPI v Javě - Koncové metody streamů

V předchozím kvízu, Kvíz - StreamAPI v Javě, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

V dnešním Java tutoriálu si představíme koncové metody streamů, pomocí kterých obvykle ukončíme práci se streamem a případně získáme výsledek.

Koncové metody streamů

Jak už zaznělo na začátku, budeme se zajímat o takové metody, které již nevrací stream, ale hodnotu, případně kolekci dat.

Metoda findFirst()

Předpis metody je následující:

findFirst()

Metoda se pokusí najít první prvek, který odpovídá všem dříve aplikovaným filtrům a vlastnostem. Návratová hodnota metody je typu Optional<T>, protože se může stát, že se nenajde žádný prvek, který by těmto filtrům odpovídal.

V příkladu budeme hledat takové jméno, jehož délka je větší než 4 znaky:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 720 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 22 článkům (13 lekcí, 5 testů, 4 praktické cvičení) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Java tutoriálu se seznámíme s metodami streamů, pomocí kterých ukončíme práci se streamem a získáme výsledek.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Javě, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity