Lekce 21 - Přehrávání zvukových souborů v Javě - Základní audio formáty
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 15.-20. lekci práce se soubory v Javě, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním Java tutoriálu si ukážeme, jak v Javě načíst a přehrát
zvukové soubory v základních audio formátech jako jsou
aiff
, au
a wav
, které podporuje
základní implementace Java Sound API obsažená přímo v
JDK.
To se nám může hodit zejména v případě, že bychom chtěli naši aplikaci vybavit různými zvukovými efekty, například zapípáním při příchozí zprávě v chatovací aplikaci a podobně.
Pojďme se nejprve podívat na ten nejjednodušší příklad, čímž je přehrání souboru ve formátu wav. Tento formát je velmi dobře podporován přímo v JDK, takže je jeho přehrání velice přímočaré a jednoduché.
Založíme si nový Maven projekt a v něm vytvoříme
podadresář src/main/resources/sound
. Do tohoto adresáře budeme
ukládat všechny zvukové soubory, které budeme v aplikaci potřebovat.
Pro účely této lekce si můžete stáhnout přiložený
projekt a použít soubor beep.wav
uložený v
adresáři src/main/resources/sound
. Případně můžete použít
jakýkoliv vlastní wav
soubor, který přejmenujete na
beep.wav
. Soubor beep.wav
si tedy v projektu
uložíme do adresáře src/main/resources/sound
.
Třída Beeper
Vytvoříme si novou třídu s názvem Beeper
:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Java tutoriálu se podíváme na to, jak v Javě načíst a přehrát zvukové soubory v základních audio formátech pomocí Java Sound API.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.