80 % bodů zdarma na online výuku díky naší Letní akci!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se PHP

Lekce 8 - Filmová databáze v Java Spring Boot - Angular/React projekt

V minulé lekci, Kalkulačka ve Spring Boot - Chybové stránky, jsme si ukázali, jak udělat sofistikovanější chybové hlášky, které nám sám Spring bohužel nenabízí.

Vítejte u nového tématického celku, kde se seznámíme s tvořením moderních webových aplikací přes API pomocí REST. V této konkrétní lekci si vytvoříme projekt a ukážeme si, jak na Spring Boot aplikaci napojit klienta ve frameworku Angular nebo React.

Motivace

V minulých lekcích jsme si vytvořili aplikaci kompletně jen v Spring Boot. V minulosti se aplikace opravdu takto tvořily a doteď se nějaké aplikace takto i tvoří, hlavně ty, které jsou zaměřené na články (např. ITnetwork takto funguje).

V praxi se dnes ale na webu používá spoustu aplikací, které jsou opravdu spíše aplikacemi než webovými stránkami s články, např. Spotify nebo Google Docs. Od takové aplikace čeká uživatel spíše funkčnost jako mají třeba desktopové aplikace běžící v systému Windows a ne jako webové stránky, kde se celá stránka přenačte vždy, když se na něco klikne. Proto se dnes většina aplikací takto již neprogramuje.

Aplikace s API serverem a klientem v JavaScriptu

Moderní aplikace jsou rozdělené na 2 části:

Vysvětleme si API. Představme si, že jsme v restauraci a právě si vybíráme jídlo. Přijde číšník, který si od nás vezme objednávku a tu předá kuchyni. Kuchyně nám připraví jídlo a dá ho opět číšníkovi, který nám zpracovanou objednávku přinese. V tomto případě je pro nás číšník takové API. Klient (JavaScript kód) přes náš kontroler (API) zavolá požadavek, náš kontroller zavolá service, který tento požadavek zpracuje a zpátky pošle jeho výsledek.

API napíšeme v Javě a následně s ním budeme komunikovat z aplikace napsané v JavaScriptu v Angular nebo React. Tato aplikace bude


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Java Spring Boot tutoriálu si založíme projekt a vysvětlíme si architekturu moderních webových stránek. Také si vysvětlíme pojem API.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 92 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 78 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 8 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 35 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
78 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 230 Kč 195 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 18 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
18 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 45 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium II, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Tomáš Střecha
Avatar
Autor se věnuje tvorbě backend webových aplikací v Javovém frameworku Spring boot, grafickému vykreslování v C++ společně s pomocí OpenGL.
Aktivity (2)