Brno? Vypsali jsme pro vás nové termíny školení OOP v Brně!

Lekce 6 - Aplikace Zapisník v Kotlin - Formulář a ConstraintLayout

V minulé lekci, Aplikace Zapisník v Kotlin - Obsluha RecyclerView, jsme si ukázali práci s RecyclerView. Aplikace uměla pouze zobrazovat námi předdefinované transakce. V dnešním Kotlin Android tutoriálu si vytvoříme formulář, který bude sloužit pro přidávání nových transakcí, pomocí důležitého layoutu ConstraintLayout.

Pravděpodobně víte, že moderní weby dnes počítají s tím, že uživatelé mají různě velké displeje (desktop, tablet, mobil...) a podle toho se přizpůsobují. U Android aplikací je situace podobná a my bychom měli počítat s tím, že uživatelé našich aplikací budou mít různě velké obrazovky.

Takže jak na to? Odpověď se jmenuje ConstraintLayout, což je způsob, jak definovat UI, aby se přizpůsobilo displeji.

V dnešní lekci přidáme do build.gradle následující reference na oficiální Android knihovny:

implementation 'com.android.support.constraint:constraint-layout:1.1.2' //ConstraintLayout
implementation 'com.android.support:design:28.0.0' //Material Design pro floating button

ConstraintLayout

Základní myšlenka není komplikovaná a je velmi podobná RelativeLayout. Jedná se pouze o to, že komponenty pozicujeme vůči stranám nebo prvkům. Lépe to pochopíme na ukázce. Pojďme tedy začít s návrhem formuláře.

Strings.xml

Již víme, že je dobrý návyk ukládat textové řetězce, barvy a styly do oddělených souborů. Tak tedy předtím, než se začneme věnovat ConstraintLayoutu, pojďme přidat potřebné textové řetězce do souboru strings.xml, který se nachází


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ukážeme si nezbytnou součást UI a to ConstraintLayout v Kotlin, čímž docílíme ideálního vzhledu naší Android aplikace na všech displejích.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 50 bodů
Koupit celý kurz se všemi články a funkcemi za exkluzivní cenu 43 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 8 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 19 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
43 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 125 Kč 106 Kč

Koupit pouze tento článek

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Samuel Kodytek
Avatar
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Předchozí článek
Aplikace Zapisník v Kotlin - Obsluha RecyclerView
Všechny články v sekci
Tvorba mobilních aplikací pro Android v Kotlin
Miniatura
Následující článek
Aplikace Zapisník v Kotlin - Úkladání do Realm databáze
Aktivity (4)