Lekce 4 - Testování v Kotlin - Unit testy analyzeru tagů Nové
V minulé lekci, Testování v Kotlin - Hamcrest, TestRules a best practices, jsme si představili knihovnu Hamcrest, anotaci pravidel a nakonec zmínili také best practices pro testování v Kotlin.
Abychom nezůstali jen u testů naší kalkulačky, ukážeme si v dnešním tutoriálu další unit testy pro testování reálných Kotlin aplikací. Půjde o testy analyzátoru zpráv. Uděláme si tak lepší představu, jak se podobné věci testují v praxi.
Příklady budou mít postupně složitější a složitější kód. Nelamte si hlavu s tím, že nebudete rozumět něčemu v jejich implementaci. Měli byste pochopit zejména způsob testování a poznat, co který test ověřuje a jak to ověřuje.
Test analyzeru tagů
Následující test ověřuje správnou funkčnost třídy
TagAnalyzer
. Ta analyzuje zprávu a hledá v ní hashtagy, jak je
známe např. z Facebooku: Zas jsem zaspal. #pondelky
.
Testovací zprávy
Nejprve si vytvoříme čtyři testovací zprávy:
@TestInstance(TestInstance.Lifecycle.PER_CLASS) class TagAnalyzerTest { private val MSG_NO_TAGS = "Nějaká zpráva standartní délky neobsahující žádné tagy." private val MSG_SINGLE_TAG = "Zpráva obsahující jeden #tag." private val MSG_ONLY_TAGS = "#zprava #sestavena #z #tagu." private val MSG_HASHES = "######################" ... }
Všimněme si, jaké zprávy jsme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si ukážeme a vysvětlíme zdrojový kód unit testu z reálné aplikace v Kotlin, kde se testuje třída analyzující zprávy na přítomnost hashtagů.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.