Lekce 5 - Co bychom měli znát o svých zákaznících a jak se to dozvíme?
V předchozím kvízu, Kvíz - Brand a 3 důležité otázky před každou zakázkou, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
„Náš zákazník, náš pán.“ Bez zákazníků to prostě nejde. Kdo jiný by u nás nakupoval… Kým ale je náš zákazník? Kolik mu je a proč nakupuje přímo u nás? A proč vůbec potřebuje náš produkt – jaký jeho problém/potřebu řeší? Na základně odpovědí dokážeme určit naši cílovou skupinu a její motivaci ke koupi produktu. A hlavně budeme schopni konzistentně růst, díky plánování činností na základě naší cílové skupiny.
Cílová skupina
V případě, že ještě nevíme, kdo je naší "cílovkou", stačí základní demografické údaje, které později rozšíříme. Ze znalosti cílové skupiny vychází téměř každá webová profese – copywriter, UX/UI designer, e-mail specialista a tak dál. Proto si na určení naší cílové skupiny dejme záležet.
Přemýšlejme nad:
- pohlaví,
- věk (rozmezí),
- vzdělání (základní, středoškolské, vysokoškolské),
- rodina (děti, ženatý, svobodný…),
- bydliště (město/vesnice),
- příjem (rozmezí).
Základní představu máme. To ale není zdaleka vše, my potřebujeme jít do hloubky. Chceme vědět na co náš zákazník myslí před spaním, a proto přichází na řadu uživatelský výzkum.
Co je uživatelský výzkum
Chceme získat náhled do hlavy naší cílové skupiny? Chceme vědět, na co myslí naši zákazníci? Chceme odhadnout chování zákazníků a na základně toho prodat víc produktů? Odpověděli jste 3krát ANO? Tak to už víme, že potřebujete uživatelský výzkum.
Uživatelský výzkum odhalí
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Uživatelský výzkum je nejvíc podceňovaná část každé zakázky. Vyhněme se neúspěchu a raději nahlédněme do hlavy našeho zákazníka.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.