Lekce 12 - Rozjeli jste sociální sítě? Nezapomeňte na to nejdůležitější
V předchozí lekci, Jak na obsahovou strategii, jsme si uvedli co je to obsahová strategie, proč se bez ní web a business neobejde a jak zrevidovat dosavadní obsah.
Obsah je král. Sociální sítě jsou nyní, víc než kdykoliv předtím, o vašem obsahu. Klíčové je zaujmout a to co nejdřív – a teď nemluvíme o sekundách, na sítích se hraje o milisekundy, než uživatel bez povšimnutí přejede váš příspěvek.
Ale jak? Naše smysly jsou neustále zahlceny novými a novými příspěvky a bannerová slepota je náš denní chleba. Jenom na Instagramu jsou stovky tisíc nových příspěvků denně a dnešní člověk pomalu neví, kam uniknout ze všeho toho obsahu. Jaké je tedy řešení pro vaše sítě?
Vaše příspěvky musí sršet originalitou. Lidé chtějí vidět něco nového, doba je rychlá, tak proč sledovat kopie toho, co už známe.
Nežeňte se za sledujícími
Jestli si z článku odnese alespoň jednu informaci, měla by to být ta nejdůležitější. A to je právě tahle. Sociální sítě nejsou jenom o počtu sledujících. I když si většina lidí myslí, že počet sledující = dobře vybudované sítě, jde o mýtus. To, co rozhoduje, je kvalita sledujících.
Uvedu příklad. Máte 10 000 sledujících, ale kolik z nich je aktivních, kolik z nich by u vás nakoupilo, kolik reaguje na vaše příspěvky? Facebook říká, že vaše příspěvky ukáže přibližně 10–20 % vašich sledujících. Za vyšší čísla už je nutné platit, ale o tom až příště. Dle výpočtu by tedy 1000 až 2000 lidí, mělo vidět vaše příspěvky. Ano, nějaké příspěvky si vedou lépe, nějaké hůře, ale v průměru tomu tak je.
Chtějte skalní fanoušky
Na pár Instagramových účtech se mi podařilo dostat až na průměr 30–35 % sledujících, kteří viděli např. stories. U těchto cca 30 % vím, že by u mě nakoupily, že odpovídají na mé příspěvky a jsou skalní fanoušci brandu.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
I vy můžete využívat sociální sítě. Víte jak? Odhalte principy marketingu na sítích, které využívají profíci.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.