NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 6 - Bojovník do arény ve VBA - Výpis bojovníka

V minulé lekci, Referenční a hodnotové datové typy ve VBA, jsme si vysvětlili rozdíly mezi referenčními a hodnotovými datovými typy.

V dnešním VBA tutoriálu si napíšeme objekt bojovníka.

Hrací kostku již máme. K implementaci nám ještě pak zbyde objekt samotné arény. Pojďme tedy na bojovníka. Nejprve si popíšeme, co má bojovník umět, a poté se pustíme do psaní kódu :-)

Popis bojovníka

Bojovník se bude nějak jmenovat a bude mít určitý počet hp (tedy života, např. 80hp). Budeme uchovávat jeho maximální život (bude se lišit u každé instance) a jeho současný život, tedy např. zraněný bojovník bude mít 40hp z 80ti. Bojovník má určitý útok a obranu, obojí vyjádřené opět v hp. Když bojovník útočí s útokem 20hp na druhého bojovníka s obranou 10hp, ubere mu 10hp života.

Bojovník bude mít dále referenci na instanci objektu Kostka. Při útoku, či obraně, bojovník vždy hodí kostkou a k útoku/obraně přičte padlé číslo.

Samozřejmě by mohl mít každý bojovník svou kostku, ale chceme se přiblížit stolní podobě hry a ukázat, jak OOP opravdu simuluje realitu.

Bojovníci tedy budou sdílet jednu instanci kostky. Kostkou dodáme hře prvek náhody. V realitě se jedná vlastně o štěstí, jak se útok nebo obrana vydaří. Konečně budeme chtít, aby bojovníci podávali zprávy o tom, co se děje, protože jinak by z toho uživatel nic neměl. Zpráva bude vypadat např. takto: Zalgoren útočí s úderem za 25hp.. Zprávami se zatím nebudeme zatěžovat a vrátíme se k nim až později.
Již víme, co budeme dělat, pojďme tedy na to! :)

Proměnné

K projektu aréna, si do složky Class Modules, přidáme třídní modul s názvem Bojovnik. Do třídního modulu si vložíme tyto privátní proměnné:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 425 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 20 článkům (20 lekcí) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ve VBA tutoriálu začneme pracovat na objektu bojovníka. Také implementujeme a otestujeme výpis jeho života v grafické podobě.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Michal D.
Avatar
Autor se věnuje tvorbě mobilních aplikací.
Aktivity