Lekce 6 - Bojovník do arény ve VBA - Výpis bojovníka
V minulé lekci, Referenční a hodnotové datové typy ve VBA, jsme si vysvětlili rozdíly mezi referenčními a hodnotovými datovými typy.
V dnešním VBA tutoriálu si napíšeme objekt bojovníka.
Hrací kostku již máme. K implementaci nám ještě pak
zbyde objekt samotné arény. Pojďme tedy na bojovníka.
Nejprve si popíšeme, co má bojovník umět, a poté se pustíme do psaní
kódu
Popis bojovníka
Bojovník se bude nějak jmenovat a bude mít určitý počet hp (tedy života, např. 80hp). Budeme uchovávat jeho maximální život (bude se lišit u každé instance) a jeho současný život, tedy např. zraněný bojovník bude mít 40hp z 80ti. Bojovník má určitý útok a obranu, obojí vyjádřené opět v hp. Když bojovník útočí s útokem 20hp na druhého bojovníka s obranou 10hp, ubere mu 10hp života.
Bojovník bude mít dále referenci na instanci objektu
Kostka
. Při útoku, či obraně, bojovník vždy hodí kostkou a k
útoku/obraně přičte padlé číslo.
Samozřejmě by mohl mít každý bojovník svou kostku, ale chceme se přiblížit stolní podobě hry a ukázat, jak OOP opravdu simuluje realitu.
Bojovníci tedy budou sdílet jednu instanci kostky. Kostkou
dodáme hře prvek náhody. V realitě se jedná vlastně o štěstí, jak se
útok nebo obrana vydaří. Konečně budeme chtít, aby bojovníci podávali
zprávy o tom, co se děje, protože jinak by z toho uživatel
nic neměl. Zpráva bude vypadat např. takto:
Zalgoren útočí s úderem za 25hp.
. Zprávami se zatím nebudeme
zatěžovat a vrátíme se k nim až později.
Již víme, co budeme dělat, pojďme tedy na to!
Proměnné
K projektu aréna, si do složky Class Modules
, přidáme třídní modul s
názvem Bojovnik
. Do třídního modulu si vložíme tyto
privátní proměnné:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Ve VBA tutoriálu začneme pracovat na objektu bojovníka. Také implementujeme a otestujeme výpis jeho života v grafické podobě.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.