Lekce 7 - UML - Activity diagram
V minulé lekci, UML - State Machine diagram, jsme si představili State machine diagram. Ten sloužil ke zmapování stavů určité entity v systému a přechodů mezi těmito stavy.
V dnešním UML tutoriálu se podíváme na Activity diagram. Ten používá stejnou grafickou notaci jako State machine, takže se mohou někdy plést. Activity diagram ovšem slouží k zaznamenání procesu, nikoli stavu. V anglické literatuře se v souvislosti s Activity diagramem často setkáte s pojmem "workflow", který zahrnuje právě jednotlivé kroky pracovního procesu, rozhodování mezi nimi a případně další pokročilejší prvky. Asi je zbytečné říkat, že Activity diagram patří mezi UML diagramy chování.
Prvky
V Activity diagramu máme k dispozici 5 prvků. Popišme si je.
Akce
Jednotlivé akce znázorňovaného procesu zakreslujeme jako zakulacené obdélníky s názvem akce uvnitř.

Rozhodnutí
Rozhodování pro přechody mezi různými větvemi procesu zakreslujeme jako kosočtverec. Do kosočtverce nic nepíšeme, různé možnosti zapisujeme ve formě guardu do hranatých závorek nad
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si vysvětlíme přínos diagramu aktivit v UML, proč je lepší než vývojové diagramy, jaké má prvky, a ukážeme si příklad z reálné aplikace.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.