Generátor stromů
PHP aplikace sloužící k vygenerování náhodných stromů podle zadaných parametrů. Strom se vygeneruje jako popis jednotlivých bodů a polygonů ve formátu:
- Body [x,y,z]. Osy x a y jsou na půdorysu a jejich rozsah je od 0 do 100. Osa z je výška a její rozsah je od 0 do 250.
- Polygony mezi body. Body se číslují od 1. Polygony jsou rozdělené středníkem a čísla bodů čárkou. Např. polygon 1,2,3 vytvoří trojúhelník mezi prvními třemi body.
- Barvy polygonů v hexadecimálním formátu bez # oddělené čárkou. Např. cc7700
- Rotace od 0 do 360.
Všechny části jsou oddělené dvojtečkou.
Příklad celého popisu: [50,26,50][79,55,50][25,87,50][40,105,2]:1,2,3;4,3,2:00CC00,cc0000:11
Tenhle konkrétní popis se dá samozřejmě změnit. Zde jsem použil ten, co používám ve své hře towns.cz a mám s ním dobré zkušenosti. K vytvoření finálního obrázku z popisu bodů a polygonů používám své API. Dalším článkem doplním generátor přímo o zobrazovač pomocí HTML canvas a JavaScriptu.

Generátor funguje přímo na tree.towns.cz .
Pro rychlé načtení mnou přednastavených hodnot stromu nebo skály jsou dole tlačítka. Každý parametr se nastavuje v rozsahu od do. Vše jsem popsal přímo v kódů. Samotný generátor postupně vytvoří:
Kmen
- Se skládá z vrstev zmenšujících se mnohoúhleníků.
- Kmen má stejnou barvu. (Při vytváření obrázku se mění pouze stín)
- Každý bod se může náhodně posunout na základě parametru 'Nepravidelnosti'.
Větve
- Barva se může měnit na základě parametru 'Barevné nepravidelnosti'
- Každý bod se může náhodně posunout na základě parametrů.
Generátor dokáže vytvořit i jiné objekty - např. skály. Skála je pouze široký kmen šedé barvy s velkými nepravidelnostmi.

Budu rád za další zajímavé způsoby využití. Pokud se ti povede
vytvořit něco dalšího, pošli do diskuse screen i s parametry .
Galerie



Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 60x (5.96 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce PHP