Game Maker - Cheatování ve hře (jak na to)
V tomto návodě se dozvíte, jak na cheaty ve hrách. Půjde o cheaty ve stylu San Andreas, takže přímé psaní bez potřeby aktivovat nějaké okno k zadání.
Vytvoříme objekt, který bude cheaty kontrolovat, třeba cheats_controller. V eventu Create vytvoříme proměnné, které budou kontrolovat jednotlivé cheaty, takže to může vypadat takto:
cheat=0 cheat2=0 cheat3=0
0 bude znanemat neaktivní, 1 aktivní. Na začátku jsou všechny neaktivní.
Dál vytvoříme event Step a dáme tento kod
if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0 { keyboard_string=0 if cheat=0 cheat=1 else cheat=0 }
podmínka kontroluje, jestli hráč nenapsal text k vyvolání cheatu 1. Pokud ano, změní proměnnou cheat1 na 1 a tím aktivuje cheat. Pokud už je cheat aktivní, zruší ho vrácením zpět na 0.
Pokud chcete aby se po použití cheatu něco stalo jenom jednou, stačí přidat nad "}" podmínku a kod k vyvolání, takže to bude vypadat takto:
if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0 { keyboard_string=0 if cheat=0 cheat=1 else cheat=0 if cheat=1 "prikaz ktery se ma stat pri aktivaci cheatu" }
další cheaty budou podobné, jenom zaměníme název promněnné cheat na
cheat2, cheat3... A samozřejmě text k vyvolání Dál už stačí jednoduše
používat podmínky...
Malé vylepšení od chylexe, engine
CREATE:
cheatn=3; //pocet cheatu cheat[0]="BFLMPSVZ"; cheat[1]="AUTO"; cheat[2]="JAJSEMCHEAT"; cheatf[0]="health+=100;"; //funkce cheatu 0 cheatf[1]="game_end();"; //funkce cheatu 1 (vsechny funkce musi bejt v uvozovkach) cheatf[2]="score*=5;";
STEP:
if keyboard_string!=""{ for(a=0; a<cheatn; a+=1){ if string_count(cheat[a],string_upper(string(keyboard_string))){ keyboard_string=""; execute_string(cheatf[a]); } } }
To je všechno, doufám že návod není moc nepřehledný a něco jste pochopili. Přikládám i návod v GMK
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkamiStaženo 917x (20.1 kB)