Lekce 10 - PyQt - Analogové hodiny v Pythonu
V minulé lekci, PyQt - Zpracování kliknutí na souřadnice, jsme dokončili jednoduchou aplikaci demonstrující kreslení na formulář a dialogy pomocí knihovny PyQt.
V dnešním Python tutoriálu si vytvoříme analogové hodiny. Využijeme k
tomu již zmíněný QPainter. Ukážeme si jak umístit obrázek
na pozadí, jak kreslit čáry, posouvat, rotovat a naučíme se používat
časovač pomocí knihovny threading.
Jako obvykle se podívejme na výslednou aplikaci, abychom nabrali potřebnou
motivaci a mohli se pustit do díla 

Základní struktura aplikace
Připravme si opět základní strukturu aplikace. Náš formulář bude
obsahovat pouze hodiny, které si vytvoříme jako samostatný widget do souboru
hodiny.py. Zbytek aplikace se standardní strukturou vytvoříme v
main.py.
main.py
Obsah souboru main.py si můžeme rovnou ukázat, není v něm
příliš věcí, které jsme ještě neviděli:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Python tutoriálu si vytvoříme analogové hodiny za pomoci QPainter v PyQt. Naučíme nastavit pozadí widgetu a využijeme threading.Timer.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.