Lekce 10 - PyQt - Analogové hodiny v Pythonu
V minulé lekci, PyQt - Zpracování kliknutí na souřadnice, jsme dokončili jednoduchou aplikaci demonstrující kreslení na formulář a dialogy pomocí knihovny PyQt.
V dnešním Python tutoriálu si vytvoříme analogové hodiny. Využijeme k
tomu již zmíněný QPainter
. Ukážeme si jak umístit obrázek
na pozadí, jak kreslit čáry, posouvat, rotovat a naučíme se používat
časovač pomocí knihovny threading
.
Jako obvykle se podívejme na výslednou aplikaci, abychom nabrali potřebnou
motivaci a mohli se pustit do díla

Základní struktura aplikace
Připravme si opět základní strukturu aplikace. Náš formulář bude
obsahovat pouze hodiny, které si vytvoříme jako samostatný widget do souboru
hodiny.py
. Zbytek aplikace se standardní strukturou vytvoříme v
main.py
.
main.py
Obsah souboru main.py
si můžeme rovnou ukázat, není v něm
příliš věcí, které jsme ještě neviděli:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Python tutoriálu si vytvoříme analogové hodiny za pomoci QPainter v PyQt. Naučíme nastavit pozadí widgetu a využijeme threading.Timer.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.