Lekce 11 - Hromadná korespondence v MS Word 1
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 10. lekci Word pro pokročilé, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Dnes bude řeč o hromadné korespondenci.
Pokud jste firma, která často rozesílá větší počet dopisů, je hromadná korespondence přesně to, co vám ušetří hromadu času. Ve všech ostatních případech se pravděpodobně s touto funkcí setkáte třeba jednou někde ve škole a pak ji můžete s čistým svědomím zapomenout.
Pracovat s hromadnou korespondencí se díky následujícím dvěma článkům určitě naučíte, ať už patříte do první, nebo do druhé skupiny (nebo do nějaké jiné, na kterou jsem zapomněl).
Primární funkce
Hromadná korespondence přichází na řadu, pokud chceme nadepsat větší počet dopisů nebo obálek. Podmínkou je existence databáze (v Excelu), kterou následně propojíme třeba s adresními řádky.
Hromadná korespondence se skládá ze dvou dokumentů – řídícího souboru a vytvořených dopisů. Do řídícího souboru vložíme adresní řádky, další osobní údaje, oslovení atd. v obecné formě a ve vytvořených dopisech se pak už vloží konkrétní hodnoty.
Prakticky není rozdíl, zda máme v databázi 10 nebo 400 kontaktů. Řídící soubor vždy vytvoříme právě jednou a dopisy se generují automaticky. Jen bude tisk dopisů trvat o chvíli déle.
Nezbytné vstupy pro hromadnou korespondenci jsou
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V této lekci si MS Word ukážeme hromadnou korespondenci, primární funkce, seznam kontaktů, spuštění, filtr seznamu kontaktů, slučovací pole a pravidla.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.