C/C++ week Anniversary - BF
80 % bodů zdarma na online výuku díky naší Narozeninové akci!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C/C++

Lekce 16 - Animace v iOS a Swift podruhé

V předchozí lekci, Úvod do animací v iOS, jsme si uvedli animace.

V dnešním Swift tutoriálu pro vývoj pro iOS si ukážeme další možnosti animací. Představíme si hlavně UIViewPropertyAnimator jako alternativu jak animovat a dále si ukážeme animování podle bézierových křivek.

Příprava na animování

Stejně jako v první lekci si připravíme iOS Playground, vložíme kód níže a přepneme se do Assistant editoru:

import UIKit
import PlaygroundSupport

let container = UIView(frame: CGRect(x: 0, y: 0, width: 500, height: 500))
container.backgroundColor = .lightGray
PlaygroundPage.current.liveView = container

UIViewProperty­Animator

Tato třída hojně využívá closures a byla uvedena s iOS 10, takže se jedná o relativní novinku. Hodí se, když chceme animaci například posunout v čase nebo navázat na nějakou hodnotu. To s UIView.animate() jednoduše nepůjde. Naopak u UIViewPropertyAnimator je zas poměrně problém s opakováním animací nebo jejich obrácením po skončení.

Kromě toho můžeme pracovat s instancemi


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Představíme si UIViewPropertyAnimator jako další možnost, jak animovat v iOS ve Swift. Ukážeme aplikaci bez Storyboard a využijeme bézierovy křivky.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 210 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 179 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 28 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 79 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
179 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 524 Kč 445 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS) či těch webových ve frameworku Django. Twitter: @nemecek_f | GitHub nemecek-filip - mrkněte na veřejné projekty
Předchozí článek
Úvod do animací v iOS
Všechny články v sekci
Vyvíjíme iOS aplikace ve Swift
Miniatura
Následující článek
Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout
Aktivity (3)