Lekce 12 - Přetypování a hierarchie objektů ve Swift
V minulé lekci, Protokoly (rozhraní) ve Swift, jsme si uvedli protokoly a vytvořili ptakoještěra.
Dnes s tímto Swift projektem budeme dále pracovat. Řekneme si něco o přetypování a odhalíme další taje objektově orientovaného programování.
Přetypování
Vraťme se tedy k našemu projektu z minula (toho pro protokoly) a kód v
main.swift
změňme tak, abychom měli ptakoještěra uloženého v
proměnné typu PtakProtokol
:
let ptak : PtakProtokol = PtakoJester()
Je nám to dovoleno, protože třída PtakoJester
daný
protokol
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium II, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si ukážeme jak ve Swift přetypovat instanci na jiný datový typ a jak při tomto využít protokol. Vytvoříme si hierarchii objektů.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.