IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 5 - Co bychom měli znát o svých zákaznících a jak se to dozvíme?

V předchozím kvízu, Kvíz - Brand a 3 důležité otázky před každou zakázkou, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

„Náš zákazník, náš pán.“ Bez zákazníků to prostě nejde. Kdo jiný by u nás nakupoval… Kým ale je náš zákazník? Kolik mu je a proč nakupuje přímo u nás? A proč vůbec potřebuje náš produkt – jaký jeho problém/potřebu řeší? Na základně odpovědí dokážeme určit naši cílovou skupinu a její motivaci ke koupi produktu. A hlavně budeme schopni konzistentně růst, díky plánování činností na základě naší cílové skupiny.

Cílová skupina

V případě, že ještě nevíme, kdo je naší "cílovkou", stačí základní demografické údaje, které později rozšíříme. Ze znalosti cílové skupiny vychází téměř každá webová profese – copywriter, UX/UI designer, e-mail specialista a tak dál. Proto si na určení naší cílové skupiny dejme záležet.

Přemýšlejme nad:

  • pohlaví,
  • věk (rozmezí),
  • vzdělání (základní, středoškolské, vysokoškolské),
  • rodina (děti, ženatý, svobodný…),
  • bydliště (město/vesnice),
  • příjem (rozmezí).
Cílová skupina

Základní představu máme. To ale není zdaleka vše, my potřebujeme jít do hloubky. Chceme vědět na co náš zákazník myslí před spaním, a proto přichází na řadu uživatelský výzkum.

Co je uživatelský výzkum

Chceme získat náhled do hlavy naší cílové skupiny? Chceme vědět, na co myslí naši zákazníci? Chceme odhadnout chování zákazníků a na základně toho prodat víc produktů? Odpověděli jste 3krát ANO? Tak to už víme, že potřebujete uživatelský výzkum.

Uživatelský výzkum odhalí


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 1 175 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 27 článkům (18 lekcí, 9 testů) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Uživatelský výzkum je nejvíc podceňovaná část každé zakázky. Vyhněme se neúspěchu a raději nahlédněme do hlavy našeho zákazníka.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kaláb
Avatar
Jan Kaláb
Aktivity