Apple na iAd přestane vydělávat
Reklamní systém od Applu s názvem iAd je tu s námi již 6 let, představil ji sám Steve Jobs a byla funkční již v dobách, kdy byl iOS nazýván iPhone OS. Doteď fungoval tím způsobem, že inzerent pouze zadal poptávku po ploše, vývojář aplikace do své aplikace přidal iAd banner a Apple se postaral o volbu těch nejvhodnějších reklam. Za to si bral 30% ze zisků vývojáře. Jenomže tento systém příliš nefungoval. Apple se tak kompletně zbaví personálu, který se stará o výběr reklam a nechá inzerenty, aby si systém nastavili tak, jak se jim zlíbí.
S touto změnou, a zmenšením personálních nákladů na minimum, přichází veliké plus pro vývojáře aplikací, kteří iAd využívají. Ti totiž již nebudou muset dávat 30% ze zisků Applu, ale budou si moci ponechat vše, co jejich aplikace vydělají.
Nová forma inzerce do iAd dorazí do dvou měsíců. Jakmile se tak stane, iAd bude moci konkurovat například službě AdSense od Googlu.
iAd je vývojáři iOS aplikací velmi využívaný, využívá ho téměř každá aplikace v App Store, která je zdarma s reklamou. Kromě iOS aplikací je možné iAd využít i ve článcích publikovaných skrze aplikaci News, která je v systému iOS již předinstalovaná.

Zdroj: The Verge