Lekce 6 - Vkládání objektů v Blenderu, část II.
V předchozím kvízu, Kvíz - 2D efekty, stabilizace a vkládání objektů v Blenderu, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V tomto tutoriálu Vizuálních efektů v Blenderu dokončíme téma vkládání objektů a budeme se věnovat úpravě nastavení, texturám objektu, způsobům jeho zobrazení a světlu.
Systémové nastavení
Než budeme pokračovat, opravíme nastavení systému, aby nám vše fungovalo:
- 1) Změníme Render engine z EEVEE na CYCLES - záložka RENDER PROPERTIES (obrázek foťáku)
Jedná se o metodu renderování, EEVVEE je sice novější a rychlejší, ale zatím postrádá některé funkce, které budeme potřebovat.
- 2) V té samé záložce, ale v roletce FILM, je potřeba zaškrtnou možnost TRANSPARENT
Tato možnost dovolí, aby průhledné objekty (naše podlaha) byly opravdu průhledné.
Outliner
Vpravo nahoře máme okno, kde je seznam všech objektů. Tam je můžeme pro pořádek přejmenovávat a
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V druhé části lekce věnované vkládání 3D objektů si upravíme nastavení, texturu objektu, způsoby jeho zobrazení a světlo.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.