Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se JavaScriptu
Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!
JavaScript týden

Lekce 10 - Knihovny v jazyce C a C++

V minulé lekci, Přetypování a operátory, jsme si podrobně popsali operátory v céčku a pravidla přetypování. V dnešním C tutoriálu se naučíme tvořit vlastní knihovny.

Knihovny jsou nedílnou součástí programování. Obsahují sadu funkcí a struktur, které spolu úzce souvisí. V lekci o kompilaci jsme si řekli, že linker spojí soubory a přepočítá offsety jednotlivých volání. Pravou úlohou linkeru je ale připojení naší aplikace ke knihovnám. Narazí-li linker na použití knihovny, má v podstatě jen dvě možnosti. Buď může zkopírovat kód z knihovny do naší aplikace a nebo zařídit, aby potřebné funkce byly dostupné během běhu aplikace.

Rozdíl mezi statickou a dynamickou knihovnou

Statická knihovna je výsledek


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 50 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 43 bodů (108 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 15 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 18 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
43 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 125 Kč 108 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Řekneme si, jak vygenerovat statickou a dynamickou knihovnu, jak je použít, a jaký je mezi nimi rozdíl.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity (6)