Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

17. díl - Šablonové třídy v C++

C a C++ C++ Objektově orientované programování Šablonové třídy v C++

V minulé lekci, Abstraktní třídy a rozhraní v C++, jsme se zabývali abstraktními třídami. V dnešním C++ tutoriálu se podíváme na třídy šablonové. Šablonami jsme se již zabývali v lekci o šablonách. Již víme, že šablony slouží k vytváření obecné funkcionality, nezávislé na datovém typu, který se dospecifikuje až při použití šablony. Použití v OOP je téměř identické, proto spíše rychle probereme syntaxi a následně zkusíme naprogramovat nafukovací pole, ale tentokrát čistě objektově.

Šablonové třídy

Stejně jako u šablonových funkcí nejdříve přidáme před deklaraci třídy klíčové slovo template, zároveň s parametry, kterými chceme nahradit typy. Dále následuje klasická deklarace třídy, kde můžeme namísto konkrétního typu použít parametr šablony. Stejně jako u funkcí platí, že celá deklarace musí být umístěna v .h souboru. Proč tomu tak je se dočtete v předchozí lekci. To ale neznamená, že nemůžete rozdělit deklaraci třídy a její implementaci. Znamená to pouze, že jak deklarace tak implementace musí být v hlavičkovém souboru.

Pokud implementaci oddělíme, potom musíme před každou metodou přidat klíčové slovo


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ukážeme si jak zapisovat šablonové třídy v C++ a k čemu je můžeme využít.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal patrik.valkovic
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Miniatura
Následující článek
Seznámení s Vectorem v C++
Aktivity (2)