18. díl - Seznámení s Vectorem v C++

C a C++ C++ Objektově orientované programování Seznámení s Vectorem v C++

V minulé lekci, Šablonové třídy v C++, jsme si řekli o šablonových třídách. Dnes si v C++ tutoriálu ukážeme jeden kontejner, který je chytřejší než pole. Umožňuje totiž prvky libovolně přidávat, mazat a navíc si sám hlídá uvolňování paměti. V principu se jedná o nafukovací pole, které jsme v minulých lekcích programovali.

Pojem kontejner jsme tu již zmínili. Je to struktura, do které můžeme ukládat více prvků. Kontejnerů je v C++ velké množství, jsou uzpůsobeny pro různé účely a můžeme s nimi zacházet různými způsoby. Víme, že pole má konstantní velikost, což je daň za jeho vysokou rychlost. Také jsme si vytvořili své vlastní "nafukovací pole". Vektor funguje velmi podobně. V průběhu on-line kurzu budeme potřebovat chytrý kontejner, kam budeme moci jednoduše za běhu programu přidávat záznamy nebo je odstraňovat. Jistě by se nám hodilo si v paměti spravovat databázi nějakých objektů.

Vector

Vektor je šablonový kontejner. Začněme jednoduše a udělejme si kontejner čísel, která budeme náhodně losovat. Před tím, než můžeme vektor použít, je jej potřeba includovat. To uděláme přidáním


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal patrik.valkovic
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Miniatura
Předchozí článek
Šablonové třídy v C++
Miniatura
Následující článek
Datum a čas v C++
Aktivity (5)