Lekce 18 - Seznámení s Vectorem v C++

Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.
V minulé lekci, Šablonové třídy v C++, jsme si řekli o šablonových třídách. Dnes si v C++ tutoriálu ukážeme jeden kontejner, který je chytřejší než pole. Umožňuje totiž prvky libovolně přidávat, mazat a navíc si sám hlídá uvolňování paměti. V principu se jedná o nafukovací pole, které jsme v minulých lekcích programovali.
Pojem kontejner jsme tu již zmínili. Je to struktura, do které můžeme ukládat více prvků. Kontejnerů je v C++ velké množství, jsou uzpůsobeny pro různé účely a můžeme s nimi zacházet různými způsoby. Víme, že pole má konstantní velikost, což je daň za jeho vysokou rychlost. Také jsme si vytvořili své vlastní "nafukovací pole". Vektor funguje velmi podobně. V průběhu on-line kurzu budeme potřebovat chytrý kontejner, kam budeme moci jednoduše za běhu programu přidávat záznamy nebo je odstraňovat. Jistě by se nám hodilo si v paměti spravovat databázi nějakých objektů.
Vector
Vektor je šablonový kontejner. Začněme jednoduše a udělejme si kontejner čísel, která budeme náhodně losovat. Před tím, než můžeme vektor použít, je jej potřeba includovat. To uděláme přidáním
...konec náhledu článku...

Prémiový článek
Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.
Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.
Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.
Dobít body můžeš okamžitě např.:
![]() |
![]() |
![]() |
Kartou | SMS | Převodem |