Lekce 11 - Animace v C# Konzoli - Algoritmus pro náhodný pohyb objektů
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 7.-10. lekci Konzole C# .NET , jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním C# tutoriálu si ukážeme, jak prakticky využít našich
dosavadních znalostí o třídě Console
ke zvýšení úrovně
grafického výstupu našich aplikací. Obecně můžeme
říct, že grafickou úroveň aplikací utváří:
- Vypisované znaky nebo obrazce.
- Jejich prostorové rozvržení.
- Barevné řešení.
- Dynamické prvky.
Dynamiky v našich aplikacích dosáhneme použitím Animace. Ta nám dává možnost dramatického zvýšení vizuálního dojmu, jakým naše aplikace působí navenek. Animací v našem případě rozumíme jakoukoliv změnu ve vykresleném obraze. Může to být pohyb objektů po ploše, zvětšování či zmenšování objektů, anebo změny barevných ploch na ploše konzole. Dnes se budeme zabývat pohybem.
Jak dosáhneme dojmu pohybu
Dojem pohybu v konzolových aplikacích vznikne takto:
- Vykreslíme startovací objekt na určité místo v okně.
- Vložíme prodlevu.
- Smažeme předchozí objekt.
- Vykreslíme stejný objekt na jiné místo v okně.
- Body 2 až 4 opakujeme tak dlouho, jak je potřeba.
Body 3 a 4 můžeme zkusit prohodit.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Obsahem C# tutoriálu bude využití metod a vlastností třídy `Console` k náhodnému pohybu objektů po ploše okna konzole podle ukázkového algoritmu.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.