Letní akce Letní akce
Pouze tento týden sleva až 80 % na kurzy PHP. Lze kombinovat s akcí Letní slevy na prémiový obsah!
Brno? Vypsali jsme pro vás nové termíny školení Základů programování a OOP v Brně!

Lekce 15 - Přetypování a hierarchie objektů

V minulé lekci, Rozhraní (interface), jsme si uvedli interface a vytvořili ptakoještěra. Dnes s tímto C# projektem budeme dále pracovat. Řekneme si něco o přetypování a odhalíme další taje objektově orientovaného programování.

Přetypování

Vraťme se tedy k našemu projektu z minula a kód metody Main() změňme tak, abychom měli ptakoještěra uloženého v proměnné typu IPtak:

IPtak ptak = new PtakoJester();

Je nám to dovoleno, protože třída PtakoJester implementuje


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si ukážeme jak v C# .NET přetypovat instanci na jiný datový typ a jak při tomto využít rozhraní (interface). Vytvoříme si hierarchii objektů.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 276 bodů
Koupit celý kurz se všemi články a funkcemi za exkluzivní cenu 235 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 39 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 104 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
235 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 688 Kč 585 Kč

Koupit pouze tento článek

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 12 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
12 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 30 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor sítě se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Předchozí článek
Rozhraní (interface)
Všechny články v sekci
Objektově orientované programování v C#
Miniatura
Následující článek
Abstraktní třída, porovnávání a přetěžování operátorů
Aktivity (18)