Lekce 21 - Struktury, boxing, parciální prvky, metody podrobněji
V předchozím kvízu, Kvíz - Abstraktní třída, výčtové typy, lambda v C# .NET OOP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Nyní bychom vás chtěli přivítat u posledních lekcí kurzu o objektovém programování v C# .NET. Pokud jste se dostali až sem, pravděpodobně již umíte velmi dobře programovat, gratulujeme Následující tutoriály obsahují několik posledních pojmů, k nimž jsme se během kurzu nedostali. Některé z nich jsou totiž okrajovější a pravděpodobně je budete používat méně často. Protože již máte určité zkušenosti, některé pojmy si představíme spíše stručně, poněvadž si je hravě dokážete vyzkoušet sami. Těchto pojmů je mnoho a je hlavně důležité, abyste o nich měli nějaké povědomí. Až danou techniku budete potřebovat, můžete se sem vrátit.
Struktury
Během výkladu o hodnotových a referenčních typech jsme se naučili, že
třídy se ukládají na haldu pomocí reference. Primitivní typy (např.
int
) se ukládají přímo do zásobníku. Chceme-li vytvořit
datový typ, který bude hodně malý a bude se používat hodně často a ve
velkém množství (např. matice, komplexní číslo nebo vektor), není
vhodné jej tvořit jako třídu. K tomuto účelu C# podporuje tzv.
struktury.
Strukturu deklarujeme jako
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu dovršíme znalosti objektově orientovaného programování v C# .NET, probereme struktury, boxing, parciální prvky, metody podrobněji a další.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.