Lekce 22 - Grafika v Xamarin.Forms - Úvod do vektorové grafiky
V minulé lekci, Grafika v Xamarin.Forms - Lokální obrázky, jsme si popsali rozdíly mezi vektorovou a rastrovou grafikou. Naučili jsme se přidávat lokální rastrové obrázky do aplikace.
V dnešní lekci se podíváme na vektorovou grafiku a naučíme se, jak vytvářet barevné přechody.
Shapes API
V Xamarin.Forms můžeme jak jednoduché, tak i
složitější tvary vykreslovat pomocí tříd ve jmenném prostoru
Xamarin.Forms.Shapes
. Tyto třídy slouží pouze jako API
pro nativní třídy z nativních knihoven.
Plná verze Shapes API je v Xamarin.Forms přítomna až od verze 5.0, proto si udržujte své projekty vždy aktualizované. Od této verze používá Xamarin.Forms na Androidu pouze nové knihovny AndroidX. Po aktualizaci je tedy nutné v Properties přepnout cílenou verzi Android projektu na Android 10 nebo novější:
Shape
Všechny základní tvary dědí od třídy Shape
, která
poskytuje základní vlastnosti. Pár si jich vyjmenujeme:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Xamarin tutoriálu si představíme tzv. Shapes API. Naučíme se, jak vytvářet barevné přechody pomocí Brushes a jak vykreslovat základní geometrické tvary.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.