Lekce 15 - Statistická analýza v byznysu - Prodeje a A/B testování Nové
V minulé lekci, Metody a nástroje - Pokročilé analýzy a rozhodovací nástroje, jsme se zaměřili na preskriptivní analýzu a data mining - analytické metody, které hledají optimální řešení nebo objevují skryté vzorce v datech.
V dnešním tutoriálu kurzu Úvodu do datové analýzy se zaměříme na statistickou analýzu v podnikání. Ta pomáhá firmám činit informovaná rozhodnutí odhalováním vzorců a trendů v datech, což zlepšuje strategie, snižuje rizika a zvyšuje efektivitu. Naučíme se využívat segmentaci zákazníků, A/B testování a analyzovat prodejní data.
Analýza prodejních dat
Analýza prodejních dat pomáhá firmám pochopit vývoj prodejů, odhalit sezónní trendy a optimalizovat zásoby či marketingové strategie. Umožňuje předvídat nárůsty a poklesy poptávky, což pomáhá lépe plánovat výrobu, slevové akce nebo skladování. Díky využití historických dat mohou podniky činit informovaná rozhodnutí a efektivně řídit své zdroje.
Cílem je vytvořit spojnici (čárový graf), která vizuálně odhalí
sezónní vrcholy (např. léto) a propady (např. zima). Stáhněte si archiv
přiložený na konci lekce, rozbalte jej a otevřete soubor
statisticka_analyza.xlsx
.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu se zaměříme na analýzu prodejních dat a A/B testování, které pomáhá firmám činit informovaná rozhodnutí odhalováním vzorců a trendů v datech.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.