Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 50% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy
Discount week - May - 50

Lekce 18 - Tvorba vlastní Arduino knihovny - Dokončení Nové

V předchozí lekci, Tvorba vlastní Arduino knihovny - Třída, jsme si ukázali, jak vytvořit základ pro Arduino knihovnu.

Již jsme se zběžně seznámili s OOP, takže máme nyní znalosti k tomu, abychom dokázali z třídy Blikacka vytvořit knihovnu a následně ji používat v našich projektech. Právě použití knihovny nám usnadní psaní programu, jelikož ji použijeme jako modul, který se do programu jen vloží. Na základě modulu třídy pak můžeme tvořit její instance, a tedy znovupoužíváme již předem napsaný program, a držíme se tak pravidla DRY ;-)

Knihovna Blikacka

Vytvořili jsme si třídu Blikacka, a tedy jednodušší část máme za sebou. Ale jak z toho udělat onu znovupoužitelnou knihovnu? Pro knihovnu budeme muset kód rozdělit do dvou samostatných souborů (modulů). Jedná se o:

  • hlavičkový soubor s příponou .h (header) a
  • soubor se zdrojovým kódem s příponou .cpp.

Header .h

Do hlavičky patří deklarace třídy, respektive jen jejích "hlaviček".

V Arduino IDE si otevřeme nové okno (nebo záložku, jejíž příponu pak přepíšeme) a uložíme ji jako Blikacka.h. Tento název i přípona jsou velmi důležité! Použijeme je závazně dále:

#ifndef BLIKACKA_H
#define BLIKACKA_H

#if(ARDUINO>=100)
#include "Arduino.h"
#else
#include "Wprogram.h"
#endif

class Blikacka {
  public:
    Blikacka(int pin);
    void Blikej(int interval = 250);
    void Neblikej();

  private:
    int pin;
    bool stav=false;
    long posledniZmena;
};
#endif

Ale co to je? Jednoduše řečeno jde o příkazy pro kompilátor (konkrétně preprocesor), kterému říkáme, čím se má zabývat.

Importování

První část:

#ifndef BLIKACKA_H
#define BLIKACKA_H

Je běžná konstrukce jazyka C++, která zabrání tomu, aby


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 20 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 17 bodů (43 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 27 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 8 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
17 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 50 Kč 43 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Arduino tutoriálu vytvoříme jednoduchou plnohodnotnou knihovnu pro blikání LED diodou, zvýrazníme klíčová slova knihovny a připojíme příklad použití.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Václav Doškář
Avatar
Autor pracuje jako pedagog v oblasti elektroniky a elektrotechniky. Programování má jako koníčka. Věnuje se jazykům C++ a C#.
Aktivity (2)