Lekce 25 - UX: Chybové hlášky ve formulářích
V předchozí lekci, UX: Jak na formuláře, jsme se zabývali formuláři. Ukázali jsme si několik pravidel a postupů jak zajistit, aby byly naše formuláře uživatelsky přívětivé.
Zkusme se zamyslet, kde očekáváme chybové hlášky ve formuláři, pokud například vyplníme špatně jedno pole. Pokud je takováto chybová hláška umístěna špatně, tak tím můžeme značně narušit, nebo až zničit, uživatelskou zkušenost s naší aplikací a tím způsobit, že uživatel příslušný formulář nevyplní.
Pokud uživatel udělá ve formuláři nějakou chybu (například zadá chybné telefonní číslo), tak je pro něj důležité, aby rozuměl tomu, jakou chybu udělal a taky kde ji udělal. Naším úkolem je pak v takovéto situaci proces sdělení chyby (zobrazení chybové hlášky) a napravení chyby uživateli co nejvíce zjednodušit.
Pokud bude proces pro uživatele matoucí, tak si to rozmyslí a náš formulář nevyplní.
V této lekci se budeme zabývat právě tímto. Naučíme se několik zásad a praktik, které je dobré dodržovat, abychom uživateli co nejvíce usnadnili práci při hledání chyby ve formuláři a její následnou opravu.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V této lekci se budeme zabývat umístěním, zobrazením a obsahem chybových hlášek ve formulářích tak, aby byly uživatelsky přívětivé.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.