Lekce 11 - Zpracování kliknutí na souřadnice v JavaFX
V minulé lekci, Kreslení na Pane v JavaFX, jsme začali aplikaci evidující obsazenost
kinosálu. Použili jsme k tomu kreslení na Pane.
V dnešním JavaFX tutoriálu dokončíme naši aplikaci na prodej vstupenek do kina.
Změna stavu sedadla
Pojďme naprogramovat, aby se v případě kliknutí na konkrétní sedadlo toto sedadlo označilo jako volné/obsazené.
Do třídy Kinosal si tedy přidáme následující jednoduchou
metodu.
Metoda prepniStav()
Tato metoda nám bude řešit změnu stavu sedadla. V
parametru bude brát souřadnice sedadla. Jelikož je sedadlo
typu boolean, stačí jeho hodnotu pouze znegovat:
public void prepniStav(int x, int y) { sedadla[x][y] = !sedadla[x][y]; }
To je ve třídě Kinosal prozatím vše. Přesuneme se do
KinoFXMLController, kde budeme potřebovat metodu, která se
spustí při kliknutí na platnoPane.
Metoda platnoPaneClicked()
Do kontroleru přidáme metodu platnoPaneClicked(), která
dostane jako parametr instanci třídy MouseEvent. Ta mimo jiné
obsahuje i souřadnice, na kterých došlo ke kliknutí. Tyto souřadnice
získáme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Java tutoriálu se naučíme zpracovat kliknutí na určité souřadnice v Pane a podle toho označit sedadlo. Programujeme evidenci kinosálu v JavaFX.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.