Lekce 6 - Testování v Javě - Unit testy reálných aplikací III
V minulé lekci, Testování v Javě - Unit testy reálných aplikací II, jsme si rozebrali zdrojový kód testující DAO třídu pro ukládání entit do databáze.
Dnešním tutoriálem uzavřeme příklady unit testů v Javě. Ukážeme si jak testovat generátory náhodných dat pomocí analýzy rovnoměrnosti distribuce a Levenshteinovy vzdálenosti.
Testy generátoru náhodných dat
Jako poslední příklad jsme pro vás vybrali test generátoru náhodných tokenů. Generátory nějakých, nejčastěji náhodných nebo unikátních hodnot, se v našich aplikacích často vyskytnou. Ale jak otestovat něco, co má vždy jiné hodnoty?
Pokud generujeme čísla, základním testem obvykle bývá zkontrolovat rozsah hodnot a jejich frekvenci výskytu. Měla by padat jen povolená čísla a každé se stejnou pravděpodobností. Pokud jsou hodnoty využívány pro kryptografické účely, např. generování hesel, existují pro jejich ověření další speciální testovací algoritmy, které jsou nad rámec tohoto kurzu.
Pokud generujeme textové řetězce, budeme testovat vlastnosti těchto hodnot, tedy zda splňují předpis a jsou skutečně náhodné (pseudonáhodné).
Při porovnávání textových řetězců se v programování setkáte nejčastěji se dvěma typy vzdáleností:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium III, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu se naučíme pokrýt unit testy v jUnit generátoru náhodných tokenů pomocí analýzy rovnoměrnosti distribuce a Levenshteinovy vzdálenosti v Javě.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.