Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Lekce 10 - Multithreading v Javě - ThreadPool

V minulé lekci, Multithreading v Javě - Runnable, Callable, Future, Executor, jsme si představili základní rozhraní pro paralelní programování.

Dnes se podíváme na jejich implementace.

ThreadPool

Vlákna v Javě odpovídají 1:1 vláknům operačního systému. O plánování vláken se tak také stará operační systém. Pokud budeme nekontrolovaně vytvářet nová vlákna, můžeme velmi rychle dojít do situace, kdy nám aplikace skončí na nedostatek paměti. Je to z důvodu, že vytvoření nového vlákna je relativně "nákladná" záležitost. Při založení nového vlákna se musí vytvořit nový:

  • čítač instrukcí
  • obsah registrů
  • zásobník
  • plánovací vlastnosti
  • a další režie...

Z tohoto důvodu existují


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu se seznámíme s pokročilejšími technikami pro paralelní programování v jazyce Java. Představíme pojem ThreadPool.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 100 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 85 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 14 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 38 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
85 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 250 Kč 212 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Ing. Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Jave, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity (4)