Lekce 19 - Šibenice pro Android - Dokončení Kotlin kódu herní aktivity
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 16.-18. lekci Android v Kotlin, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním Android tutoriálu budeme pokračovat v doplnění Kotlin kódu
aktivity MainGameActivity naší šibenice. Přidáme další
metody potřebné pro zprovoznění hry, zejména obsluhu hádaných znaků.
Zaměříme se tedy zejména na metodu addChar(). Tato metoda
bude, za jistých okolností, uživateli zobrazovat krátké zprávy.
Přidání resources
Texty krátkých zpráv si nejprve uložíme do resources do
souboru res/values/strings.xml:
<string name="empty_input">Nebylo nic zadáno!</string> <string name="input_illegal_char">Zadán nepovolený znak...</string> <string name="input_guessed_char">Zadané písmeno již bylo uhodnuto...</string> <string name="input_unsuccess_guessed">Zadané písmeno již bylo neúspěšně hádáno...</string>
Metoda addChar()
Vratíme se do naší MainGameActivity.kt a doplníme si do ní
metodu addChar(). Tato metoda je volána stisknutím tlačítka
ZADEJ. Po stisknutí bude volána proto, že v XML návrhu aktivity má
toto tlačítko parametr android:onClick="addChar". Aby tato metoda
mohla být takto volána z XML, je bezpodmínečně nutné
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tomto díle Kotlin tutoriálu dokončíme logickou vrstvu hlavní herní aktivity naší Android aplikace. Doplníme si metody pro hádání znaků a počítání skóre.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.