Lekce 19 - Šibenice pro Android - Dokončení Kotlin kódu herní aktivity
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 16.-18. lekci Android v Kotlin, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním Android tutoriálu budeme pokračovat v doplnění Kotlin kódu
aktivity MainGameActivity
naší šibenice. Přidáme další
metody potřebné pro zprovoznění hry, zejména obsluhu hádaných znaků.
Zaměříme se tedy zejména na metodu addChar()
. Tato metoda
bude, za jistých okolností, uživateli zobrazovat krátké zprávy.
Přidání resources
Texty krátkých zpráv si nejprve uložíme do resources
do
souboru res/values/strings.xml
:
<string name="empty_input">Nebylo nic zadáno!</string> <string name="input_illegal_char">Zadán nepovolený znak...</string> <string name="input_guessed_char">Zadané písmeno již bylo uhodnuto...</string> <string name="input_unsuccess_guessed">Zadané písmeno již bylo neúspěšně hádáno...</string>
Metoda addChar()
Vratíme se do naší MainGameActivity.kt
a doplníme si do ní
metodu addChar()
. Tato metoda je volána stisknutím tlačítka
ZADEJ. Po stisknutí bude volána proto, že v XML návrhu aktivity má
toto tlačítko parametr android:onClick="addChar"
. Aby tato metoda
mohla být takto volána z XML, je bezpodmínečně nutné
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tomto díle Kotlin tutoriálu dokončíme logickou vrstvu hlavní herní aktivity naší Android aplikace. Doplníme si metody pro hádání znaků a počítání skóre.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.