NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Java programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.

Lekce 17 - Šibenice pro Android - XML kód MainGameActivity

V minulém dílu, Šibenice pro Android - Tvorba hlavního menu a výběru okruhů, jsme doplnili aktivitu MenuActivity a přidali aktivitu SelectCategoryActivity pro výběr okruhu hádaných slov.

V dnešním Kotlin tutoriálu vytvoříme XML návrh vzhledu hlavní herní aktivity se samotnou hrou Šibenice / Oběšenec pro Android. Začneme ovšem krátkou odbočkou, ve které si vysvětlíme, jak v Android Studiu efektivně pracovat s textovými řetězci.

Použití resources

V návrhu budeme používat textové řetězce k popisu komponent TextView a Button. Obecně lze v XML a i Kotlin kódu pracovat se surovými řetězci. Ty můžeme zobrazovat v komponentách nebo různě vypisovat na displej zařízení v podobě informačních bublin, jako je uvedeno na následující ukázce:

Toast.makeText(applicationContext, "Dnes je pondělí", Toast.LENGTH_LONG).show()

Existuje ale lepší způsob zápisu:

Toast.makeText(applicationContext, resources.getString(R.string.monday), Toast.LENGTH_LONG).show()

Druhá ukázka nepoužívá přímo řetězec, ale odkazuje na místo, kde je uložený. Tímto místem je soubor res/values/strings.xml. Tento soubor je defaultní a byl vygenerován Android Studiem při vytváření projektu. Můžeme do něj přidávat své vlastní řetězcové konstanty.

Odkazy do resources používáme i v XML kódu, hned si uvedeme příklad:

<TextView
    ...
    android:text="Dnes je pondělí"
    ...
/>

S odkazem do resources:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 1 050 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 39 článkům (26 lekcí, 6 testů, 7 praktických cvičení) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Kotiln tutoriálu vytvoříme XML návrh vzhledu aktivity se samotnou hrou Šibenice / Oběšenec pro Android.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Marek Urbańczyk
Avatar
Autor se věnuje programování v Kotlinu, Javě. Má také zkušenosti s C#.
Aktivity