Lekce 20 - Equals, clone a datové třídy v Kotlin

Kotlin Objektově orientované programování Equals, clone a datové třídy v Kotlin

V minulé lekci, Výčtové typy (enum) a konstanty v Kotlin, jsme probrali výčtové typy a konstanty. Dnes se v Kotlin tutoriálu podíváme na metodu equals() a klonování.

Metoda equals()

S porovnáváním objektů souvisí metoda equals(). Víme, že se s její pomocí porovnávají textové řetězce (Stringy). Operátor == funguje u standardních typů, jako je např. Int nebo Double, tak, jak bychom očekávali. Když se však pokusíme pomocí == porovnat dva objekty, bude navráceno true pouze v případě, když se jedná o reference na jeden a ten samý objekt. Pokud si vytvoříme třídu a založíme si 2 různé instance, jsou to stále 2 rozdílné objekty. Sice mají stejné hodnoty (jejich hodnoty se rovnají), ale objekty nejsou


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si přetížíme metodu equals() tak, aby uměla porovnávat objekty podle jejich vnitřního stavu. Dále si vysvětlíme klonování a datové třídy.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Samuel Kodytek
Avatar
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Aktivity (2)