Python týden Geek tričko zdarma
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde
Pouze tento sleva až 80% na kurzy Python

Lekce 17 - Přetypování a hierarchie objektů v Kotlin

V minulé lekci, Rozhraní (interface) v Kotlin, jsme si uvedli interface a vytvořili ptakoještěra. Dnes s tímto projektem budeme v tutoriálu dále pracovat. Řekneme si něco o přetypování a odhalíme další taje objektově orientovaného programování.

Přetypování

Vraťme se tedy k našemu projektu z minula a kód funkce main() změňme tak, abychom měli ptakoještěra uloženého v proměnné typu PtakInterface:

val ptakoJester: PtakInterface = PtakoJester()

Je nám to dovoleno, protože třída PtakoJester implementuje


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si ukážeme jak v Kotlin přetypovat instanci na jiný datový typ a jak při tomto využít rozhraní (interface). Vytvoříme si hierarchii objektů.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 160 bodů
Koupit celý kurz se všemi články a funkcemi za exkluzivní cenu 136 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 28 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 60 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
136 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 399 Kč 339 Kč

Koupit pouze tento článek

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Samuel Kodytek
Avatar
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Předchozí článek
Rozhraní (interface) v Kotlin
Všechny články v sekci
Objektově orientované programování v Kotlin
Miniatura
Následující článek
Abstraktní třída, porovnávání a operátory v Kotlin
Aktivity (5)